کد خبر: ۱۱۹۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

مشایی: نمی‌پسنديم كه جعفر پناهی نتواند مدت زيادی كار كند

نظر دولت و رئیس‌جمهور این نیست
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: اسفندیار رحیم‌مشائی می‌گوید دیدار وی با سینماگران در خانه سینما برگزار شد اما موضوع مشکلات خانه سینما نبود.

اسفندیار رحیم مشائی در حاشیه هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادبیات فارسی در پاسخ به سوالی درباره دیدار اخیر خود با اعضای خانه سینما باتوجه به مشکلات این خانه با معاونت سینمایی گفت: این دیدار در راستای ایجاد یک بنیاد سینمایی و فرهنگی که توسط بخش خصوصی دایر می‌شود؛ انجام و از من نیز دعوت کردند تا در نشست تببین اهداف این بیناد حاضر شوم.

مشایی گفت: این نشست در محل خانه سینما بود و دوستانی نیز از خانه سینما حضور داشتند و گفت‌وگوهایی انجام شد اما این گفت‌وگوها درباره خانه سینما نبود.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت جعفر پناهی گفت: من قبلاً هم اعلام کردم که حکم وی را دستگاه قضایی صادر کرده است و نظر دولت و رئیس‌جمهور این نیست.

وی ادامه داد: اینکه جعفر پناهی براساس این حکم مدت زیادی نتواند کار کند را ما نمی‌پسندیم و معتقدیم نباید در این زمینه‌ها ورود کرد.

وی درباره مباحثی که پیرامون هدایای ریاست‌جمهوری و انتقال آنها به سازمان میراث فرهنگی و اینکه قرار است برخی از این هدایا حراج شود، گفت: حراج هیچ‌وقت درباره اشیاء موزه اتفاق نمی‌افتد بلکه رئیس‌جمهور گفتند اشیایی که ارزش موزه‌ای ندارند در اختیار نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار بگیرد.

وی از راه‌اندازی کارگروه کتاب به اعلام معاون اول رئیس‌جمهوری و همچنین از ماجرای نمایش هداگابلر اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مشایی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حوزه کتاب و اینکه تعدادی از ناشران به دلیل مشکلات مالی درحال تعطیل کردن فروشگاه‌های خود هستند، گفت: کارگروه فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها بخشی از فعالیت‌های‌شان را به کتاب و کتابخانه‌ای معطوف کرده‌اند و سرمایه زیادی برای کتابخوانی درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هرچند ما معتقدیم که اگر بازار کتاب‌خوانی توسعه پیدا کند؛ بازار نشر نیز توجه بیشتری به آن می‌شود اما درباره ارائه تسهیلات به ناشران باید توجه بیشتری صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین