کد خبر: ۱۱۴۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
در واکنش به ادعای آمریکا مبنی‌بر نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران

مهمانپرست: آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق مذهبی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا در مورد آزادی‌های دینی در جهان، استفاده ابزاری این کشور از مذهب را محکوم کرد و آمریکا را بزرگ‌ترین ناقض حقوق مذهبی دانست. 

در گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا ادعای نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران مطرح شده است، که رامین مهمانپرست ضمن رد اتها‌م‌های مطرح شده در این گزارش، موارد متعدد نقض گسترده حقوق بشر توسط دولت آمریکا را یادآور شد.

مهمانپرست افزود: حمایت همه‌جانبه آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در قبال پیروان اسلام، مسیحیت و یهودیت، آمریکا را به حامی بزرگ‌ترین عملیات سیستماتیک و دولتی نقض حقوق مذهبی تبدیل کرده است.

به گفته وی، دولت آمریکا در حالی نسبت به وضعیت برخی فرق کاذب و ساخته استعمار انگلیس و صهیونیست ابراز نگرانی می کند که به بهانه حادثه پرابهام 11 سپتامبر و ترویج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در اسناد دولتی و سخنرانی‌های مقامات ارشد آن کشور، نه تنها بزرگ‌ترین ناقض حقوق مذهبی پیروان دین اسلام در کشورهای اسلامی از جمله عراق و افغانستان است بلکه راه را برای نقض حقوق مذهبی پیروان دین اسلام در داخل آمریکا به‌ویژه در اروپا هموار کرده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مباحث اجلاس اخیر شورای حقوق بشر، گویای گستردگی نقض حقوق بشر و از جمله حقوق مذهبی در آمریکا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین