کد خبر: ۱۱۹۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳

بازنگری 400 هزار سرفصل دانشگاهی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل دفتر آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت‌ علوم، گفت: هم اکنون 400 هزار سرفصل در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که لزوم بازنگری در تمام این سرفصل‌ها ضرورت دارد. 

سعید قدیمی پنجشنبه در دومین نشست آمایش آموزش عالی در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به وضعیت هنر در آموزش عالی، گفت: وضعیت هنر در آمایش آموزش عالی نیاز به ارتقا کیفیت دارد در میان 200 هزار دانشجویی که در رشته‌های هنری تحصیل می‌کنند، 40 درصد در کاردانی، 50 درصد در کارشناسی، 6 درصد در کارشناسی ارشد و کمتر از یک درصد در مقطع دکتری درس می‌خوانند.

وی در ادامه ارائه گزارش خود به سرفصل‌های آموزش عالی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 400 هزار سرفصل در دانشگاه‌ها و در تمام رشته‌ها داریم این در حالی است لزوم بازنگری در تمام این سرفصل‌ها ضروری است و باید تحول کمی و کیفی در آنها ایجاد کرد.

مدیر کل دفتر آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود: عمر این سرفصل‌ها تنها 5 سال است در حالیکه سال‌ها است تغییری نکرده و باید بررسی شوند.

وی با بیان اینکه در بررسی آمایش آموزش عالی علوم انسانی بیشترین وقت را گرفت، گفت: در این حوزه 4 زیرکارگروه با 15 کمیته تشکیل شد که در آن به تعامل با شورای عالی انقلاب فرهنگی و زیر کمیته‌های آن نیز پرداخته شد.

قدیمی در ارتباط با کارگروه انرژی در آمایش آموزش عالی نیز اظهار داشت: با تشکیل این کارگروه وزرای نفت و انرژی نیز در آن عضو شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین