کد خبر: ۱۱۰۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳

کره‌شمالی رهبر معترضان خود را کشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هوانگ جانگ یوپ، یک عضو ارشد سابق حزب کارگران کره‌شمالی که در سال 1997 به کره‌جنوبی پناهنده شد، درگذشت. 

پلیس کره جنوبی امروز (یکشنبه) گزارش داد که هوانگ جانگ یوپ، یک عضو ارشد سابق حزب کارگران کره‌شمالی که مدرس ایدئولوژی کیم جونگ ایل بود و در سال 1997 به کره‌جنوبی پناهنده شد، درگذشت. 

یک مقام رسمی کره جنوبی گفت: جسد هوانگ جانگ یوپ هنوز در محل سکونتش می‌باشد.

هوانگ جانگ یوپ 87 ساله معمار ارشد فلسفه juche وابسته به کره‌شمالی بود و یکی از قدرتمند‌ترین مقامات رسمی این کشور طی سفری به چین، دیگر به کشورش بازنگشت.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی رابطه نزدیکی با کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی داشت و به کیم جونگ ایل نیز آموزش‌هایی داده بود.

از زمانی که هوانگ جانگ یوپ به کره جنوبی پناهنده شد، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد این که عوامل کره شمالی ممکن است تلاش کنند وی را بکشند، تحت تدابیر شدید امنیتی پلیس زندگی کرد.

وی در نگارش چند کتاب و سخنرانی‌هایش حکومت استبدادی کیم جونگ ایل را محکوم کرده بود.

دو مقام نظامی کره شمالی در ژوئیه به اتهام تلاش برای ترور هوانگ جانگ یوپ به زندان محکوم شده بودند و پیونگ یانگ نیز این اتهام را رد کرده است. کره‌شمالی سئول را در این موضوع به تشدید احساسات ضد پیونگ یانگ متهم کرده است.

مرگ هوانگ جانگ یوپ در حالی منتشر شده است که امروز در کره‌شمالی به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگران رژه نظامی گسترده‌ای برگزار شده بود. کیم جونگ ایل و کیم جونگ اون پسرش (جانشین وی) در این رژه نظامی که به‌طور مستقیم از شبکه تلویزیونی کره شمالی پخش می‌شد، شرکت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین