کد خبر: ۱۱۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۲
سعدالله نصیری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

نباید بانک مرکزی تحت فرمان و دستور دولت عمل کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس تاکید کرد که با وجود برخی شنیده‌ها در مورد ارجاع مصوبه برنامه پنجم در مورد استقلال بانک مرکزی، این مصوبه تا این لحظه به کمیسیون تلفیق نیامده است.

سعدالله نصیری نماینده زنجان درباره برخی خبرها مبنی‌بر ارجاع مصوبه مجلس در مورد استقلال بانک مرکزی به کمیسیون تلفیق اظهار کرد: شنیده شده است که به‌منظور رفع برخی از ابهام‌ها این مصوبه به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است اما تاکنون، ‌در این کمیسیون چنین موضوعی مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در دستور هفتگی کمیسیون تلفیق نیز چنین دستوری مشاهده نمی‌شود خاطر نشان کرد: فردا آخرین جلسه کمیسیون تلفیق به منظور بررسی مواد ارجاعی و مراعا مانده است و در صورتی که چنین مصوبه‌ای به کمیسیون ارجاع شده باشد باید فردا مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به اظهارات احمدی نژاد مبنی بر آنکه نمایندگان به شکل توجیه نشده به استقلال بانک مرکزی رای مثبت داده‌اند یادآور شد: این نوع حرف‌ها در مورد مجلس و نمایندگان صحیح نیست چرا که می‌توان در مورد هر مصوبه‌ای که دولت علاقه‌ای به آن ندارد این ضعف را مطرح کرد. هر چند که ممکن است برخی نمایندگان اشراف کامل نداشته باشند اما در نهایت با مطالعه و بررسی به مواد مطروحه رای می‌دهند.

نصیری معتقد است که بانک مرکزی در بیشتر کشورهای دنیا به شکل مستقل عمل می‌کند و نباید این بانک تحت فرمان و دستور دولت عمل کند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت در گذشته در اثر تنگناهایی که به‌وجود می‌آمد از بانک مرکزی استقراض غیرمنطقی می‌کرد ادامه داد: با این استقراض‌ها دولت دچار مشکل می‌شد و با استقلال بانک مرکزی هر جایی که صلاح کشور در استقراض باشد بانک مرکزی به دولت وام می‌دهد و در غیر این صورت درخواست دولت را لطمه می‌زند.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: بانک مرکزی هر چقدر دارای استقلال بیشتری باشد اقتصاد کشور نیز سلامت بیشتری خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین