کد خبر: ۱۱۶۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
حبیبی: عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

امام حسین(ع) از نقض حقوق مردم انتقاد می‌کرد، نه رفتارهای شخصی طرف مقابل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نجفقلی حبیبی در خصوص آموزه‌های اخلاقی قیام عاشورا، به روحیه انتقادی امام حسین (ع) دربرابر وارونگی اسلام در زمان بنی‌امیه اشاره کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی گاهی آدمی را دچار غفلت می‌کند که لازم است در رفتار خود بازنگری و اعمال سیاسی و اجتماعی خود را نقد کنند.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، با بیان اینکه مدعیان راه اسلام نباید از خط آن امام بزرگوار تخطی کنند، گفت: با توجه به روش امام حسین‌(ع) باید با مخالفین همانگونه رفتار کرد که ایشان رفتار می‌کردند.

وی با اشاره به سخن امام حسین (ع) خطاب به دستگاه خلافت آن روزگار مبنی بر اینکه چنانچه مسلمان نیستید لااقل آزاده باشید گفت: آزادگی مبنایی دارد که در مقابل شخص و جایگاه مطرح نیست بلکه در ابتدا به سوی حق است.

این عضو جامعه اسلامی مدرسین دانشگاه تاکید کرد: آدمی نباید مغرور شود که تمام اعمال او حق است و رقبا حتما باطل هستند.

نجفقلی‌ حبیبی در ادامه گفت: ایام سوگواری ماه مبارک فرصت مناسبی است که همه با انصاف به رفتار خود نگاه کنیم و آن را با آموزهای قیام امام حسین(ع) محک بزنیم.

وی با انتقاد از برخی خطابه‌ها که تنها به بیان ویژگی‌های سطحی از یزید ملعون می‌پردازد، گفت: امام حسین (ع) در بیانات خود همواره از نقض حقوق مردم و احکام اسلام و مظالم در جامعه اسلامی انتقاد کرده است و به رفتار شخصی طرف مقابل اهمیت نمی‌دهد اما امروز برخی از مداحان و واعظین موضوعات سطحی و پیش پا افتاده را برای مردم بیان می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا اشاره‌ای به هدف اصلی امام حسین درمواجهه با دستگاه فاسد اموی نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین