کد خبر: ۱۱۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴

انتقاد نماینده گرمسار از طرح دولت برای انتقال کارمندان از تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زمانی که اعلام می‌شود کارمندان به شهرهای دیگر منتقل شوند باید بررسی کرد که چه زیرساخت‌هایی برای این موضوع تهیه شده است. 

به گزارش خانه ملت، عبدالرضا ترابی، نماینده گرمسار در مجلس، با بیان این مطلب درباره طرح انتقال کارمندان دولت به شهرهای دیگر به هفته نامه «کویر» سمنان گفت: ما به عنوان نماینده اعتقاد نداریم که این شیوه انتقال کارمندان درست باشد. جمعیت تمامی کارمندانی که تلاش کردند از تهران بروند و الان به شهرهای دیگر منتقل شده‌اند شاید به چهل و دو تا سه هزار نفر هم نرسد. این مقدار در برابر جمعیت میلیونی تهران رقمی را دربرنمی‌گیرد. وقتی که اعلام می‌شود کارمندان به شهر دیگری منتقل شوند چه امکاناتی برای آنها مهیا شده است؟ 

وی در ادامه افزود: خانه، ساختمان، محل زندگی، ساختمان محل کار و موارد دیگر که مورد نیاز کارمندان منتقل شده است در کجا در نظر گرفته شده است؟ برای این موضوع هنوز زیرساخت‌ها آماده نشده است. در چنین وضعیتی این کارمندان باید به کجا منتقل شوند؟ این در حالی است که رئیس دیوان عدالت اداری کشور هفته گذشته طرح انتقال کارمندان دولت را برخلاف قانون اساسی دانسته بود ضمن اینکه معاون توسعه منابع نیروی انسانی رئیس‌جمهور سه راهکار استعفا، بازخرید و انتقال را به کارمندان دولت پیشنهاد کرده است. 

نماینده مردم گرمسار به جای طرح انتقال کارمندان طرح انتقال پایتخت سیاسی کشور را مطرح و خاطرنشان کرد: به جای چنین کارهایی باید پایتخت سیاسی کشور عوض شود. تجربه‌ای که بسیاری از کشورها از جمله قزاقستان، هند و پاکستان و غیره آن را انجام داده‌اند. دولت باید جایی را رصد کرده و آن را به عنوان مرکز سیاسی کشور به مجلس معرفی کند تا همه نهادها، سازمان‌ها، مجلس، وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها به آن محل منتقل شده و تبدیل به پایتخت سیاسی کشور شود. 

ترابی درباره مزیت‌های چنین طرحی گفت: در چنین محلی دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند کارخانه و صنایعی را ایجاد کند یا اشخاص حقیقی به آن محل مهاجرت کنند. حتی در برخی کشورها برای ورود به پایتخت سیاسی نیاز به گذرنامه است. اگر پایتخت سیاسی کشور را منتقل کنند همه چیز حل می‌شود. 

وی با تاکید دوباره به طرح انتقال کارمندان دولت از تهران به شهرستان‌ها تاکید کرد: الان می‌خواهیم دو تا سه میلیون کارمند را منتقل کنیم اما واقعاً مشخص کنیم این کارمند باید به کجا برود؟ در مراکز استان‌ها از بابت ساختمان اداری کمبود داریم، با این وجود اداره‌های جدید در کدام ساختمان‌ها تشکیل خواهند شد؟ برای این کارمندان منزل آماده شده است؟ برنامه‌ریزی زندگی آنها و فرزندانشان برای تحصیل به کجا خواهد انجامید؟ همه اینها نیازمند وقت و زمان است. اگر پایتخت سیاسی کشور به یک نقطه متمرکز شود بسیاری از این مسائل کاهش می‌یابد. 

وی افزود: الان باید برای این موضوع بودجه خاصی در نظر گرفته شود تا برای پنج سال آینده پایتخت آماده شود. این امر در کشوری مانند قزاقستان انجام شد و نتیجه هم کاملا مشخص است. 

اما نماینده مردم گرمسار درباره مشکل آلودگی هوای پایتخت و دیگر کلانشهرهای کشور و برنامه مجلس برای این موضوع گفت: این بحث مربوط به سازمان حفاظت از محیط زیست می‌شود و با توجه به اینکه فصل مربوط به محیط زیست هم در برنامه پنجم مجلس بررسی شده، سازمان محیط زیست موظف است که راهکارهای مربوط به این موضوع را ارائه دهد. ترابی درباره راه‌های کاهش آلودگی هوای پایتخت و کلان‌شهرهای کشور گفت: یکی از راهکارهای کاهش آلودگی‌ها جلوگیری از ورود خودروها به مرکز شهرهاست. مسئولان نباید اجازه دهند هیچ خودرویی وارد محدوده مرکزی شهر شود در حالی که خودروها الان در روند عادی در محدوده مرکزی شهر تردد می‌کنند. 

وی تاکید کرد: کارخانه‌های اطراف شهر هم آلایندگی دارند که باید با توجه به مسائل زیست محیطی از فیلترهای مخصوص استفاده کنند یا کار خود را متوقف کنند تا از این بحران عبور کنیم و طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شاهد بارش و کاهش آلودگی هوا باشیم. وقتی آلودگی هوا افزایش می‌یابد برای شهروندان هم مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد که دچار انواع بیماری‌ها می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین