کد خبر: ۱۰۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۴ - ۰۹:۲۵

13 اشتباه انسان!!!

آفتاب‌‌نیوز :  آيا بهتر نيست كه كمي از اين وقت را صرف مطالعه اشتباهاتي كه بشر براي رسيدن به موفقيت از اولين روزي كه موجودي به نام انسان پا بر روي كره خاكي گذاشته تا همين امروز كه در حال گذران زندگي است مرتکب شده است كرده و ببينيم كه كيفيت روابط اجتماعي و ميزان تعهدات اخلاقي آنها به مسائل و ارزشهاي انساني ( مخصوصا مسائل اخلاقي) تا چه حد بوده است.

هر چند كه انسانها در طول تاريخ بعلت انتخاب انديشه هاي گمراه كننده اشتباهات كوچك و بزرگ زيادي را در راه رسيدن به موفقيت مرتكب شده اند، اما چيزي كه مايه تعجب و شگفتي است اين است كه اين اشتباهات به كررات در حال تكرار بوده ، هستند و شايد در آينده اي نه چندان دور دوباره توسط نسل بعدي انسانها تكرار شوند! با كمي مطالعه و تحقيق در مورد اين انديشه هاي اشتباه انساني به اين نتيجه مي رسيم كه متاسفانه بجاي اينكه ميزان اشتباهات با افزايش درك و آگاهي انسانها كاهش پيدا كند روز به روز در حال افزايش است! هر چند كه انسان در حال حاضر در حال گذران عمر خود در عصري است كه به نام "عصر فضا" نام گرفته است ولي دقيقا مرتكب همان اشتباهات اخلاقي در راه رسيدن به موفقيت مي شود كه نسلهاي گذشته بشر در 2000 سال يا حتي قبل از آن مرتكب مي شدند!

اين موضوع از آنجايي حائز اهميت است كه عدم توجه به اين بحران! و صرف زمان براي مطالعه اشتباهاتي كه انسانها براي رسيدن به موفقيت مرتكب شده اند باعث كاهش كيفيت روابط فردي و اجتماعي انسانها در آينده خواهيد گرديد و زندگي معنوي و اجتماعي او را با خطرات جدي روبه رو مي نمايد. متاسفانه شاهد اين موضوع هستيم كه فساد اخلاقي ( از هر نوع) ناشي از استعمال انديشه هاي غلط براي رسيدن به موفقيت يا قدرت در جوامع انساني روز به روز در حال گسترش بوده و عدم تصميم گيري سريع و به موقع در مورد آن اثرات سوء غير قابل جبراني در تاريخ بشر برجاي خواهد گذاشت. امروزه خردمندان و انديشه پردازان جوامع متمدن به اين باور رسيده اند كه تامين سعادت و خوشبختي انسان تنها با كمك پيشرفت هاي علمي ميسر نبوده و تحقق كامل اين هدف تنها به افزايش معنويات در زندگي بستگي دارد. هر چند كه خداوند متعال هيچوقت انسان را در پيمودن راه زندگي در اين دنيا تنها نگذاشته و جوامع انساني را با فرستادن پيامبران و امامان مورد رحمت و هدايت خود قرار داده است اما متاسفانه تعدادي از انسانها با گمراه كردن ديگران هيچوقت اجازه نداده اند كه عظمت ( الهي) هدايتگر زندگي انسانهائي باشد كه در تلاش براي رسيدن به موفقيت بوده يا هستند و در اين بين تنها انسانهاي معدودي توانسته اند به نسبت استعداد و دريافت خود به درجه اي از كمال برسند. به نظر مي رسد كه قرن بيست و يكم ، قرني باشد كه انسانها در آن گرايش بيشتري در مسير معنويات و اخلاقيات از خود نشان داده و از معنويت به عنوان آخرين سلاح بشريت براي بازگرداندن انسان به مدار اصلي انسانيت خويش استفاده نمايند.
براي روشن تر شدن موضوع بيائيد نگاهي به تعدادي از اشتباهاتي كه انسانها در طول تاريخ در نتيجه انتخاب انديشه هاي غلط براي رسيدن به موفقيت مرتكب شده اند( ومتاسفانه هم اكنون نيز مي شوند) انداخته و اينگونه تصميم بگيريم كه نه تنها آنها را تكرار نكرده بلكه قسم ياد كنيم كه آنها را يك به يك از زندگيمان حذف كنيم.

اشتباه شماره 1 - انسان مي تواند از بدبختي و فلاكت ديگران به موفقيت يا خوشبختي برسد:
قرنهاست كه بشر دچار توهم حزن آور و غم انگيزي در زمينه رسيدن به قدرت شده و همين توهم باعث بروز نبردهاي خونين و بي عدالتي هاي فراواني در سراسر جهان شده است. اين توهم اين است كه تعدادي از انسانها فكر كرده و مي كنند كه مي توانند از ضرر و بدبختي ديگران به خوشبختي برسند، به همين دليل در جستجوي راههاي براي سواستفاده و اغواي ديگران بوده اند. متاسفانه اين مشكلي است كه هنوز دست از گريبان تعدادي از انسانهاي تشنه رسيدن به قدرت و موفقيت برنداشته است. بسياري از مردم احساس مي كنند كه مي توانند با خراب كردن ديگران يا خرده گيري از آنها به موفقيت برسند. يك ضرب المثل قديمي مي گويد " دو راه براي داشتن بلندترين ساختمان در شهر وجود دارد. يكي اين است كه تمام ساختمان هاي بلند شهر را خراب كني و دوم اين است كه روي ساختمان خودت كار كني و آن را بلندتر كني. اين مطلب دقيقا در مورد مسائل سياسي، اقتصادي و زندگي شخصي تك تك انسانها نيز صادق است.


اشتباه شماره 2 – انسان نگران مسائلي است كه كنترلي بر روي آن ندارد:
نگراني عليه مسائل خاصي كه با گذر زمان حل مي شود فقط نيروي انسان را هدر مي دهد. خداوند هميشه معجزات خود را در مكانهاي باور نكردني و به دست افرادي دور از انتظار و در زمانهايي غير قابل تصور به انجام مي رساند. زندگي نيز ما را دقيقا به آن طرف راهنمايي مي كند اما از راههاي كه انتظارش را نداريم. گاهي اوقات اين امر سبب گيج شدن ما مي شود و ما را به اشتباه دچار اين ترديد مي كند كه در مسير اشتباهي قرار گرفته ايم. ظاهرا مردم در دنياي قديم نيز انرژي فراواني را صرف نگراني در مورد اموري مي كردند كه خارج از كنترل آنها بوده است. از آن زمان تا كنون نيز تغيير كمي در اين جهت ايجاد شده است. معلمي در اين خصوص گفته است" اول اينكه بي معني است در مورد چيزي نگران باشي كه كنترلي بر آن نداري، زيرا اگر تو بر آن كنترلي نداري معني ندارد كه در مورد آن نگران باشي. دوم اينكه اين هم بي معني است كه در مورد چيزهايي كه بر آن كنترل داري نگران باشي، زيرا اگر واقعا كنترل داري نگراني معنا ندارد.

اشتباه شماره 3 – لغت غير ممكن را از فرهنگ لغات زندگي خويش حذف نمي كند:
روزي سرخپوستي تنها در جنگل گردش مي كرد. او يك تخم عقاب را روي زمين ديد و به خيال اينكه يك تخم مرغ معمولي است آن را در لانه يك مرغ گذاشت. جوجه عقاب نيز همانند ديگر جوجه هاي مرغ از تخم بيرون آمد و مانند آنها شروع به راه رفتن و دانه خوردن كرد. يك روز زيباي بهاري، عقاب كوچك كه اندكي بزرگتر شده بود متوجه پرواز پرنده زيبا و با شكوهي در آسمان شد. پرسيد اين چه پرنده اي است؟ مرغ با مهرباني پاسخ داد. اين يك عقاب است. زيباترين و قدرتمندترين پرنده دنيا! عقاب كوچك با خود انديشيد كه چقدر خوب بود اگر او هم عقاب بود و مي توانست مثل عقاب پرواز كند، اما چون باور داشت كه يك جوجه مرغ معمولي است خيلي زود همه چيز را فراموش كرد و تمام عمرش را مثل يك مرغ خانگي زندگي كرد!! جايي در مغز شما قرار دارد كه سالهاست در آن بذرهاي موفقيت خفته اند و حال آنكه اگر اين بذرها را در مغز خود فعال كنيد با قدرت جادويي رشد خود مي توانند شما را به اوج برسانند، جايي كه كمتر كسي مي تواند تصور رسيدن به آن را حتي در خيال خود تصور كند. اگر شما طالب پيروزي هستيد اما فكر مي كنيد توانايي آنرا نداريد، موفق نمي شويد. فراموش نكنيد كه ذهن نيمه هوشيار نمي تواند فرق بين افكار مثبت و منفي را تشخيص دهد. تنها معيار ذهن نيمه هوشيار افكاري است كه شما بيشتر در مورد آنها فكر مي كنيد. اگر بيشتر به موفقيت فكر مي كنيد ضمير ناخودگاه شرايط دروني و بيروني را طوري تغير مي دهد كه به خواسته خود برسيد. اما اگر دائما به مسائل منفي و ترس از شكست فكر مي كنيد حتي اگر از بهترين امكانات هم برخوردار باشيد بعلت تفكر منفي، خود شما خودتان را از درون شكست داده ايد. بهتر است فراموش نكنيد كه ضمير ناخودآگاه كور است و نمي تواند ميزان دارائي يا كمبودهاي مادي شما را ببيند. او فقط احساس مي كند. به هر موضوعي بيشتر فكر كنيد آنرا در درون شما به صورت يك قانون در مي آورد. براي رسيدن به موفقيت تنها كلمه غير ممكن را از فرهنگ لغات زندگي تان حذف كنيد و ديگر و تحت هيچ شرايطي به او اجازه بازگشت ندهيد. چون نمي توانيد كاري را انجام دهيد فورا برچسب غيرممكن بر آن نزنيد. زماني كه برادران رايت مي خواستند ماشيني بسازند كه در هوا پرواز كند هم عصران او همه با هم يكصدا گفتند كه اين كار غير ممكن است ولي حالا هر كسي در هر جاي دنيا مي داند كه آنها توانستند با كمك يكديگر با تمام افكار عصر خود بجنگند و رويايشان كه فتح آسمان بود را به حقيقت تبديل كنند.

اشتباه شماره 4 – از ريسك كردن براي پيروزي مي ترسد:
آنهايي كه واقعا قدر چيزهاي باارزش را مي دانند حاضرند بهاي آن را نيز با جان و دل بپردازند. كسي كه آرزوي در سر دارد ولي حاضر نيست كه بهاي آن را بپردازد فقط افسوس آن رويا را نصيب خود كرده است. هر چيز با ارزشي قيمتي دارد. اگر شي ، مقام يا موفقيتي نظر انسان را جلب مي كند بايد بهاي آنرا بپردازد. ترس از شكست چيزي است كه انسانهاي بيشماري را از انجام كارهاي كه به آن علاقه دارند دور نگه مي دارد. ترس از شكست مخصوص انسانهاي ساده انديشي است كه فكر مي كنند بدون از دست دادن چيزي مي توانند چيزي را بدست آورند. فراموش نكنيد كه براي بدست آوردن چيزي حتما و حتما چيزهاي را از دست مي دهيد، اين بسته به ارزش چيزي دارد كه مايليد آنرا بدست آوريد. گاهي اوقات ارزش چيزهاي كه بدست آورده ايد بسيار بيشتر از چيزي هاي است كه بمنظور كسب موفقيت از دست داده ايد اما گاهي اوقات هم ارزش چيزي كه بدست آورده ايد بسيار كمتر از آني است كه شما بابت آن بهاي سنگيني را پرداخت كرده ايد. فكر نكنيد كه انسانهاي گذشته تمام سكوهاي موفقيت را از آن خود كرده و ديگر چيزي براي شما باقي نمانده است كه بخواهيد براي رسيدن به آن تلاش كنيد. دنيا پر از فرصتهاي مناسبي است كه هنوز كسي در مورد آنها كاري انجام نداده است. شعار خواستن، توانستن را هرگز از ياد نبريد.

اشتباه شماره 5 – به اين اعتقاد دارد كه حتي موفقيت نيز داراي حد و مرز است:
هيچوقت فكر نكنيد كه به انتهاي خط رسيده ايد و ديگر كاري نمانده كه شما انجام نداده ايد. تا انسان انسان است و دنيا دنياست هميشه فرصت براي انجام كارهاي خاص وجود دارد. هيچ مرزي و هيچ مانعي براي انسانهاي بااراده وجود ندارد. انسانهاي با اراده هيچوقت خود را محدود مرزهاي تعين شده نمي كنند و با تمام كردن تحصيلات آكادميك دست از تحصيل و پرورش ذهن خود بر نمي دارند. متاسفانه چنين قبول كرده ايم كه خواندن و مطالعه كردن فقط به منظور قبولي در امتحان و كسب مدرك بالاتر است و هنگامي كه مدرك مي گيريم نياز به مطالعه تمام مي شود!! چنين تفكري نشانه سقوط شما در آينده اي نه چندان دور است.

اشتباه شماره 6 - اهداف خود را قرباني افكار ديگران مي كند:
تاريخ نشان داده است كه انسانهاي موفق كساني بوده اند كه حاضر نشده اند افكار خود را به هيچ قيمتي به ديگران بفروشند. افراد موفق تاريخ همواره از ميان انسانهاي برخاسته اند كه افكار متفاوت و درستي را براي خود برگزيده اند و براي اثبات صحت و درستي آنها واقعا تلاش كرده اند. انسانها اكثرا خود را قرباني افكار منفي ديگران مي كنند. نتيجه چنين اقدامي اين است كه ديگران به راحتي مي توانند افكار خود را به شما تحميل كنند. هيچ كس مايل نيست كه به او امر و نهي كنند و به او بگويند كه بايد چگونه زندگي كند. يكي از علائم اختصاصي افراد اهل عمل اين است كه آنها هيچ علاقه اي به كنترل ديگران ندارند. شما بايد اين حقيقت را همواره بخاطر داشته باشيد كه خودتان بايد باغبان زندگي تان باشيد. هرگز سعي نكنيد كه سبك زندگي خود را به ديگران تحميل كنيد ، حتي اگر شما خوشبخت ترين انسان روي زمين هستيد هيچوقت آنها را وادار نكنيد كه مانند شما زندگي كنند. خودتان را از اين افكار زائد كه ديگران چه بايد بكنند يا نكنند خلاص كنيد. زمانتان را صرف اجراي طرحهاي زندگي خودتان كنيد و كمتر ديگران را به پيروي از نحوه زندگي خود مجبور كنيد.

اشتباه شماره 7 – قبل از اقدام به عمل به محدوديت ها فكر مي كند:
يكي از نوابغ تاريخ با عمل خود اين تفكر زائد را بي اعتبار كرد كه براي رسيدن به موفقيت بايد از امكانات برخوردار بود. گاندي با ايماني كه به موفقيت داشت توانست كاري انجام دهد كه براي هميشه نام خود را در تاريخ بشر زنده نگاه دارد. او در مقايسه با همه همعصران خود از قدرت بالقوه بيشتري برخوردار بود و اين در حالي بود كه او از مباني ظاهري قدرت مانند پول، ابزار جنگي ، سرباز و ... هيچ بهره اي نداشت. او توانست بذر ايمان را در ذهن 200 ميليون انسان بكارد و آنها را عليه دشمن بسيج كند و باعث استقلال كشورش گردد. او فراموش نكرده بود كه لزوما هميشه قوي ترين ها يا ثروتمند ترين ها پيروز نمي شوند. پيروز كسي است كه فكر مي كند مي تواند پيروز شود. در عصري كه او زندگي مي كرد ثروتمندان زيادي زندگي مي كردند ولي كدام يك از آنها در تاريخ اين كشور صاحب نام و اعتباري براي خود شده اند؟ او مي دانست كه ايمان تنها عاملي است كه به كمك آن مي تواند نيروي فراست الهي را در خدمت خود بگيرد ! او چگونه به اين قدرت رسيد؟

اشتباه شماره 8 - در ذهن خود را به روي هر نوع فكري باز گذاشته است:
ذهن انسان مانند كندوي زنبور است. هيچ زنبور آلوده اي حق ورود به كندو را ندارد و هنگام ورود توسط نگهبانان كندو كشته مي شود. اگر شما هم مي خواهيد طعم ثروت و موفقيت را بچشيد بايد كندوي مغز خود را با افكار شاد و سالم پر كنيد تا بتوانيد احساس نشاط و شادابي را از آن به درون زندگي تان منتقل كنيد. متاسفانه كندوي مغز انسان هيچ نگهباني ندارد كه مانع از ورود افكار آلوده به ذهن شوند. شما براي انتخاب افكارتان حق انتخاب داريد ولي فراموش نكنيد كه ضمير ناخودآگاه انسان تفاوتي ميان انديشه هاي مخرب و سازنده قايل نيست. هر چه به او بدهيد با آن تغذيه مي شود. همه چيز به اين بستگي دارد كه به چه افكاري اجازه ورود به ذهن مي دهيد. زمان آن رسيده است كه ويزاي اقامت افكار منفي را در ذهنتان باطل كنيد و آنها را از ذهن خود خارج كنيد. به ياد داشته باشيد كه افكار انسان قدرتي معادل نيروي برق دارند. اگر از نيروي برق درست استفاده كنيد مي تواند باعث پيشرفت صنعت گردد در حالي كه در صورت كاربرد غلط مي تواند جانتان را از شما بگيرد. افكار انسان نيز دقيقا همچنين قدرتي دارند، اگر از افكار مثبت استفاده كنيد مي توانيد به اوج برسيد در غير اينصورت هميشه در قعر باقي خواهيد ماند.

اشتباه شماره 9 – به شانس بد اعتقاد دارد:
ذهن نيمه هوشيار انديشه هاي منفي يا مخرب را درست به همان شكل انديشه هاي سازنده به عمل تبديل مي كند. اين همان پديده غريبي است كه ميليونها نفر آن را تجربه كرده اند و بسياري آنرا بدبياري يا بد شانسي مي دانند. اين در حالي است كه كسي بدشانس آفريده نمي شود. ميليونها نفر از مردم كره زمين گمان مي كنند محكوم به فقر و شكست ناكامي هستند. احساس مي كنند نيروي بر آنها حاكم است كه مانع از ابتكار عمل آنها مي شود. اين در حالي است كه خود اين اشخاص باعث بد بياري خود هستند زيرا ذهن خود را تحت تاثير باورهاي منفي قرار داده اند. احساس دلسردي و نااميدي تمام وجودشان را پر كرده است و احساس مي كنند كه در اين دنيا هيچ چيز اميد بخشي براي آنها وجود ندارد و آنها همان كساني هستند كه محكومان ابدي سرنوشت هستند كه هيچ چيز از خودشان نداشته و مجبورند دوران محكوميت زندگي خود را در زندان دنيا سپري كنند! فيلسوفان و دانشمندان بسياري در طول تاريخ تلاش كردند به انسان بياموزند درمان مشكلات انسان از طريق تغيير ذهنيت او امكان پذير است اما انسانهاي كمي موفق شدند صداي آنها را بشنوند و به گفتار آنان عمل كنند. هر چند كه آنها در زماني ديگر و شرايطي كاملا متفاوت با ما زندگي مي كرده اند اما صداي آنان هرگز خاموش نخواهد شد. شما هم مي توانيد آنرا گوش كنيد فقط اگر واقعا بخواهيد.

اشتباه شماره 10 – به عواقب اقدامات خود نمي انديشد:
اغلب اعمال انساني بصورت مقطعي و بدون فكر به آينده صورت مي گيرد. انسانهاي بيشماري وجود دارند كه بدون تفكر و پيش بيني عواقب احتمالي اعمال خود تصميم به كاري مي گيرند و در آخر هنگامي كه شكست به سراغ آنان مي آيد انگشت اتهمام خود را به سوي ديگران نشانه مي روند. متاسفانه هنگامي كه انگشت اتهام خود را به سمت ديگران نشانه مي گيرم و آنان را به عنوان عاملان اصلي شكست هايمان معرفي مي كنيم فراموش مي كنيم كه يك انگشت به سوي آنها و سه انگشت به سوي خود ما اشاره مي كند، اما ما فقط آن يك انگشت را مي بينيم! 

اشتباه شماره 11- دائما به گذشته خود فكر مي كند:
مي گويند گذشته چراغ راه آينده است، اما اين به معني نيست كه اگر گذشته موفقي نداشته ايد در آينده نيز بدبخت خواهيد بود. بجاي اينكه بيشتر زمان خود را صرف فكر كردن به گذشته كنيد خود را ترغيب كنيد كه به آينده مثبتي فكر كنيد. گذشته همانطور كه از اسم آن پيداست گذشته و به تاريخ پيوسته است. بجاي فكر كردن به ناكامي هاي گذشته برايِ آينده خود برنامه ريزي كنيد اما فراموش نكنيد كه نبايد تار و پود آن از جنس گذشته باشد. برنامه اي مي تواند شما را به خوشبختي برساند كه تار و پود آن از جنس آينده و اميد به موفقيت باشد. هنگامي كه براي خود برنامه ريزي مي كنيد به ياد داشته باشيد كه خود شما مسئول تك تك اعمالتان هستيد، پس هنگام تصميم گيري يك چشمتان را هم به آينده بدوزيد.

اشتباه شماره 12 – به هر چيزي سطحي مي نگرد:
يكي از بزرگترين دلايل شكست انسان اين است كه معمولا از روي ظاهر رقباي خويش در مورد توانايي آنان قضاوت مي كند. هيچ كسي را در هيچ مقام و شاني نبايد دست كم گرفت. فراموش نكنيد كه ذهنيت منفي نسبت به ديگران هرگز نمي تواند باعث موفقيت شما گردد. در هر كجاي اين دنيا كه زندگي مي كنيد درسي از ايمان براي شما در نظر گرفته شده ، فقط بايد چشمهايتان را باز كنيد و با تامل به آنها نگاه كنيد. از مناظر زيباي طبيعت گرفته تا كوچكترين ماهي دنيا كه در اعماق اقيانوسي تاريك زندگي مي كند هر كدام درسي از ايمان را در خود پنهان كرده اند. تنها چيزي كه انسان به آن نياز دارد اطاعت از خداوند است. خداوند به تعداد تك تك انسانها راهي براي رسيدن به موفقيت ترسيم كرده است. هر كسي فقط بايد به دنبال راه خودش باشد. تنها در صورتي مي توانيد راه حقيقي تان را در زندگي پيدا كنيد كه قبل ازاينكه به سهم مادي خود از دنيا بيانديشيد به اين فكر كنيد كه كه هستيد و هدف از خلقت شما دراين دنيا چه بوده است. بايد به پاسخ اين سوال برسيد كه خلق اين همه زيبائي براي چه بوده و در عوض خداوند از شما چه انتظاري دارد؟ علت اينكه بيشتر انسانها در زندگي شكست مي خورند اين است كه قبل از اينكه به اين موضوع بيانديشد كه كيست و براي چه آمده به دنبال سهم مادي خويش از دنيا مي گردد و زماني متوجه اشتباه خويش ميگردد كه ديگر زماني براي جبران باقي نمانده است.

اشتباه شماره 13 - از تاريخ درس عبرت نمي گيرد و همان اشتباهات گذشته را دوباره مرتكب مي شود:
هلن كلر چند روز پس از تولدش ناشنوا ، نابينا و لال شد. به رغم اين همه بدبياري او توانست نام خود را در ليست بزرگان تاريخ بشر ثبت كند. او توانست با اراده خود ثابت كند كه اگر كسي خود را شكست خورده نپندارد، در شمار شكست خوردگان قرار نمي گيرد. براي رسيدن به موفقيت بايد به مطالعه شكست ها پرداخت. بايد همانند كيمياگران قديم كه در جستجوي راهي براي تبديل فلزات به طلا بودند در جستجوي هنري بود كه بتوان به كمك آن از شكست هايمان براي موفقيت هاي حتمي آينده مان پله بسازيم. بتهون آهنگساز آلماني نيز ناشنوا بود ولي به يكي از بزرگترين آهنگسازان جهان تبديل شد. نام اشخاصي مثل بتهون و هلن كلر و... تا دنيا باقيست بر زبانها خواهد ماند زيرا آنها در ذهن خود رويايي ديدند و براي تبديل آن به واقعيت از هيچ تلاشي كوتاهي نكردند.

حرف آخر: «غير ممكن» غير ممكن است
چند هزار سال قبل پيشينيان برجسته ما روي همان خاكي راه مي رفتند كه ما امروزه راه مي رويم، از همان هوايي تنفس مي كردند كه ما امروز تنفس مي كنيم( آلودگي را فراموش كنيد)، همان ستارگاني را نظاره مي كرده اند كه ما شب ها به آن نگاه مي كنيم و از گرماي همان خورشيدي براي رشد محصولاتشان استفاده مي كردند كه امروز ما استفاده مي كنيم و آنها هم نگراني هاي را داشته اند كه امروز ما داريم. براي رسيدن به موفقيت بايد به مطالعه تاريخ و انديشه فيلسوفان بزرگ پرداخت و اسرار پيروزي بزرگان تاريخ را از لابلاي صفحات پر گرد و غبار آن خارج كرد. هدف از مطالعه تاريخ بايد رسيدن به اين فهم باشد كه اين متفكرين مي خواستند كه ما با چه چيزهاي آشنا شويم و از چه مسائلي براي رسيدن به موفقيت فاصله بگيريم. اين ضرب المثل فرانسوي را به ياد داشته باشيد كه " غير ممكن غير ممكن است" شما مي توانيد افكار منفي كه همانند خاري هستند از مغزتان خارج كرده و بجاي آن گل سرخ بكاريد. در زمان چيدن خارها ممكن است سختي هاي زيادي را تحمل كنيد اما به اين موضوع ايمان داشته باشيد كه اگر بتوانيد سختي اين كار را تحمل كنيد به زودي صاحب باغي مي شويد كه بوي خوش گلهاي آن تمام زندگي شما را تحت تاثير قرار مي دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۸۴/۰۶/۰۸
1
0
اين سايت بهترين است
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۸۴/۰۶/۰۸
1
0
سلام آقاي محمد صادق اميني
حالت خوبه
موقعي كه به سايت شما سر زدم و صفحه اجتماع رو باز كردم هيچوقت فكر نمي كردم مطلبي به اين زيباپي تو اين بخش ببينم
وقتي تيتره مطلب يك شما رو ديدم فكركردم كه اين مطلب هم حتما در مورد بدبختي ها و ساير مشكلاتي كه مردم جامعه ما دارن از اون رنج مي برن.
همين مسله باعث شد تا با بي ميلي يه نگاهي به اين مطلب بكنم ولي وقتي يه مقدار از مطلب رو خوندم متوجه شدم كه خيلي اشتباه بزرگي كردم.
مي خوام واقعا اعتراف كنم كه تابحال تو زندگي ام مطلبي به اين قشنگي نخونده بودم. واقعا به استعدادي كه شما تو نوشتن داريد حسوديم شده!

واقعا به شما تبريك مي گم كه چنين قلمي داريد. خيلي زيبا نوشته ايد و به تمام نكات توجه كرديد. واقعا تبريك مي گم. امروز روزه جديدي تو زندگي من بود. انكار كه دوباره متولد شدم. خدا شما رو براي خانواده تان نگه داره . هر چي بگم كه اين مطلب چقدر قشنگ نوشته شده و چقدر به نكات كوچيكي تو اين مطلب نگاه كرديد باز هم كم گفتم.
به شما حسوديم مي شه . من به چي فكر مي كنم شما به چي فكر مي كنيد. راستي مقاله هاي ديگه شما رو ديدم. منظورم اون مقاله 8 قانون براي ميليونر شدن بود.
وقتي اون هم خوندم به خودم گفتم كه انكاري شما يه انسان معمولي نيستي چون شما به چيزاي فكر مي كني و در مورد چيزهاي مي نويسيد كه بقيه اصلا براي اونها ارزشي قاءل نيستن.
اي كاش من هم مثل شما مي تونستم خوب بنويسم.
تو رو خدا باز هم براي ما تو اين سايت خيلي خوبتون مطلب بنويسيد. نوجوانان و جوانان جامعه امروز ما كه سياهي و كثافت همه جاشو گرفته به اين طور مطالب نياز دارن.
همه مي خوان كه موفق بشن ولي دوست دارن سريع از راه ميانبر و بدون زحمت به چيزي برسن. من حتما دوباره براي ديدن مطالبه شما به سايت شما سر مي زنم.
خواهش ميكنم ما رو فراموش نكنيد. من لينك اين مطلب رو براي تمام دوستانم ميل كردم تا اونها هم بخونن و لذت ببرن.
لطفا يه ايميلي يا شماره اي در كنار مطلب بزاريد تا من بتونم با شما تماس بگيرم. خيلي خيلي ممنونت مي شم
اميدوارم كه جوابه منو بدي
خداحافظ - اميرعلي
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۰
1
0
سلام اقاي اميني
دسثثون درد نكند. مطلب بسيار جالبي بود.اشتباهاتي كه شما به آن اشاره كرديد مواردي هستند كه همه در روز با آن سروكار دارندولي متاسفانه به آن توجهي نمي كنند.كاش همه مي توانستند اين مطلب را بخوانند.اما مردم؛فقط مخاطبان شما نيستندوهمه مخاطبان شما آگاه و قادر به تجزيه و تحليل نيستند
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۱
1
0
سلام
مطلب شما رو خوندم خيلي جالب بود.
به نكته هاي قشنگي اشاره كرده بوديد. وقتي يكي از دوستام لينكه اين مطلب رو براي من فرستاد به من گفت كه مطلب جالبيه ولي من مي خوام بگم كه اين مطلب خيلي فراتر از جالب بود. يكي از بهترين مطالبي بود كه تا به حال خوندم.
راستش مي خواستم يه چيزي براتون بگم. متاسفانه همانطور كه شما در اشتباه شماره يك به اون اشاره كرديد خيلي ها فكر مي كنن كه با زير اب زدن يا بدبخت كردن ديگران مي تونن خوشبخت بشن ولي نمي دونن كه اينطوري به موفقيت رسيدن زياد دوام ندارد. من تمام نكاتي كه شما در مقاله زيباتون به اون اشاره كرديد رو خوندم . نكته اي كه خيلي نظره منو جلب كرد ترييبي است كه شما براي اشتباهات در نظر گرفتيد. خيلي آگاهانه مطالب بعد از هم قرار گرفتن.
در مورد اشتباه شماره 6 هم بايد بگم كه قبلا در همين مورد يه مقاله اي از شما به نام آيا روياهاي شما مرده اند تو همين سايت خوندم. خيلي جالبه كه شما مي تونيد به اين قشنگي مطالب رو شرح بديد. طوري كه هم مخاطب رو جذب سايت مي كنيد و هم به نوعي داريد كار آموزشي انجام مي ديد.
بخدا از بس تو اين سايت ها اخبار بدبختي و دروغ ديديم خسته شديم. لطفا اين روند رو قطع نكنيد و باز براي دوستان مقاله روانشناسي بديد.
در آخر مي خوام از اين كه تو سايت تون همچنين مطالبي مي نويسد و در اختيار مردم قرار مي ديد تشكر كنم. و خيلي خيلي از مسولين سايت تشكر مي كنم كه نظرات مردم رو در زير مطلب ذكر مي كنن. اين نشون مي ده كه اين سايت واقعا به نظرات مردم اهميت مي ده.
بعضي سايت ها متاسفانه قسمت نظرات دارن ولي نظرات مردم براي اونها ارزش نداره يا حداقل اينكه فقط نظراتي رو منعكس مي كنن كه به نفع خودشون باشه ولي من تو سايت كه يه دوري مي زدم ديدم كه حتي گاهي اوقات يكي از يه مطلب خوشش هم نيومده نظرش منعكس شده. واقعا خيلي برام جالب بود.
با تشكر از شما و تمام دوستاني كه در عصري كه بعضي ها مي خوان خفقان و سركوب رو گسترش بدن با تحمل خطرات و سختي ها مي خوان به مردم اطلاع رساني كنيد.
خيلي از شماها ممنون هستم.
رزيتا - ايتاليا
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۱
1
0
اميدورام بازهم از اين كارها بكني تا درك مردم نسبت به همه چيز عميق تر و باز تر بشه . تشكر
به اميد ديدار
علي . از كاليفرنيا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
من معمولا دو سه تا مقاله توی روز میخونم . تکمیل ترین مقاله همینه.
فک کنم الان کپیش میکنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین