کد خبر: ۱۰۷۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۵
در ادامه درس تفسیر روزانه قرآن کریم

آیت‌الله مکارم شیرازی: هولوکاست خرافه است

اجازه آمیخته شدن خرافات با مسائل دینی را ندهید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از مراجع تقلید شیعیان، گفت: هولوکاست، خرافه ی بزرگ عصر ماست؛ امروز هم اگر دانشمند یا محققی در صحت کشته شدن 6 میلیون یهودی به دست هیتلر شک کند و شک خود را بروز دهد، روانه زندان می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه درس تفسیر روزانه قرآن کریم، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار داشت: خرافات، به مذهب و دین ضربه می‌زند و با این عمل، اسلام زیر سؤال می‌رود.

وی با اشاره به رواج خرافه در طول تاریخ، اظهار داشت: بت‌پرستی مهم‌ترین خرافه بشر در طول تاریخ بوده و پیامبران الهی با اشکال مختلف، با بت‌پرستی به مبارزه پرداخته‌اند.

این مرجع تقلید با شمردن انواع بت‌ها ادامه داد: پرستش مجسمه‌های سنگ و چوب، درختان بزرگ و کهن‌سال، مجسمه‌های فلزی و گران‌قیمت، جن، اجرام آسمانی، حیوانات زنده و خود انسان از نمونه‌های جاهلیت مردم بوده است.

وی پرستش بت‌ها را راهی برای اباهی‌گری دانسته و با اشاره به بت‌هایی که امروز هم پرستش می‌شوند، اظهار داشت: در برخی کشورها مانند هندوستان، حیواناتی مثل گاو و دیگر حیوانات، مورد پرستش مردم قرار می‌گیرند!

آیت‌الله مکارم شیرازی با توجه به ظهور فرقه شیطان‌پرستی نیز گفت: امروز متاسفانه شاهد پدیده شیطان‌پرستی هستیم؛ بعد از پرستش اشیاء گوناگون، امروز بعضی از افراد هوا‌پرست و شهوت‌پرست، به عبادت و پرستش شیطان آورده‌اند که جای تاسف فراوان دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جریان هولوکاست، تاکید کرد: هولوکاست، خرافه بزرگ عصر ماست؛ امروز هم اگر دانشمند یا محققی در صحت کشته شدن 6 میلیون یهودی به دست هیتلر شک کند و شک خود را بروز دهد، روانه زندان می‌شود.

وی در مورد آزادی مورد نظر غرب نیز گفت: آزادی در غرب مانند آتش‌ زدن قرآن و توهین به پیامبراسلام(ص) است؛ که اگر منجر به آزار و ناراحتی یک میلیارد و 400 میلیون مسلمان شود، ایرادی ندارند اما در صورتی که آزادی، حرکت در مسیر حق، عدالت، تقوا، پیشرفت و رعایت حقوق دیگران باشد در غرب امروز جای ندارد.

این مرجع تقلید ضمن اشاره به خرافاتی که در جامعه ما رواج دارد، تصریح کرد: عزاداری امام حسین(ع) که با محکم کوبیدن سر به دیوار و احتمال آسیب مغزی همراه باشد و نذر سفره‌ی امام حسن مجتبی(ع) که همه چیز از جمله غذا، سفره، ظرف‌ها و... در آن سبز باشد، از جمله این موارد هستند.

وی با اشاره به این موضوع که عزای امام حسین (ع) مایه عظمت و شکوه اسلام است و باید سنگین‌تر و عالی‌تر برگزار شود، افزود: خرافات به مذهب و دین ضربه می‌زند و با این عمل اسلام زیر سئوال می‌رود. اجازه آمیخته شدن خرافات با مسائل دینی را ندهید، چرا که بعضی‌ها خرافات عده‌ای از مسلمانان را می‌بینند و آن‌را به همه‌ی مسلمانان تعمیم می‌دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی هر کار غیرمنطقی که نه عقل سالم به آن دستور می‌دهد و نه وحی آسمانی آن را تأیید می‌کند، را خرافات خوانده و ادامه داد: راه مبارزه با خرافات رجوع به دستورات دینی، آیات قرآن و روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به سرچشمه‌های خرافات اظهار داشت: جهل و نادانی، خیال و توهم، خواب و سود جویی برخی افراد از مهم ترین دلایل گرفتار شدن مردم در دام خرافات است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین