کد خبر: ۱۱۹۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
در روز جهانی هوای پاک اعلام شد

هیچ‌کدام از قوانین پیشگیری از تشدید آلودگی هوا به طور کامل اجرایی نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دستگاه‌های مختلف متولی جلوگیری از آلودگی هوا به بهانه‌های مختلف از اجرای کامل قوانین طفره رفته و آن طور که شایسته است اقدام نکرده و نمی‌کنند. 

بیست و نهم دی ماه هر سال روز هوای پاک نامگذاری شده است. این نامگذاری‌ها از آن روست که شاید توجه مسئولان و عموم مردم بیشتر به آن قضیه جلب شده و به ابعاد مختلف قضیه بیش از پیش توجه کنند.
 
در شرایطی که امسال روزهای ناسالم و آلوده هوا از سال‌های پیش بیشتر بود و رکورد زد، اهمیت چنین روزی نیز بیشتر به چشم می‌آید. این در حالی است که با وجود این که از سال 74 مجلس شورای اسلامی اقدام به وضع قوانین لازم برای جلوگیری از آلودگی هوا کرد ولی هیچ‌کدام از این قوانین توسط دستگاه‌های ذیربط به طور کامل اجرایی نشده‌است. 

محسنی بندپی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: بخشی از این قوانین دستگاه‌هایی نظیر سازمان محیط زیست و وزارت صنایع را مورد خطاب قرار می‌دهد تا با نظارت بر تولید خودروها به عنوان مهم‌ترین آلوده‌کنندگان هوای کلانشهرها و از رده خارج ساختن خودروهای فرسوده، از آلوده شدن بیش از این هوای تهران و کلانشهرها جلوگیری کنند.

وی که در مراسم روز جهانی هوای پاک در سالن اجتماعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت کرده بود گفت: متاسفانه دستگاه‌های مختلف متولی جلوگیری از آلودگی هوا به بهانه‌های مختلف از اجرای کامل قوانین طفره رفته و آن طور که شایسته است اقدام نکرده و نمی‌کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: به تازگی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درصدد انجام اقدامات خوبی برای تدوین نقشه‌های لازم اجرایی جلوگیری از آلودگی آب و هوا برآمده‌است که مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون بهداشت و درمان، ضمن پشتیبانی از این اقدامات، بار دیگر سایر دستگاه‌ها را نیز به اجرایی شدن کامل کلیه قوانین لازم برای پیشگیری از تشدید آلودگی هوا در کلانشهرها دعوت می‌کند.

وی با اعلام این که هیچ خلاء قانونی در راه مبارزه با پدیده آلودگی هوا وجود ندارد، گفت: در عین حال مجلس شورای اسلامی در صورت نیاز، آمادگی خود را برای به تصویب رساندن مواردی که دستگاه‌ها به عنوان خلاء قانونی می‌دانند، اعلام می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین