کد خبر: ۱۱۱۳۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۶

آمار جالب وزیر: تولید علم در ایران؛ 11 برابر متوسط جهانی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر صنایع و معادن گفت: تولید علم در ایران 11 برابر متوسط تولید علم در جهان است. 

علی اكبر محرابیان در مراسم پایانی دومین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیركبیر و سومین دوره مسابقات ملی رباطیك خوارزمی افزود: علم پرحاصل، علمی است كه بتوانیم در صنعت و زندگی روزمره از یافته‌های آن استفاده كنیم.

وی اضافه كرد: در حوزه صنعت كشور برای به ظهور رسیدن ایده‌ها و طرحهای نخبگان اعتبارات حمایتی در نظر گرفته شده است.

محرابیان گفت: نظارت صنایع و معادن از یافته های علمی در بخش‌های نانوتكنولوژی، بیوتكنولوژی، علوم زیستی، مهندسی پزشكی، مواد،‌ مكانیک سیالات، هوا و فضا، رباتیک و هوش مصنوعی، مكانیک جامدات، بیوفیزیک، بیوشیمی، انرژی‌های نو، نرم‌افزار، آی تی و محاسبات و مهندسی پیشرفته، حمایت می‌كند.

وی افزود: جهان در سالی كه گذشت با سرمایه‌گذاری حدود 13 میلیارد دلاری بیش از 17 هزار قطعه ربات وارد بازار كرده است.

وزیر صنایع و معادن اضافه كرد: هزینه‌های پایین، كاهش ضایعات تولید، تكرارپذیری، سرعت، شتاب، دقت و اطمینان از جمله مزایای استفاده از ربات در صنایع است.

محرابیان همچنین سازگاری، انعطاف پذیری،‌ ایجاد فضای ایمن، تولید انبوه، زمان تولید طولانی‌تر، اشغال فضای كمتر و هم سویی با كارگران را از دیگر مزایای استفاده از ربات در صنایع بیان كرد.

وی با بیان اینكه در ایران نیز چندین نوع ربات تجاری سازی شده و به تولید انبوه رسیده است افزود: هم اكنون در علوم پزشكی و جراحی و در بخش ظریف برهای 160 تن و پرقدرت و شركت‌های خودروسازی در كشور از ربات‌های ایرانی استفاده می‌شود.

محرابیان اضافه كرد: تولید صنعتی و استفاده ابزاری از ربات را باید در صنایع داخلی عملیاتی كنیم.

وزیر صنایع و معادن با اشاره به اینكه در تولید علم و صنعت‌سازی كارهای خوبی در كشور انجام شده است گفت:‌ فاصله یافته‌های علمی ما تا تولیدات صنعتی فاصله‌ای قابل توجه است و برای پركردن این فاصله‌ها روی خلاقیت نخبگان ایرانی حساب كرده‌ایم.

محرابیان افزود: هر جای كشور كه بر روی توان و اندیشه ایرانی حساب شد در آن موفق بودیم اما در جاهایی كه روی دیگران حساب كردیم نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی با بیان اینكه ما از كار با همه كشورها استقبال می‌كنیم اضافه كرد: امروز بر همه عرصه‌های علمی و صنعتی و اقتصادی كشور شركت‌های خارجی حضور دارند ولی اندیشه و توان و ابتكار ایرانی را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌كنیم.

محرابیان در پایان سخنان خود آمادگی خود را برای هر نوع همكاری و پشتیبانی از طرح‌های نخبگان ایرانی اعلام كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
0
0
حلال زاده به دائی اش می رود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
0
0
کد مطلب: 36979
زمان انتشار: پنجشنبه 24 دی 1388 - 08:36:29
نسخه چاپی
افزایش سهم تولید علم جهانی ایران به یک درصد
جامعه > آموزش - رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، سهم تولید علم جهانی جمهوری اسلامی ایران را در سال 2009 به میزان یک درصد اعلام کرد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین