کد خبر: ۱۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۴ - ۲۳:۴۳

چرا خاتمی ریاست و خوئینی دبیر کلی مجمع روحانیون را پذیرفتند؟

آفتاب‌‌نیوز :

اما پس از استعفای آقای کروبی برای حفظ این مجموعه هم آقای خاتمی ریاست را پذیرفت و هم آقای خوئینی دبیر کلی و قائم مقامی رئیس را.

من معتقدم دلیل این پذیرش چیزی فراتر از نگرانی در مورد آینده سیاسی کشور است. نگرانی اصلی آنها و اعضای مجمع روحانیون مبارز از جایگزینی قرائتی از اسلام است که می تواند به پشت کردن نسل فعلی به اسلام منجر شود. اسلامی که توسط بعضی ایدئولوگهای مطرح، ارائه شده که در آن آزادی انسان، شرایط زمان و مکان و نوگرائی جایی ندارد و انسانهایی که خود را باید مخاطب دین بشمارند، با دین متحجرانه و واپسگرایانه، با دیانت و رابطه با خدا، خداحافظی کنند.

در حقیقت درد دینداری و دفاع از اسلامی که خواستار آزادی و پیشرفت انسان است، آنها را وادار به پذیرش ریاست و دبیر کلی کرد. وقتی دیشب در جلسه مجمع بحث های اجرایی مثل اساسنامه و جایگاه دبیر کل و کمیته های مختلف بود، آقای خاتمی اصرار داشت از این بحثها سریعتر بگذریم و به برنامه ریزی جهت استفاده بیشتر از چهره های فرهنگی و علمی که این روش و قرائت از اسلام را پذیرفته اند و مبنای اندیشه مترقی امام را قبول دارند بپردازیم . رویکرد جدید مجمع روحانیون مبارز پاسخگویی به این نیاز مبرم جامعه است که شأن اصلی یک جمعیت روحانی است. همکاری این دو چهره ماندگار تاریخ بعد از انقلاب، خاتمی و خوئینی، حتما چشم انداز جدید و مهمی در عرصه فرهنگ و دوری از دین گریزی جامعه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۳
0
0
آقاي خو ييني ها كه شخصيت والايي است. ولي آقاي خاتمي كه 8سال با ‌‌‌‌داشتن 22ميليون راي پشتوانه اگر ميخواست كاري بكند حالا به اين نطقها احتياجي نبود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین