کد خبر: ۱۰۷۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۳

گروه 8 نفره کوهنوردی مفقود شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک گروه کوهنوردی هشت‌نفره که قصد صعود به قله خشچال را داشتند، مفقود شدند. 

جواد نظام‌دوست عضو انجمن کوهنوردان ایران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: یک تیم 8 نفره متشکل از 3 زن و 5 مرد از گروه‌های غیررسمی کوهنوردی در تهران، چهارشنبه 10 شهریورماه در راه صعود به قله «خشچال» بین استان‌های قزوین و مازندران، پس از توقف چند ساعته در دریاچه اوان برای صعود راهی قله خشچال شدند. 

وی با بیان اینکه آخرین تماس این افراد پنجشنبه شب از منطقه‌ای نزدیک به قله بود، گفت: این کوهنوردان قرار بود جمعه‌شب به قله مورد نظر صعود کرده و بازگردند؛ اما در حال حاضر با گذشت 3 روز از آخرین تماس این 8 کوهنورد، هنوز خبری از آنها نیست و به نظر می‌رسد که گم شده‌اند. 

نظام‌دوست با بیان اینکه مسیر کوهنوردی این گروه 8 نفره خطرناک و صعب‌العور نیست، افزود: ممکن است اعضای این گروه به دلیل مه گرفتگی راه را گم کرده باشند. 

وی افزود: اعضای این تیم به نام‌های خسرو خندان،‌ وحید عامری، محمد خندان، فرهاد یوسفی، علی موقر، مریم لاوی، فاطمه باباخانی و بهنوش شریفی بین 20 تا 35 سال سن دارند. 

به گفته این عضو انجمن کوهنوردان ایران، شب گذشته یک تیم امدادی از سوی کوهنوردان تهران برای جست‌وجوی افراد مفقود شده به تنکابن اعزام شدند و وقوع این حادثه نیز صبح امروز (یکشنبه) به جمعیت هلال احمر گزارش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین