کد خبر: ۱۱۳۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
با تاکید بر ضرورت تنوع افکار مختلف در جامعه

موسوی تبریزی: تلاش امام برای حضور همه گروه‌ها در حاکمیت بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام فرمودند که دو جریان چپ و راست به هیچ عنوان ضد اسلام، ضد انقلاب، ضد ارزش‌ها و اصول نظام نیستند و تنها در روش‌ها با هم تفاوت دارند و من از هر دو حمایت می‌کنم.

دبیر‌کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت تنوع افکار در جامعه، در کنار یکسان بودن اصول، گفت: امام در دستگاه‌هایی همچون قوه قضائیه، شورای نگهبان و مناصبی که مستقیماً نصب می‌فرمودند سعی می‌کردند که توازن نیروها به لحاظ فکری رعایت شود و از همه گروه‌ها در حاکمیت وجود داشته باشد. 

آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی در خصوص احیای منشور برادری که اخیراً از سوی برخی چهره‌ها مطرح شده است، اظهار داشت: زندگی اجتماعی ضروریاتی دارد که بدون آن کمال و سعادت حاصل نمی‌شود؛ پویایی و نشاط اجتماعی که در پیشرفت و کمال جوامع موثر است یکی از این ضروریات است. زیرا در یک جامعه پویا افکار مختلف وجود دارد که می‌تواند راه‌حل‌ها و تصمیمات را پخته‌تر کند و اجرای بهترین تصمیم را در جامعه پیاده کند. 

وی با تاکید بر ضرورت تنوع افکار در جامعه، در کنار یکسان بودن اصول، گفت: در چنین صورتی جامعه، از خلال اختلافات گروه‌های فکری درون خود می‌تواند به نتیجه واحد برسد. زیرا اصولی به‌عنوان اساس کار در جامعه مورد وفاق همه بوده که منافع ملی در گرو آن است. 

آیت‌الله موسوی تبریزی با اشاره به ضرورت وجود سلسله اصولی از ارزش‌ها در همه جوامع، قانون اساسی را در همین راستا و منظور عنوان کرد و گفت: پس از انقلاب با وجود مجتهدین و فق‌های مختلف که اختلافات فکری نیز داشتند، قانون اساسی تصویب شد تا همگی بر سر اصولی توافق و حول آن وحدت داشته باشند که منافع ملی را تامین می‌کند. 

وی با بیان اینکه اتفاق نظر نسبت به مجموعه‌ای از اصول به عنوان اساس کار، مربوط به شرایط زمانی و مکانی خاصی نبوده و در همه حال ضروری است، پذیرش افکار گوناگون در جامعه و حرکت حول اصول مورد قبول اکثریت را از جمله ضروریات پیشرفت و کمال برشمرد.
 
دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: پس از انتخابات مجلس سوم در شرایطی امام موضوع منشور برادری را مطرح کردند که گروه‌های خط امامی و به‌اصطلاح چپ و گروه‌ راست سنتی به عنوان دو جناح در مقابل هم قرار داشتند، اختلافات و تفاوت دید آنها به حدی بود که حتی تا حذف یکدیگر نیز پیش می‌رفتند. در این شرایط که احتمال اوج گرفتن اختلافات و یا تضعیف روحیه گروه بازنده وجود داشت، از دفتر امام سوالی نزد ایشان مطرح شد که بنیان‌گذار انقلاب ضمن پاسخ به آن سوال اشاره کردند که من از هر دو گروه حمایت می‌کنم، زیرا هر دو گروه اساس اصول و دشمنی با آمریکا و شرق و غرب را قبول دارند، اما در کیفیت رسیدن به ارزش‌های و تاکتیک‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند. 

وی گفت: امام همچنین فرمودند که این دو جریان به هیچ عنوان ضد اسلام، ضد انقلاب، ضد ارزش‌ها و اصول نظام نیستند و تنها در روش‌ها با هم تفاوت دارند و من از هر دو حمایت می‌کنم. 

آیت‌الله موسوی تبریزی تصریح کرد: حضرت امام اختلاف‌نظر در روش‌ها را رحمت می‌دانستند و معتقد بودند که اگر در مجلس اختلاف وجود نداشته باشد آن مجلس مرده است. 

وی با بیان اینکه نگاه بنیان‌گذار انقلاب به هر دو جریان یکسان بود، گفت: وقتی که آیت‌الله یزدی در انتخابات مجلس رای نیاورد حضرت امام بلافاصله وی را به شورای نگهبان قانون اساسی آوردند، زیرا اساساً امام در دستگاه‌هایی همچون قوه قضائیه، شورای نگهبان و مناصبی که مستقیماً نصب می‌فرمودند سعی می‌کردند که توازن نیروها به لحاظ فکری رعایت شود و از همه گروه‌ها در حاکمیت وجود داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
0
0
با سلام
حضرت حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبریزی
تعدادی اصلاحطلبان نتوانستند همراهی خود را با مقام معظم رهبری به اثبات برسانند.به طور مثال میر حسین موسوی تا قبل از انتخابات برای رای آوردن بار ها خود را سرباز رهبری معرفی کرد ولی دیدیم که بعد از انتخابات چه کرد و هنوز هم به کجروی خود ادامه می دهد.
البته احمدی نژاد هم دارد کج روی می کند و احمدی نژاد هم در حوادث تلخ بعد از انتخابات مقصر است.
اصلاح‌طلبانی که همراهی خود را با مقام معظم رهبری به اثبات رسانند سمت دارند مثل: حجج الاسلام رحیمیان، منتجب‌نیا، دعایی، انصاری، دکتر عارف، دکتر حسن حبیبی و..... که زیادند. شما چه طور این ادعا را می‌کنید در حالی که بعد از این همه ضربه زدن موسوی و کروبی به نظام هنوز اینها عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.
با تشکر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین