کد خبر: ۱۱۹۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
محمدرضا خباز:

5 سال است که حقوق مستمری‌بگیران افزایش نیافته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در تشریح سئوال خود از وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: مستمری‌بگیران ضعیف‌ترین قشر جامعه ما هستند؛ اما متاسفانه در طول برنامه چهارم این قشرهیچ‌گونه افزایش حقوقی نداشتند.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید براینکه افراد مستمری‌بگیر از سال ۱۳۸۵ افزایش حقوق نداشته‌اند، اظهار کرد: طبق ماده ۹۷ قانون برنامه چهارم توسعه، وزارت رفاه و تامین اجتماعی موظف است در طول برنامه حقوق مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد را افزایش دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و وزارت رفاه نیز به این قانون عمل نکرده است.

خباز همچنین قشر مستمری‌بگیران را ضعیف‌ترین قشر جامعه عنوان کرد و گفت: اگر دولت، دولتی عدالت محور است و این شعار را مبنای کار خود قرار داده است، چرا هنوز حقوق ضعیف‌ترین قشر جامعه افزایش پیدا نکرده است.

در ماده ۹۷ قانون برنامه چهارم توسعه بر افزایش‌ مستمری‌ ماهیانه‌ خانواده‌های‌ نیازمند و بی‌سرپرست‌ و زنان‌ سرپرست‌ خانواده‌ تحت‌ پوشش‌ دستگاه‌های‌ حمایتی‌ بر مبنای‌ چهل‌ درصد (۴۰%) حداقل‌ حقوق‌ و دستمزد در سال‌ اول‌ برنامه‌ تاکید شده است.

“صادق محصولی” وزیر رفاه و تامین اجتماعی قرار است این هفته در صحن علنی مجلس، پاسخگوی سئوال نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین