کد خبر: ۱۱۴۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹

شکایت یک سردار سپاه از عوامل ساخت و پخش فیلم «دموکراسی تو روز روشن»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار باقرزاده با اشاره به مسائل مطرح شده در فیلم «دموکراسی تو روز روشن» نسبت به رزمندگان گفت: از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نویسنده، کارگردان و معاونت سینمایی وزارت ارشاد به دادگاه شکایت می‌برم. 

سردار باقرزاده در مراسم اختتامیه کتاب سال دفاع مقدس با اشاره به فیلم «دموکراسی تو روز روشن» عنوان کرد:‌ باید دید کدام بخش فیلم «دموکراسی تو روز روشن» با معارف ما سازگاری دارد که وزارت ارشاد و معاونت سینمایی ارشاد مجوز اکران پخش و توزیع و تصویب آن را صادر کرده است.

وی در ادامه با اظهار تأسف از ساخت این فیلم بیان کرد: آیا تهیه‌کننده و کارگردان و هنرمندی که دست به خلق این اثر زده به سراغ کتاب‌های دفاع مقدس که نویسندگان با عشق آنها را تألیف کرده‌اند، رفته است؟ آیا حاضر شده‌اند خاطرات رزمندگان ما را مرور کنند؟ در چه نقطه‌ای از معارف اسلامی ما اجازه داده شده حقایق مسلم تربیتی و اخلاقی نادیده گرفته شود.

وی در ادامه یادآور شد: این امر یک فاجعه برای فرهنگ یک کشور است که با وجود این همه ذخایر ارزشمند و گران‌سنگی که نویسندگان ما خلق کرده‌اند یک تهیه‌کننده و یا کارگردان براساس ذهنیت خود اقدام به کاری کند.

باقرزاده در ادامه ابراز داشت:‌ حقیقتاً جای بسی تأسف است صدها رزمنده و فرمانده که جای زخم جنگ بر بدن دارند هر یک می‌توانستند به عنوان منبع غنی در کنار این هنرمند باشند. کجای دنیا اینگونه چوب حراج به ارزشهای خود می‌زنند.

وی در ادامه اظهار داشت: قلب‌های صدها عاشق شیدای شهیدان و فرهنگ شهدا اجازه سکوت نمی‌دهد، بنده مصمم هستم تا از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از نویسنده، کارگردان و معاونت سینمایی وزارت ارشاد به دادگاه شکایت برم.

سردار باقرزاده بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید وارد این جریان شده و بگویند آن چیزی که به عنوان ترویج حیا در مکتب ما اشاره شده با آنچه در اینجا مطرح شده متفاوت است.

وی در این راستا تصریح کرد: البته نباید سکوت کرد، نویسندگان به عنوان پیشگامان و مروجان فرهنگ عاشورایی شهدا نباید سکوت کنند پس باید با قلم، پلیدی و پلشتی‌ها را عیان کنند تا نشان‌دهنده که جامعه زنده است.

وی در خاتمه گفت: شهدا با دست خالی رفته و از جان خویش نیز دریغ نکردند، پس سزوار نیست این‌گونه درباره آنها فیلم ساخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
0
0
یعنی این فیلم از اخراجی ها هم توهین آمیزتره ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین