کد خبر: ۱۱۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
مردم استان یزد و شهرستان اردکان یاد معلم اخلاق دیارشان را گرامی داشتند

بیست و دومین سالیاد آیت الله سید روح الله خاتمی(ره) برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب -سرویس سیاسی: عصر پنجشنبه مورخ 6/8/1389 در محل بهشت شهدای شهرستان اردکان و در کنار آرامگاه حضرت آیت‌الله خاتمی(ره) نماینده امام خمینی (ره) در استان و امام جمعه فقید یزد، با حضور جمع کثیری از مردم اردکان و استان و اعضاء بیت آن مرحوم، مراسم یادبودی به مناسبت بیست و دومین سالیاد رحلت آن معلم اخلاق و آن عارف عامل برگزار شد. در این مراسم، قشرهای مختلف مردم اردکان و استان یزد با حضور بر سر تربت پاک آن عالم بزرگوار ضمن قرائت فاتحه، یاد آن روحانی روشن ضمیر را گرامی داشتند. 

به گزارش آفتاب، در این مراسم، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم اردکان در مجلس، شهردار اردکان وتنی چند از اعضاء شورای اسلامی شهر اردکان، همراه با جمعی از پرسنل اداری و انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند. 

پنجشنبه‌شب نیز در محل مسجد کوشکنو اردکان – محلی که آن بزرگوار در ایام امامت جمعه این شهر در آن به اقامه نماز می‌ایستاد- مراسم یادبودی با حضور چشمگیر مردم استان و شهرستان اردکان و با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه – حجه الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی‌زاده- برگزار شد.
 
حجه الاسلام موسوی‌زاده در این مراسم با اشاره به لزوم تلاش انسان در راه رسیدن به فضائل و کمالات انسانی و اخلاقی، آیت‌الله خاتمی(ره) را نمونه ای بارز از انسان اخلاق مدار توصیف کرد و با ذکر خاطراتی از ایشان، روحیه اخلاقی و انسانی آن عالم مردم‌مدار را ستود. 

همچنین در این مراسم تعدادی از مرثیه سرایان خامس آل عبا در رثای "خاتمی زنده دل" به اجرای برنامه پرداختند و سپس نواری صوتی از بیانات مقام رهبری پیرامون شخصیت حضرت آیت‌الله خاتمی(ره) و همچنین بخش‌هایی از صحبت‌های خود ایشان برای حاضرین پخش شد. 

لازم به ذکر است، علاوه بر اعضاء بیت ایشان، حجه الاسلام و المسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان به همراه مهندس اولیاء نماینده مردم یزد، حجه الاسلام و المسلمین یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد، دکتر تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، دشتی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، سردار فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد، مدیران کل آبفا و آبفار استان، امام جمعه، فرماندار و شهردار اردکان و تنی چند از اعضاء شورای اسلامی شهر و شهرستان اردکان در این مراسم حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین