کد خبر: ۱۱۷۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۰
با گذر از گوگل

فیس‌بوک تبدیل به پربیننده‌ترین وب‌سایت شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طی هفته جاری، وب‌سایت شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» توانست برای نخستین بار از نظر تعداد بازدیدها از سایت گوگل پیشی گرفته و تبدیل به پربیننده‌ترین وب‌سایت سال شود.

به گزارش خبرگزای‌ها، این پیروزی برای فیس‌بوک پس از آن اعلام می‌شود که «مارک زاکربرگ»، بنیان‌گذار و رئیس شبکه فیس‌بوک به عنوان مرد سال مجله تایم انتخاب شد و اعلام شد که تعداد اعضای فیس‌بوک نیز از مرز ۵۵۰ میلیون نفر عبور کرده‌است. 

به نوشته وب‌سایت آمریکایی «هافینگتون‌پست»، فیس‌بوک امسال نزدیک به ۹ درصد از تمامی بازدیدهای اینترنتی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌است که این درصد برای گوگل کمی بیش از ۷ درصد است. 

در جایگاه سوم نام وب‌سایت جستجوگر «یاهو» و در رتبه چهارم نام وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدئویی «یوتیوب» دیده می‌شود.
 
نکته جالب در این است که جستجوگر گوگل به‌خاطر ماهیت خود، ابزار اصلی افزایش کلیک در سایت رقیب خود فیس‌بوک است و کلمه Facebook برای دومین سال پیاپی پرکاربردترین کلمه جستجو شده از طریق گوگل بوده‌است. 

تعداد بازدیدها از فیس‌بوک در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال پیش از آن دو برابر شده و این سایت در سال ۲۰۰۹ هنوز در جایگاه سومین سایت پربازدید و پس از گوگل و یاهو قرار داشت. 

بنا به داده‌های منتشر شده در سایت هیت‌وایز (Hitwise) که از منابع ارائه اطلاعات رقابتی آنلاین است، کلمه Facebook جستجوی اول و عبارت Facebook login جستجوی دوم در گوگل بوده و در شاخه موزیک، «لیدی گاگا» ستاره موسیقی پاپ پرجستجوترین نام و کلمه امسال بوده‌است.
 
در زمینه جستجوی نام افراد، بالاترین جستجو مربوط به «کیم کارداشیان»، بازیگر و مدل آمریکایی است که نوار رابطه جنسی او با دوست‌پسر سابقش لو رفته و در رسانه‌ها پخش شده‌است.
 
در جایگاه دوم جستجوی نام افراد به نام «اوپرا وینفری»، مجری سرشناس و باسابقه برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی برمی‌خوریم. در شاخه فیلم، «جنگ ستارگان»، اول، فیلم ترسناک «فعالیت فراطبیعی»، دوم، و فیلم «آواتار» سوم شده‌است. 

دیسنی وورلد، در شاخه مکان‌های گردشی، و تایگر وود، گلف‌باز آمریکایی در شاخه ورزش بیشترین جستجوهای سال بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین