کد خبر: ۱۱۷۵۰۱
تعداد نظرات: ۸۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۲

چند سوالی که زنان خجالت می‌کشند بپرسند!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شاید شما هم بارها پیش پزشک زنان رفته باشید اما آخر سر بدون آنکه سوالاتی که در ذهنتان بود را بپرسید، از مطب بیرون آمده باشید. 

سلامت‌نیوز نوشت: خانم‌های بسیاری سوالات فراوانی در رابطه با دستگاه تناسلی خود دارند که قصد داریم در اینجا به برخی از آنها بپردازیم.

چرا ترشحات گاهی بدبو می‌شود؟ 

بدبو شدن ترشحات به دلیل قارچی شدن محیط داخل واژن است. عوامل فراوانی می‌توانند سبب رشد قارچ‌ها در واژه شوند که به عنوان مثال به موارد زیر اشاره کرد:

1- پوشیدن لباس‌های زیر تنگ یا پلاستیکی که از عبور هوا جلوگیری ‌کند
2- استفاده از ژل یا صابون واژینال که سبب به هم ریختن ph محیط شود
3- مشکلات هورمونی در دوران قاعدگی، بارداری یا یائسگی
4- برخی بیماری‌ها نظیر دیابت یا مصرف برخی داروها مثل آنتی‌بیوتیک‌ها. بهترین کار برای پیشگیری از قارچی شدن واژن تعویض مرتب لباس‌های زیر و نوار بهداشتی در دوران سیکل ماهانه است.

آیا شستن واژن پس از برقراری رابطه جنسی لازم است؟ 

برای پیشگیری از بروز عفونت‌های ادراری توصیه می‌شود پس از اتمام رابطه جنسی خانم‌ها نیز توالت بروند و از صابون ملایم یا ژل مخصوص شستشو استفاده کنند. شستن داخل واژن بی‌فایده است و توصیه نمی‌شود.

چرا برخی خانم‌ها در حین رابطه جنسی درد دارند؟ 

دلیل درد، یا خشکی واژن است یا عفونت آن که در صورت اول مشکل به کمک استفاده از ژل مخصوص حل می‌شود و در مورد دوم باید به متخصص زنان مراجعه کرد. 

یکی دیگر از دلایل درد که البته بسیار نادر است یک نوع ناراحتی روانی به نام واژینیسم است که در آن فرد از خود، بدن و جنس‌اش ناراحت و ناراضی است. 

در 5 تا 10 درصد زنان نیز آندرومتریوز یا مشکلات رحمی دلیل دردهای عمیق است که به هر حال باید برای درمان آن به پزشک زنان مراجعه کرد. آیا زایمان واژن را خراب می‌کند؟ زایمان ممکن است کمی به فرج به دلیل برشی که حین زایمان در اپیزیوتومی داده می‌شود، آسیب برساند. به محض اتمام زایمان، ماهیچه‌ها و بافت‌های رحم و واژن مجددا جمع می‌شوند البته همه چیز به نوع بافت و سن مادر بستگی دارد.

آیا امکان دارد به سرطان واژن دچار شویم؟ 

بله.اما این نوع سرطان بسیار نادر است در عوض سرطان دهانه رحم بسیار شایع است به همین دلیل توصیه می‌شود برای کاهش احتمال ابتلا تمام خانم‌ها از 20 سالگی و قبل از 23 سالگی واکسن پاپیلوما ویروس انسانی را بزنند و به طور مرتب برای معاینه پیش پزشک زنان بروند.

افتادگی رحم یعنی چه؟ 

گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی که برای ماهیچه‌ها و رباط‌های پرینه به وجود می‌آید رحم، مثانه و رکتوم دچار افتادگی می‌شوند. تقریبا 15 درصد زنان با این مشکل روبه‌رویند و اکثرا نیز در سن یائسگی به آن دچار می‌شوند. بارداری، زایمان طولانی و سخت، درشتی نوزاد و دوقلوزایی از جمله دلایل افتادگی رحم است اما این ناراحتی گاهی در زنان که وزن نرمال دارند تنها یک بار زاییده‌اند هم دیده می‌شود. در واقع جنس بافت‌ها در این میان بسیار مهم است. در صورتی که خانم مبتلا در حین رابطه جنسی احساس ناراحتی کند یا خود بخواهد، به کمک عمل جراحی می‌توان مشکل را برطرف کرد

مقاربت از راه دهان آیا خطرناک است؟ 

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که رابطه جنسی دهانی کاملا بی خطر نیست، هم برای فاعل و هم برای مفعول امکان انتقال STD وجود دارد.
STD = Sexually Transmitted Diseases = بیماری‌های جنسی سرایتی 


چه بیماری‌های جنسی (STD) از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می‌شود؟ 

شایعترین بیماری جنسی منتقله از طریق رابطه جنسی دهانی، هرپس است (Herpes Simplex Virus = HSV)
هرپس دو نوع کلی دارد:
HSV-1 که منجر به دانه هایی در اطراف دهان می شود (تاول تبخالی) درحالیکه HSV-2 منجر به زخمهای تناسلی می گردد
- HPV که مخفف Human Papilloma Virus است هم ممکن است از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شود و منجر به زگیلهایی در اطراف و یا داخل دهان گردد.

مشخص شده است که گنوره (Gonorrhea) هم میتواند از فرد آلوده در طی رابطه جنسی دهانی به فرد مقابل منتقل گردد و سپس عفونت از گلوی آن فرد به ناحیه تناسلی افراد بعدی منتقل شود. بدن بطور طبیعی در طی 3 ماه میتواند باکتری‌های گنوره در گلو را از بین ببرد ولی عفونت ناحیه تناسلی نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد.

امکان انتقال کلامیدیا (Chlamydia) هم از طریق رابطه جنسی دهانی وجود دارد، اگرچه کمتر رخ میدهد. کلامیدیا و گنوره منجر به زخم گلو می شوند (Sore throat). خیلی از افراد ممکن است آلوده به این میکروب باشند ولی بدون علامت بوده و از آن آگاه نباشند. 

- سیفلیس (Syphilis) هم در شرایط خاص امکان انتقال در طی رابطه جنسی دهانی را دارد و آن هم در صورتی است که دهان در تماس با زخم باز یا راش پوستی عفونی قرار گیرد. 

احتمال انتقال عفونتهای دستگاه گوارشی و انگلها هم درصورت تماس دهان با مقعد وجود دارد.
هپاتیت A ویروسی است که در مدفوع فرد آلوده وجود دارد و در طی تماس دهانی-مقعدی امکان انتقال دارد. 

هپاتیت B به‌طور کلی در خون است و تنها درصورتی‌که در تماس رابطه جنسی دهانی، خونی وجود داشته باشد منتقل می‌شود.

آیا HIV از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می‌گردد؟ 

انتقال HIV در طی رابطه جنسی دهانی برای هر دو فرد فاعل و مفعول با احتمال کم (Small risk) وجود دارد. 

احتمال انتقال از فرد مفعول HIV مثبت به فاعل سالم در صورتی امکانپذیر است که فاعل در تماس با ترشحات جنسی (مایع منی یا ترشحات واژن) یا خون (خون عادت ماهانه یا زخمی در ناحیه تناسلی یا مقعدی) مفعول به بریدگی-زخم یا جراحت یا منطقه ملتهبی در دهان یا گلوی فرد فاعل برسد.

پوشش دهان و گلو در برابر عفونتهای ویروسی (همانند HIV) بسیار مقاوم است و اگر فرد سالم باشد امکان انتقال محتمل نیست.

بعلاوه امکان انتقال از مفعول HIV مثبت به فاعل سالم، در طی رابطه جنسی دهانی، خیلی کم است دلیل آن هم این است که میزان HIV موجود در بزاق دهان بسیار بسیار کم است و به اندازه‌ای نیست که منجر به آلودگی فرد مقابل گردد. تنها خطر در این حالت ممکن است بخاطر وجود زخم خونریزی دهنده یا لثه خونریزی دهنده در فرد HIV مثبت باشد که خون را به مخاط دستگاه تناسلی یا مقعدی و یا زخم و جراحتی که ممکن است فرد سالم مقابل داشته باشد، منتقل کند (هپاتیت C هم از این طریق منتقل می‌گردد)

ریسک انتقال HIV از فرد آلوده از طریق رابطه جنسی دهانی بسیار کمتر از ریسک آن در طی Anal یا Vaginal است 

تعیین دقیق میزان ریسک انتقال HIV در نتیجه رابطه جنسی دهانی بسیار مشکل است چراکه اکثر افرادی که رابطه جنسی دارند تنها منحصر به رابطه جنسی دهانی نمی شود و فرمهای دیگر رابطه جنسی (آنال یا واژینال) را هم شامل می شود بنابراین تعیین اینکه انتقال HIV از طریق رابطه جنسی دهانی بوده یا فرمهای دیگر رابطه جنسی، بسیار مشکل است.

نهایتا اینکه عوامل متعددی ریسک انتقال HIV از طریق رابطه جنسی دهانی را افزایش می دهند منجمله زخمها و جراحات دهانی- خونریزی لثه-زخم‌های تناسلی- سوراخ کردن دهان (oral piercing) و حضور همزمان دیگر بیماری‌های جنسی.

خطر انتقال ویروس در تماس دهانی با پنیس ( آلت تناسلی مردانه) 

خطر بالقوه:
در تماس دهانی با آلت مردانه به شکل نظری خطر انتقال برای شریکی که تماس دهانی را انجام می‌دهد (کسی که آلت را با دهان خود تحریک می‌کند) وجود دارد. بدلیل اینکه آلودگی از طریق ترشحات پیش ازمنی و منی به دهان راه پیدا می‌کند.


برای شخصی که آلت وی بوسیله دهان شریک جنسی اش تحریک می شود نیز، از نظر نظری خطر انتقال آلودگی وجود دارد به دلیل آن که آلودگی مستقیماً از ترشحات دهان بوسیله خراش، بریدگی روی پنیس و همچنین از طریق منی با خون تماس پیدا می‌کند. 

خطر مستند:
البته میزان خطر به مراتب بسیار کمتر از خطر تماس جنسی مقعدی و واژینال است.
ضمناً ویروس اچ. آی. وی. می تواند به شخص دریافت کننده انتقال پیدا کند حتی در مواقعی که انزال صورت نگرفته و مایع منی خارج نشده باشد.

خطر انتقال ویروس در تماس دهانی با واژن (عضو جنسی زنانه) 

خطر بالقوه:
در تماس دهانی با عضو جنسی زنانه به شکل نظری خطر انتقال برای شریکی که تماس دهانی را انجام می‌دهد (کسی که واژن را با دهان خود تحریک می‌کند) وجود دارد. به‌دلیل اینکه مایعات مهبلی آلوده و خون واژن آلوده می‌تواند به داخل دهان راه پیدا می‌کند. (این مسأله محدود به خون دوران قاعدگی نمی‌شود.) 

برای خانمی که عضو جنسی وی به‌وسیله دهان شریک جنسی اش تحریک می شود نیز، خطر انتقال آلودگی وجود دارد، اگر ویروس و یا خون آلوده ازمایعات دهان و به واژن و زخم‌های مهبلی و یا دیواره واژن تماس پیدا کند. 

خطر مستند:
میزان خطر انتقال اچ. آی. وی. در این مورد نیز به مراتب بسیار کمتر از خطر انتقال ویروس از طریق تماس جنسی مقعدی و واژینال است. در هر صورت در چندین مورد گزارش شده از انتقال ویروس ازطریق دهان، بیشتر تماس دهانی با واژینال گزارش شده است. 

خطر انتقال ویروس در تماس دهانی با مقعد 

خطر بالقوه:
در تحریک دهانی مقعد نیز به شکل نظری خطر انتقال برای شریکی که تماس دهانی را انجام می‌دهد (کسی که مقعد را با دهان خود تحریک می کند) وجود دارد. به‌دلیل اینکه این عضو در معرض خون آلوده قرار دارد که از ضایعات، ترشحات و خونی که بر اثر برش، زخم و یا خراش در اطراف مقعد پدید می‌آید به داخل دهان راه پیدا می‌کند. 

برای شریک جنسی که مقعد وی به‌وسیله دهان دیگری تحریک می‌شود نیز، خطر انتقال آلودگی وجود دارد، اگر ویروس و یا خون آلوده ازمایعات دهان و با مقعد تماس پیدا کند.
خطر مستند: 

مواردی مستدل ومستند از انتقال به‌وسیله تماس دهانی با مقعد ثبت شده است.

دکتر فاطمه مافی علوم آزمایشگاهی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
3
24
خداييش اينا رو كساني كه به اينترنت دسترسي ندارند ويا سواد و حوصله خوندنشو ندارند و متاسفانه بخش زيادي از جامعه ما را تشكيل مي دهند و بازهم متاسفانه بخش زيادي از ارتباطات جنسي (قانوني يا غير قانوني) در ميان اين عده صورت مي گيرد چه جوري بايد متوجه بشوند؟ چه جوري ميشه به اونها اطلاع رساني كرد تا از انتقال اين بيماريها در جامعه جلوگيري بشه؟ خيلي جالبه كه اين افراد انواع و اقسام فيلمها را روي بلوتوث موبايل ويا سي دي در اختيار دارند اما به اينترنت دسترسي ندارند براي همين خيلي راحت درست به اعمال خطرناك مي زنند بدون اين كه از عوارض آن آگاه باشند. شايد بتوان بسياري از اين موارد را مخابرات بصورت SMS براشون بفرسته!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
3
17
از شما و از دکتر مافی متشکرم که این تابو را شکستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
5
18
با سلام
خدا پدرتان را بیامرزد ارائه مسائلی از این دست قبیل بسیار آموزنده، ضروری برای همه ما ایرانیان با این فرهنگ غلط در این خصوص و در این زمانه می باشد جای بسیار تقدیر و تشکر دارد ولی مطالب طوری مطرح شود که بیننده را از اصل مطلب نترساند و دور نسازد.
وجود موارد مطروحه بعضاً در نزدیکی لازم است ضمناً راهکار های جلوگیری از ابتلا به امراض در شرائطی که بعضی از اقدامات فوق معمول می باشد را نیز ارائه فرمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
1
19
ای کاش این اطلاع رسانی ها بیشتر بود تا شاهد گشترش هر روزه بیماری ها نباشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
3
18
بعضی جاها طرف نمی‌تونه بگه من عاشق فلان دختر یا پسر هستم اونوقت بیان از این سوالات بپرسن.
بخدا فرهنگ‌سازی اگه بشه خیلی از مشکلات زناشویی حل و طلاق کمتر میشه
mrj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
2
11
من خودم مبتلا به ویروس پاپیلوما هستم و حدود ۷ ساله که متوجه شدم اولش خیلی سخت بود و برای درمانش به چندین فوق تخصص روجوع کردیم ولی اکثرا نظرشون این بود که الان دیگه نمیشه کاری کرد
فقط ازاین به بعد باید کنترل بیشتری نسبت به این موضوع نشان دهید
ویکی از راه های کنترل استفاده از کاندوم در هر رابطه بود
و مورد خیلی مهمتر برای از بین بردن دانه ها استفاده از قطره ورمال بود که در درمان روانی بسیار موثر بود
درست است که این ویروس هنوز در بدن من هست ولی حد اقل اثاری از ان وجود ندارد
و دکتر نیز بسیار از این روش حمایت کرد
درسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
7
عالی
حسین نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
3
واقعاراهنمایی های مفیدی بوداستفاده بردیم ای کاش ازاین اطاع رسانی هاهمیشه میشد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
3
2
نه ! واقعا!
سیدعلیرضا رضائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
11
3
بسمه تعالی
باسلام
اگربه حرف خداوائمه اطهارگوش دهیم وکاربدنکنیم هیچگاه به این دردهادچارنمیشویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
2
با سلام

بعد از نزدیکی یکسری دانه روی شکم و دستان خانم ها مشاهده میشه ، علت خواصی داره؟ باید نگران بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
6
با سلام

بعد از نزدیکی یکسری دانه روی شکم و دستان خانم ها مشاهده میشه ، علت خواصی داره؟ باید نگران بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
1
2
خوب بود
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
1
3
سلام ممنون عالی بود من یه سوال شخصی دارم ازتون چطور میتونم بپرسم
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
بفرما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
4
ممنونم
007
|
United States of America
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
1
2
سلام،ممنوع از سایت خوبتون واقعأ مطالب مهم و آموزنده زیادی داره خیلی خیلی ممنونم
مصطغي
|
Afghanistan
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
3
بنامي خدا متعال. تشكر بخاطري سايت تون بسيار چيزي زيادي ياد گرفتم ممنون
مصطغي
|
Afghanistan
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
1
بنامي خدا متعال. تشكر بخاطري سايت تون بسيار چيزي زيادي ياد گرفتم ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
2
واقعا عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
3
3
عالي بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
3
3
عالي بود
محسن بختیاری از لردگان باغنار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
2
4
واقعا دستون درد نکنه.خیلی جواب سوال از اینجا یاد گرفتم..اگ بیشترتودل ای حقایق بریم بهتره ممنون از همگی.
یونس دد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
1
2
ممنونم
یونس دد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
1
واقعا اموزنده بود ممنونم
یونس دد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
2
واقعا اموزنده بود
یونس دد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
1
2
واقعا اموزنده بود ممنونم
یونس دد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
1
3
واقعا اموزنده بود ممنونم
یونس دد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
1
2
واقعا اموزنده بود ممنونم
یونس دد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
2
واقعا اموزنده بود ممنونم
پاسخ ها
ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
دست گلت درد نکند خیلی چیزها یاد گرفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
5
خیلی خوب واموزنده بود
خداوند شمارا یاری کند
ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
1
خیلی خوب واموزنده بود
المیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
2
واقعا جای تشکر داره من هر وقت سوالی براام پیش میاد به سایت شمامراجعه میکنم
یه دنیا ممنون
المیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
3
واقعا جای تشکر داره من هر وقت سوالی براام پیش میاد به سایت شمامراجعه میکنم
یه دنیا ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
1
سلام واقعا واقعا ممنون خیلی عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
1
خوب بود عالی بود
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
1
بسيار عالي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
1
منونم از زحمات شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
1
منونم از زحمات شما
حمزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
1
خوب بود مرسی
سیدحیدرحسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
1
خیلی ممنون ازراهنمای تون ولی اگرفرهنگ سازی بشه عالی میشه
مهسا
|
Mauritius
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
1
من سؤالم این بود که ژنی که عفونت رحم افتادگی رحم دارد آیا.....بااواشکالی ندارد،
پاسخ ها
حشمت
| Afghanistan |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
ممنون ارهنمای تان تشکر
دکتر ...
| United States of America |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
نه عزیز جان مشکلی ندارد نگران نباشید .
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
1
0
عالی بو
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
1
ممنونم عالی بود
قدرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
1
ممنون عالی بود .کاش میشد بیشتر در این مورد

در رسانها هم پخش شود چون همه به اینترنت دست رسی ندارند......
..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
1
خوب بود ممنون
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
با سلام .خواهرم حدود 15 سال است دارای سوزش رحم و مثانه بود .دکترای زیادی مراجعه کرده و داروهای مختلف مصرف کرده.اخیراً دکتر زنان بهش گفته دهانه رحم دارای سوراخ است که موجب سوزش میشه.پماد و قرص مصرف کرده خوب نشده.آیا این یه بیماریه؟ آیا نیاز به عمل جراحی داره . موضوع رو تو سایتهای مختلف جستجو کردم ولی مطلبی ندیدم.خواهرم 35 ساله دارای دوپسر 3 و 15 ساله است.دارای پریود تقریبا منظم. اگر کسی اطلاع داره لطفا اطلاع رسانی کنه.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
3
خداییش خیلی جالب بود
اگه جوانهای کشورمون بخونن درس خوبی میشه واسشون
هم ازاین بیماریهاجلوگیری میشه هم از فساد
ممنون ازراهنماییاتون
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
1
0
واقعا ممنون هستم بابت راهنمایی هاتون ولی یکی سوال دیگه در ذهن من هس ک,حاملگی از طریق دهان امکان پذیره؟؟؟
ممنون میشم از زحماتتون
التماس دعا
|
Germany
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
1
0
واقعا عالیه, دلایل علمی این مطالب هم گذاشته بشه خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
واقعا سوالت به جا بود.
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
3
السلام علیکم... من یک سوال دارم وآن هم این هست در عادت ماهانه خیلی یک خو نچرکین از بدنم خارج میشود وخیلی بد بو هستش یک دختر جوان هستم اگر راهنمايي کنید ممنون میشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
1
0
ملت چقد سوال براشون پیش اومده
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
بدک نبود من یه سوال دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
باسلام ممنونم از راهنمیتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
دستتون درد نکنه عالی بود
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
1
0
من میخوام تجربه کنم
پاسخ ها
چاورش
| United States of America |
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
واقعا؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
خیلی عالی بود،،،
فیروز صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
1
خدا اموات شمارا بیامرزد که این گونه سوالات را جواب میدهید وکلی مشگلات جنسی جوانان وحتی بزرگ سالان را تا حدی حل میکنید.اگرمیسره به طور تصویر ، کیلیب ، فیلم هم باشه خیلی بهتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
0
با سلام .ایا این امکان وجود دارد که دختری بدون اینکه رابطه جنسی داشته باشد دچار بیماری کلامیدیا بشه؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
1
تودکترنیستی .یک فرشته ای
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
ولی ای کاش یک مقدار این موصوعات بیشتر آموزش داده می شد
ورابطه جنسی سالم برای رسیدن به بهداشت روانی وارتباط جنسی سالم آموزش داده می شد
ولی افسوس ایقدز دچار فقر اقتصادی و فرهنگی وجود داره که مردم ان
موصوعات دعدعه شون نیست ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
سلام خسته نباشي
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
با سلام میخواستم بدونم چرا بعضی موقع ..... آیا قابل درمان است خواهش میکنم راهنماییم کنید
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
باسلام....ممنون از راهنمایی شما مرسی خیلی اموزنده بود
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
باسلام....ممنون از راهنمایی شما مرسی خیلی اموزنده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
چطور یه خانم باردار بشه چه باید کنم ممنون میشم از پاسخ تون
پژمان ایرندگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
1
0
با سلام
خیلی اموزنده بود دست تون درد نکنه
کاش به مردم هم اطلاع رسانی شه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
تو خود نمره بیستی تو خود نمره بیستی
تو مثل هیچکسی نیستی
پروانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
0
0
سلام من امروز صبح یکدفعه زیاد علتش چی میتونه باشه خواهش میکنم زود جواب بدین ترسیدم البته باردار نیستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
سلام مظالبتون عالی بود ولی متاسفانه به سوال هیچکس جواب نمیدید چرا؟
رحمن
|
Afghanistan
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
خیلی عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
من یه سواله شخصی،دارم چطورمی توانچم ان را پرسم
پگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
واقعا عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
خیلی ممنون که مردم بی اطلاع مملکتو دارین آگاه میکنید
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
سلام
ممنون عالی بود.به نظر من کسی از دین و شرع و سنت پیروی کند دچار این مشکلات نمیشود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
1
1
سلام خانم دکتر ممنون خوب بود چطور میشه ازشما سوال پرسید با تشکر
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
سلام خسته نباشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
1
0
من دختر 13ساله ام تمام چیزهایی از جمله .... رو هم میدونم .تمام فکر و ذکرم اینکه اگه ازدواج کنم حسابی خجالت می کشم چی کار کنم?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
1
سلام ببخشید من چن سوال خصوصی داشتم چطوری میشه ازتون بپرسم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
1
0
سلام ببخشید من چن سوال خصوصی داشتم چطوری میشه ازتون بپرسم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
باید با من تماس بگیری
زشیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
2
ممنونن ازحمات دکتر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین