کد خبر: ۱۰۹۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰

شرایط فیلترینگ سایت‌ها از زبان مقام مسئول

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عمدتا 99 درصد گزارش‌هایی که از طریق مردم در خصوص محتوای مجرمانه در سایت‌های مختلف ارائه می‌شود، مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و در صورت اثبات مجرمانه بودن محتوا، این سایت‌ها فیلتر می‌شوند. 

رئیس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره نحوه فیلترینگ سایت‌هایی که اقدام به انتشار محتوای مجرمانه‌ می‌کنند، اظهار داشت: برای فیلترینگ، کارگروهی تشکیل شده است که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور مستقر است و تعدادی از دستگاه‌ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو این کارگروه هستند.

بر اساس قوانینی که در خصوص محتوای مجرمانه وجود دارد اگر در یکی از سایت‌های اینترنتی محتوایی منتشر شود که از طریق این کمیته، مجرمانه بودن آن به اثبات برسد، سایت مربوطه فیلتر خواهد شد. گزارش‌های مردمی از طریق سایت «پیوندها» یکی از مهم‌ترین کانال‌های رصد محتوای مجرمانه در فضای مجازی است.

عمدتا 99 درصد گزارش‌هایی که از طریق مردم در خصوص محتوای مجرمانه در سایت‌های مختلف ارائه می‌شود، مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و در صورت اثبات مجرمانه بودن محتوا، این سایت‌ها فیلتر می‌شوند.

البته در مواردی ممکن است ملاحظاتی وجود داشته باشد که خارج از روند وزارت ارشاد یا دستگاه‌های عضو باشد اما عموما در صورت تایید گزارش‌هایی که مبنی‌بر محتوای مجرمانه از طریق سایت پیوندها انجام می‌شود به فیلتر شدن این سایت‌ها می‌انجامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین