کد خبر: ۱۱۷۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱

فرار دیپلمات‏های تمامی ملل از "بوی ناشناس"!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: سالن شورای امنیت سازمان ملل به دلیل یک بوی ناشناس تخلیه شد و این سازمان همراه با مقامات محلی در جستجوی كشف منبع این بوی ناشناسند.

به گزارش شینهوا‌، به دلیل یک بوی ناشناس‌، سازمان ملل روز سه‌شنبه تمام كاركنان و پرسنلش را از سالن‌های مجمع عمومی و شورای امنیت این سازمان بیرون برده است. این سالن‌ها در مجموعه سازمان ملل و در شرق منهتن واقع هستند.

فرهان حق‌، سخنگوی سازمان ملل گفت:‌ این سازمان با مقامات نیویورک سیتی همكاری می‌كنند تا منبع این بو را كشف كنند.

شورای امنیت سازمان ملل در ابتدا اعلام كرد كه این بو ناشی از نشت گاز در زیر زمین است اما صحت این موضوع هنوز تائید نشده است.

یكی از افرادی كه شاهد تخلیه ساختمان بود گفت، این بو در مجموعه اصلی سازمان ملل "تهوع‌آور" بود و بوی گازوئیل می‌داد. یک نگهبان امنیتی سازمان ملل گفت، در جریان تحقیقات‌ این بو همچنان ناشناس باقی مانده است.

مقامات رسمی سازمان ملل اعلام كردند، تخلیه ساختمان درست پیش از برگزاری یک جلسه غیر رسمی اتفاق افتاد. قرار بود در این جلسه 15 نفر از سران كشورهای مختلف عضو سازمان درباره پرسش‌هایی مذاكره كنند كه از سوی جوانانی از سراسر دنیا خطاب به اعضای شورای امنیت مطرح شده است.

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری شینهوا گفتند‌، پس از آن این جلسه به سالن شورای اجتماعی و اقتصادی(ECOSOC) منتقل شد.

این سالن در ساختمان موقتی واقع شده است كه در زمین شمالی مجموعه سازمان ملل قرار دارد و دفتر دبیر كل سازمان نیز در همانجا واقع شده است. این ساختمان موقتی در جریان نوسازی‌های اخیر سازمان ملل بنا شد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین