کد خبر: ۱۲۲۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

مشروح قوانین جدید برای نیروی انتظامی

معافیت کارکنان پیمانی+15 روز مرخصی در سال بعد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نمایندگان با بررسی لایحه اصلاح موادی از قانون استخدام نیروی انتظامی، مقررات جدیدی برای کارکنان این نهاد تصویب کردند. 

با تصویب نمایندگان مقرر شد، کارکنان پیمانی نیروی انتظامی (ناجا) که خدمت سربازی خود را در این نیرو سپری کرده‌اند، از گذراندن دوره عمومی انتظامی معاف شوند

به موجب این مصوبه مجلس، کارکنان پیمانی که خدمت سربازی را طی کرده‌اند، دوره عمومی انتظامی آنان به یک ماه تقلیل می‌یابد و کسانی که خدمت سربازی خود را در نیروی انتظامی گذرانده باشند در صورتی که انفکاک آنان بیشتر از شش ماه نباشد از طی دوره عمومی انتظامی معاف هستند.

همچنین نیروی انتظامی می تواند تا 20 درصد از ظرفیت دوره‌های کاردانی و کارشناسی علوم و فنون را به کارکنان پایور شاغل واجد شرایط خود اختصاص دهد.

علاوه بر این نمایندگان، به کارکنانی که مرخصی عادی و استحقاقی ندارند اجازه دادند در صورت نیاز از 15 روز مرخصی استحقاقی سال آینده خود استفاده کنند. در این ماده آمده بود: «کارکنانی که مرخصی ذخیره و استحقاقی سالانه ندارند، اما به اضطرار به مرخصی نیاز دارند، می‌توانند حداکثر به مدت 15 روز از مرخصی استحقاقی سال بعد استفاده کنند.»

در ماده دیگری مصوب شد: تمام کارکنان پیمانی که به صورت انتظامی با مدارک تحصیلی پایان متوسطه و پایین‌تر استخدام می‌شوند، دوره عمومی انتظامی را دست کم در مدت چهار ماه و کارکنان با مدارک تحصیلی کاردانی و بالاتر این دوره را دست کم در دو ماه می گذرانند.

این کارکنان در صورت نداشتن تخصص و مهارت مورد نیاز نیروی انتظامی بلافاصله بعد از طی دوره عمومی انتظامی دوره تخصصی را به مدت دست کم دو ماه متناسب با رسته‌های نیروی انتظامی طی می‌کنند. این دوره‌ها در بدو خدمت حسب مورد در آموزشگاه‌های علمی - تخصی و دانشکده‌های علوم و فنون انتظامی اجرا می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین