کد خبر: ۱۱۹۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

انصاری‌فرد ركورد روشن در تاریخ جام ملت‌ها شكست

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: كریم انصاری‌فرد مهاجم 20 ساله تیم ملی با گلزنی مقابل كره شمالی ضمن شكستن ركورد 34 ساله حسن روشن عنوان جوان‌ترین گلزن ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد. 

انصاری‌فرد كه با گل دقیقه 62 خود مقابل كره شمالی زمینه صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را فراهم كرد با این گل ضمن شكستن ركورد 35 ساله حسن روشن، عنوان جوان‌ترین گلزن ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا را به نام خود ثبت كرد.

حسن روشن بازیكن پیشین تیم فوتبال استقلال تهران در جام ملت‌های 1976 تهران در اولین بازی تیم ملی مقابل عراق گلزنی كرد و ایران در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. روشن در روز 14 خرداد 1355 و در حالی كه 21 سال و 2 روز سن داشت برای تیم ملی ایران مقابل عراق گلزنی كرد.

مهرداد میناوند در جام ملت‌های 1996 امارات در دومین بازی تیم ملی مقابل تایلند گلزنی كرد كه در آن بازی ایران 3 بر صفر پیروز شد. میناوند برای شكستن ركورد روشن فقط یک هفته كم آورد و موفق به شكستن ركورد او نشد! میناوند در حالی برای تیم ملی گلزنی كرد كه 21 سال و 9 روز سن داشت و بنابراین در رده دوم جوان‌ترین گلزنان تیم ملی در تاریخ جام ملت‌های آسیا قرار گرفت.

عبدالرضا برزگری بازیكن پیشین تیم نفت آبادان، سیدمحمد علوی بازیكن پیشین فولاد خوزستان و محمد نصرتی كه سومین حضورش در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌كنند در رده های بعدی جوانترین گلزنان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هستند.

انصاری‌فرد پس از 34 سال ركورد حسن روشن را شكست و جالب اینكه ركورد روشن در آخرین دوره‌ای كه تیم ملی قهرمان آسیا شد، ثبت شده است. آیا ركورد اولین تیمی كه چهار بار قهرمان آسیا شده است نیز پس از 34 سال به نام ایران ثبت می‌شود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین