کد خبر: ۱۱۰۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
با اعلام نتیجه هیأت‌های فقهی و حقوقی؛

مقام معظم رهبری وقف دانشگاه آزاد را از لحاظ فقهی و حقوقی صحیح ندانستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با توجه به ماهیت غیرخصوصی و غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است بندهای 5 و 10 مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اساسنامه آن دانشگاه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اصلاح شود.

مقام معظم رهبری نتیجه بررسی دقیق و مستند هیأت‌های فقهی و حقوقی را به عنوان نظر قطعی و نهایی درباره وقف اموال دانشگاه آزاد به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و آقای احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ فرمودند. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، دو هیأت فقهی و حقوقی که از سوی رهبرمعظم انقلاب برای بررسی عمیق و همه‌جانبه موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده بودند، نظرنهایی خود را مبنی‌بر مغایرت فقهی و حقوقی وقف این دانشگاه به محضر معظم‌له تسلیم کردند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نتیجه این بررسی دقیق و مستند فقهی و حقوقی را به عنوان نظر قطعی و نهایی درباره وقف اموال دانشگاه مزبور به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و آقای احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ فرمودند. 

متن نامه رهبرمعظم انقلاب که از سوی دفتر ایشان برای آقایان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد ارسال شده به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

در پی مأموریت به دو هیأت فقهی و حقوقی برای بررسی عمیق و همه‌جانبه درباره وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه بحث‌ها و تدقیق در ادله مختلف به این نتیجه قطعی منتهی شد که وقف مزبور دارای اشکالات اساسی فقهی و حقوقی است از جمله، هم به لحاظ مشروعیت وقف مذکور و هم از جهت صلاحیت هیأت محترم موسس در انشاء این وقف، همچنان که مشکل اساسی تحقق قبول مقام ذیصلاح نیز مطرح است، بنابراین وقف مزبور از لحاظ فقهی و حقوقی صحیح نیست. 

ضمناً با توجه به ماهیت غیرخصوصی و غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است بندهای 5 و 10 مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اساسنامه آن دانشگاه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اصلاح شود. 

مراتب به جناب آقای هاشمی رفسنجانی ریاست محترم هیأت موسس و جناب آقای احمدی نژاد ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شود. 

سیدعلی خامنه‌ای
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین