کد خبر: ۱۰۹۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد:

خط آهن تهران - قم - اصفهان برقی می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که خط آهن مسیر تهران - قم - اصفهان برقی می‌شود. 

هوشنگ پاکدل از ایجاد خط آهن برقی دو خطه در مسیر تهران - قم - اصفهان خبر داد و اعلام کرد: ساخت این مسیر در دو فاز قم - اصفهان به طول 280 کیلومتر و تهران - قم در حال پیگیری است. 

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ساخت این مسیر اعلام کرد: در حال حاضر 35 درصد از عملیات زیرسازی مسیر قم - اصفهان انجام شده است، ضمن اینکه اسناد مورد نیاز برای برقی کردن نیز تهیه شده است. 

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه مراحل دیگر طرح باید به وسیله پیمانکار انجام شود، در خصوص ساخت مسیر تهران - قم اظهار داشت: ایجاد محور سریع‌السیر برقی تهران - قم در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد. 

داوود داوودآبادی رئیس حوزه نظارت و کنترل پروژه‌های استان اصفهان نیز با اشاره به مراحل ساخت خط آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان با کشش برقی به وسیله متخصصان داخلی گفت: در صورت ادامه این روند تامین اعتبار، زیرسازی قسمت قم - اصفهان این محور تا پایان سال مالی 89 به اتمام خواهد رسید. 

وی با بیان اینکه تاکنون 60 میلیارد تومان برای ساخت این مسیر هزینه شده است، اعلام کرد: هزینه تکمیل زیرساختهای مسیر ریلی قم تا اصفهان 200 میلیارد تومان برآورد شده است، ضمن اینکه برآورد اولیه برای ساخت کامل این قسمت 1500 میلیارد تومان است. 

رئیس حوزه نظارت و کنترل پروژه‌های استان اصفهان زمان اجرای پروژه و بهره‌برداری کامل از خط آهن را مشروط به اجرای کامل زیرسازی و تامین اعتبارت مورد نیاز دانست و گفت: تا کنون چندین شرکت داخلی و خارجی برای فاینانس از این پروژه بازدید کرده‌اند. 

داوودآبادی طول مسیر تهران به قم را 170 کیلومتر اعلام و ابراز امیدواری کرد که این بخش از مسیر ریلی تهران - اصفهان نیز پس از سپری کردن مراحل مقدمات، احداث و در شبکه ریلی کشور قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین