کد خبر: ۱۱۶۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
طی نامه‌ای مطرح شد؛

انتقاد خزاعی از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در پی ترور اساتید ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل طی نامه انتقادی و شدیداللحن به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان از موضع انفعالی آنان در مورد محکومیت ترور دانشمندان ایرانی و در خواست اقدامات متناسب با مسئولیت آنها انتقاد کرد. 

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد طی نامه‌ای خطاب به بان کی مون دبیرکل و روسای مجمع عمومی و شورای امنیت این سازمان، اقدام تروریستی، غیر انسانی و جنایتکارانه در به شهادت رساندن دانشمندان کشورمان را محکوم کرد.

محمد خزاعی در این نامه حمله تروریستی اخیر علیه دو تن از دانشمندان برجسته ایران مجید شهریاری و فریدون عباسی دوانی و شهادت دکتر شهریاری را مورد توجه قرار داده و افزوده است: این اولین بارنیست که به دانشمندان متخصص در امور برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان حمله گردید، سال گذشته نیز دانشمند دیگر ایرانی مسعود علیمحمدی ترور شد.

نماینده دائم کشورمان در نامه خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد این سازمان در چارچوب مسئولیت‌های خود اینگونه اقدامات تروریستی را محکوم نموده و زمینه گام‌های موثر برای حذف تروریسم در همه اشکال آن فراهم نماید.

محمد خزاعی درادامه نامه خود اضافه کرد: اگرچه دست‌های مشخص و حلقه‌های صهیونیستی این‌گونه اقدامات تروریستی را در چارچوب اختلال و محروم ساختن ایران از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای انجام می‌دهند. با این حال این اقدامات و فشارهای سیاسی و اقتصادی نمی‌تواند ملت ایران را از کسب و حفظ حقوق فعالیت‌های هسته‌ای خود منصرف کند‌.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق مسلم فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود مصالحه نخواهد کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان درپایان این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است تا این نامه به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین