کد خبر: ۱۱۱۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
موسوی تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین:

با فحش، افترا و هر روز دشمن درست کردن، مشکلات مردم حل نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل مجمع محققین و مدرسین، کنار گذاشتن مسائل و اختلافات شخصی و برخوردهای غیرمنطقی، همچنین توجه به واقعیات و بر اساس آن عمل کردن را از ضروری‌ترین الزامات فضای سیاسی در حال حاضر عنوان کرد. 

سید حسین موسوی تبریزی، اظهار کرد: سیاست‌مدار به‌طور کلی کسی است که بتواند برای مدیریت جامعه در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برنامه داشته باشد و کسی که برای این امور برنامه نداشته باشد، اصلا سیاست‌مدار نیست. 

وی با بیان این‌که احزاب سیاسی قدرتمند نیز احزابی هستند که برنامه حساب شده و تحلیلی داشته باشند، افزود: برخی هستند که می‌خواهند به هر قیمتی به خواسته‌های خود برسند، در این راستا همه چیز را خراب می‌کنند و در واقع این افراد از خراب کردن دیگران و برنامه‌های آنها منافع خود را تامین می‌کنند، ولی سیاست‌مداران پخته می‌دانند که مدیریت کار یک شبه نیست و باید با برنامه پیش برود و حتی در پیشبرد برنامه نیز باید برنامه داشت. 

وی کنار گذاشتن مسائل و اختلاف شخصی و برخوردهای غیرمنطقی، همچنین توجهات به واقعیات و بر اساس آن عمل کردن را از ضروری‌ترین الزامات فضای سیاسی در حال حاضر عنوان و اظهار کرد: با تخریب، بدبینی و خاکستری دیدن مسائل چیزی درست نمی‌شود، همچنین با گل و بلبل دیدن نیز جامعه گلستان نخواهد شد. 

موسوی تبریزی تصریح کرد: به هر ترتیب در جامعه در سطح مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مشکلات وجود دارد و هر کس به اندازه اطلاعات خود بر وجود چنین مشکلاتی واقف است. 

وی با بیان این‌که حل برخی از مشکلات عزم عمومی و اراده ملی می‌خواهد، اظهار کرد: این اراده ملی هرگز با کوبیدن، فحش، افترا و هر روز دشمن درست کردن به‌وجود نمی‌آید، بلکه با احترام و جذب حداکثری حاصل خواهد شد. 

وی همچنین با اشاره به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: به هر ترتیب اجرای این برنامه با مشکلاتی همراه خواهد بود، ولی اگر قرار باشد عزم ملی را مورد توجه قرار دهیم و به حرف دلسوزان توجه داشته باشیم می‌توانیم مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم. 

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین گفت:‌ باید خودمحوری را کنار گذاشت و به اندازه‌ای که برای خود حق قائل هستیم برای دیگران هم حق قائل شویم. این مسأله را ائمه نیز مورد توجه قرار داده‌اند و اگر ما چنین سفارشی از ائمه را مدنظر قرار دهیم آن وقت بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین