کد خبر: ۱۲۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲

تعلیق عضویت لیبی در شورای حقوق بشر سازمان ملل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آراء، عضویت لیبی در شورای حقوق بشر این سازمان را، بدلیل نقض و پایمال شدن این حقوق، به حال تعلیق درآورد. 

در بیانیه‌ای که سه‌شنبه در نیویورک به تصویب کشورهای عضو سازمان ملل رسید لیبی به خاطر آنچه نقض صریح و نظام‌مند حقوق بشر خوانده شد، محکوم شده است. 

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، قبل از انجام رأی‌گیری خطاب به مجمع عمومی گفت که جهان یک صدا خواستار پایانِ فوری خشونت علیه غیرنظامیان و احترام به حقوق بشر از جمله آزادی اجتماعات و آزادی بیان است.
 
دبیر کل سازمان ملل گفت: بنا بر گزارش‌ها، بیش از یک هزار نفر در خشونت‌های لیبی تاکنون کشته شده‌اند.

هشدار سازمان ملل در مورد بروز فاجعه انسانی در مرزهای ليبی 

بان کی مون، دبير کل سازمان ملل در مورد در خطر بودنِ جان ده‌ها هزاران نفر از پناهجويان در مناطق مرزی شرق و غرب ليبی به جامعه جهانی هشدار داد و خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه برای نجات جان آنها شد.
 
دبير کل سازمان ملل در همين حال اعلام کرد: بين ۷۰ تا ۷۵ هزار نفر در هفته گذشته از خاک ليبی به تونس گريخته‌اند و به طور اضطراری به آب، مواد غذايی و سرپناه نيازمندند.
 
به گزارش خبرگزاری‌ها، کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل ضمن اعلام آنکه بحران انسانی در مناطق مرزی به «نقطه بحران» رسيده است، می‌گويد چادرهای بر پا شده در منطقه تنها برای ۱۲ هزار نفر کافی است و بقيه افراد بالاجبار بايد بدون سرپناه سرکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین