کد خبر: ۱۱۴۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۲

مدیر ارشاد: درباره قبر قیصر من بی‌تقصیرم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با توجه به مشابهت بسیار زیادی كه مقبره تازه رونمایی شده قیصر امین‌پور با یادمان ضد ایرانی سربازان بعث عراق دارد، مدیر كل ارشاد اسلامی خوزستان از تغییرات اساسی در نمای این مقبره خبر داد.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر امروز اظهار داشت: شباهت‌های این مقبره در امور ظاهری پذیرفته شده است ولی این مقبره با مقبره سربازان بعث عراق تفاوت‌هایی نیز دارد كه این تفاوت‌ها كم نیست. 

وی با اشاره به اینكه مقبره سربازان بعث عراق نمادی ضد ایرانی است، گفت: با توجه به این نماد در عراق، اداره كل ارشاد اسلامی خوزرستان در حال تهیه طرح‌های پیشنهادی خود برای اعمال تغییر در این مقبره است كه در آینده نزدیک این امر آغاز می‌شود. 

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینكه این طرح در سال87 و پیش از انتصاب وی در این سمت، تهیه شده است، گفت: مجموعه استان در اجرا و طراحی این طرح هیچ دخل و تصرفی نداشته‌اند و به این منظور تغییر سریع‌السیر این مقبره در دستور كار قرار گرفته است. 

سپهر با اشاره به هزینه‌های صرف شده برای این مقبره افزود: برای ساخت این مقبره بیش از 5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و طراح نمای این مقبره باید دلایل خود برای چنین طرحی اعلام كند و در صورتی كه از طرح‌های مشابه در عراق و سایر كشورها كپی‌برداری كرده است باید پاسخ‌گوی اعمال خود باشد. 

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تغییراتی كه در این مقبره اعمال خواهد شد، تاكید كرد: قرار است برخی از اشعار قیصر امین‌پور كه درباره دفاع مقدس سروده شده است بر روی مقبره و یادمان وی با رنگ طلایی نوشته شود تا چهره این مقبره تغییر كند. 

این مقام مسئول تاكید كرد: جملاتی كه مقام معظم رهبری در وصف قیصر امین پور گفته است نیز در این یادمان نوشته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین