کد خبر: ۱۲۰۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۱

یک گونه جدید عروس دریایی هم‌نوع‌خوار/ گزارش تصویری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجله علمی نشنال جغرافی در گزارشی تصویری به بررسی یک گونه تازه کشف شده عروس دریایی هم‌نوع‌خوار در خلیج مکزیک پرداخته است. 

مجله نشنال جغرافی در تازه‌ترین گزارش خود گونه جدیدی از عروس‌های دریایی را که در خلیج مکزیک کشف شده معرفی کرده است. این گونه بسیار عجیب همنوع خوار است.

Drymonema larsoni استراحت می‌کند - در دریاچه "فلوریدا کیز" این گونه جدید زندگی می‌کند. صدها بازوی تیغ دار از بدن این جانور دریایی آویزان است. این گونه جدید عروس درویایی سایر عروسهای دریایی را می‌‌خورد.

این گونه اولین بار در خلیج مکزیک مشاهده شد. در ابتدا تصور می‌شد که این جانور همانند گونه دیگری به نام Drymonema dalmatinum است که در پایان قرن نوزدهم شناسایی شد و در دریای مدیترانه، دریای کارائیب و سواحل اقیانوس اطلس در آمریکای جنوبی قابل ردیابی است. بعدها دانشمندان با استفاده از ردیابی ژنتیکی و ریخت‌شناسی تائید کردند که این یک گونه عروس دریایی تاکنون ناشناخته است.

به نظر می‌رسد که Drymonema larsoni تفاوت‌هایی با سایر عروس‌های دریایی شناخته شده دارد و همین مسئله دانشمندان را وادار کرد که یک خانواده جدید از این حیوانات را ایجاد کنند. این خانواده جدید Drymonematidae نامگذاری شده و شامل تمام گونه های Drymonema است. "کیث‌بای‌ها" زیست‌شناس دریایی لابراتوار دریایی جزیره دافین در آلاباما در این باره گفت: "ما به تازگی از نظر ژنتیکی و ریخت‌شناسی شروع به آزمایش بر روی Drymonema کرده‌ایم. واضح بود که ما در مقابل خود یک عروس دریایی کاملا متفاوت با سایر گونه‌ها داریم که کاملا از یک خانواده جدید است." {$old_album_120492}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین