کد خبر: ۱۱۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
فرمانده کل ناجا:

ناجا مسئول حفاظت از شخصیت‌های داخلی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده کل ناجا با بیان اینکه برخی از مسئولان حفاظت را دست و پاگیر دانسته و از آن فرار می‌کنند، در عین حال گفت: نیروی انتظامی فعلا مسئولیتی در حفاظت از شخصیت‌های داخلی ندارد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه برگزاری نهمین مجمع امدادگران عاشورا، اظهار کرد: شورای امنیت کشور، کمیسیون حفاظت دارد و همه سازمان‌های مرتبط در این کمیسیون حضور دارند که در آنجا تقسیم کار می‌شود و هر کسی که باید مورد حفاظت قرار گیرد و اینکه با چه درجه‌ای، چه تعداد افراد و چه زمانی حفاظت را برعهده گیرد متناسب با تهدیدات بررسی می‌شود.

وی افزود: طبیعتا در ابتدای انقلاب که تهدیدهای منافقین وجود داشت ضریب‌های امنیتی بالاتر بود و از ماشین‌های ضد گلوله استفاده می‌شد اما بعدا شرایط امن‌تری پیش آمد و این ضریب‌های حفاظتی کاهش داده شد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: البته متاسفانه امروز یک روحیه‌ای در برخی مسئولان و افرادی که حفاظت از آنها وجود دارد هست و آن اینکه همواره از حفاظت فرار می‌کنند یعنی آن را برای خودشان دست و پاگیر می‌دانند یا تواضع نشان می‌دهند. برعکس کسانی که از گذشته هم حفاظت داشتند و امروز هم این حفاظت ضرورتی ندارد اصرار دارند حفاظت‌شان ادامه پیدا کند.

وی افزود: طبیعتا تصمیم‌گیری در مورد اینکه حفاظت این دسته افراد ادامه پیدا کند یا نه در اختیار خودشان نیست اما می‌خواهم بگویم این روحیه وجود دارد.

گفتنی است، حفاظت از شخصیت‌ها بر عهده سپاه انصار است. این نیروها علاوه‌بر حفاظت از شخصیت‌ها، حفاظت از مکان‌های مهمی نظیر مجلس و نماز جمعه را به عهده دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین