کد خبر: ۱۱۴۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲

جشن «آب»، 330 كشته بر جای گذاشت / تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شمار جان باختگان حادثه در جشن آب در پنوم پن پایتخت كامبوج تا كنون به 330 نفر رسیده است.

به گفته مقامات كامبوج، بر اثر ازدحام میلیون‌ها نفر به مناسبت جشنواره آب برروی پلی كه فستیوال آب بر روی آن در حال برگزاری بود، تا‌كنون 190 كشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

وضع جسمانی زخمی به شدت وخیم بوده و هر لحظه بر تعداد كشتگان افزوده می‌شود.

پس از ساعت‌ها هرج و مرج و تلاش برای آرام كردن اوضاع و تخلیه اجساد و حادثه دیدگان، صدها جفت كفش بر روی پل باقی‌مانده است.

هنگام بروز حادثه كه ناشی از فشار جمعیت و تراكم بیش از اندازه مردم بر روی پل بود، برخی افراد به داخل رودخانه پرتاب شده و خبرنگار آسوشیتد پرس از وجود برخی اجساد درون رودخانه خبر داده است.

رئیس پلیس پایتخت كامبوج درباره این حادثه گفت: با توجه به اطلاعات ارسالی از 4 بیمارستان كه مجروحان به آن منتقل شده اند، حال زخمی‌ها بسیار وخیم بوده و هر لحظه بر تعداد كشته‌ها افزوده می‌شود.

حادثه از آن جا آغاز شد كه 10 نفر به دلیل مصرف بی رویه مشروبات، بی‌هوش شدند و از حال رفتن این 10 نفر موجب بروز هراس و در نتیجه شلوغی شده كه در نهایت با تلاش برخی برای فرار از روی پل عده‌ای در زیر دست و پای مردم جان خود را از دست دادند. عده‌ای دیگر نیز هنگام فرار از جزیره ای كه پل به آن متصل بود از پل به پائین پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.


كامبوج یكی از كشورهای فقیر منطقه جنوب شرق آسیاست و از نظر نظام سلامت و بهداشت توسعه نیافته، و بیمارستان‌ها به سختی قادر به تامین خواسته‌ها و نیازهای روزانه پزشكی خود هستند.

جشن آب برگزار در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم این كشور، این آب بداقبالی را از آنها شسته و دور می‌كند. در این جشنواره همه مردم از پیر و جوان به یكدیگر آب می‌پاشند. {$old_album_114445}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین