کد خبر: ۱۱۸۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰

تبلیغ یک قرآن بدون مجوز و پر غلط در تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتقاد جدی معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم به صدا و سیما
مدتی است قرآنی با عنوان "نفیس ماندگار" در تلویزیون تبلیغ می‌شود که فاقد مجوز بوده و علاوه بر غلط‌های بسیار، آنچه در مورد ویژگیهای آن گفته شده نیز صحت ندارد.

احمد حاجی شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم، اظهار داشت: تنها قرآنی که درحال حاضر چاپ آن آزاد است خط استاد نیریزی خوشنویس قرن دوازدهم است و بیش از 250 ناشر قرآن را به خط استاد نیریزی چاپ می‌کنند.

وی افزود: خط مرحوم نیریزی تنها خط آزاد است که یکی از زیباترین خط‌های وی در زمان طاغوت چاپ شد، در شرح حال وی قید شده که مرحوم احمد نیریزی 99 جلد قرآن کتابت کرده است.

حاجی شریف یادآور شد: چندی پیش انتشارات مجلس نیز قرآنی به خط استاد نیریزی چاپ کرد که در نمایشگاه قرآن نیز رونمایی شد. چرا که در کتابخانه مجلس یک نسخه خطی احمد نیریزی وجود داشت و پس از دو سال زحمت امسال آن را منتشر کردند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با قرآنی که به تازگی تبلیغات آن از تلویزیون پخش شده و خط آن به استاد نیریزی نسبت داده می شود گفت: این قرآن هشت سال پیش در آلمان چاپ و ادعا شده که به خط مرحوم نیریزی است، طبق بررسی های سازمان دارالقرآن بعد خوشنویسی آن بسیار ضعیف است و بعید به نظر می رسد که خط استاد نیریزی باشد. در ایران فردی یکجا آن را خریداری کرد، چندسالی در فرهنگسرای قرآن نگهداری می شد و شهرداری با هدف توزیع از سازمان دارالقرآن خواست آن را مورد بررسی قرار دهد.

حاجی شریف یادآور شد: پس از بررسیهای صورت گرفته از سوی سازمان دارالقرآن مشخص شد این خط دارای صدها اشکال و ده ها غلط فاحش هم از لحاظ حرفی، لغوی و اعرابی است. پس از این بررسیها طی نامه ای اعلام کردیم تا زمانی که این قرآن با نظارت سازمان دارالقرآن اصلاح نشده نباید توزیع شود.

وی اضافه کرد: پس از این جریان یک فرد حقیقی یا حقوقی این قرآنها را از شهرداری خریداری و طی چند هفته اخیر یک تبلیغ تلویزیونی برای فروش این قرآن را آغاز کرده و ما نیز نامه هایی به دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از فروش آن ارسال کردیم.

احمد حاجی شریف اظهار داشت: پیش از این ادعا شده بود در چاپ این قرآن 10 یا 14 کیلو قرآن به‌کار رفته ادعایی که یک دروغ محض بوده و امکان‌پذیر نیست، این امر سپس از سوی منتشر کنندگان آن تکذیب کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن اعتقاد دارد این قرآن دارای غلط است و فروش آن به صلاح نظام نیست گفت: زمانی که این قرآن را وارد کردند 120 هزار تومان فروخته می‌شد و هیچ تغییر هم نکرده و پس از آن 250 هزار تومان به فروش رسید.

حاجی شریف از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست جلوی توزیع این قرآن را گرفته و در راستای رفع اشکال آن اقدام کند. این قرآن با عنوان " نفیس ماندگار" تبلیغ می‌شود که از سوی دفتری به نام دفتر نفیس ماندگار توزیع و به فروش می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین