کد خبر: ۱۲۳۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸

هذیان شجاعت کاذب در دیکتاتورها و هواداران اجیرشده آنها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن فاتحی در وبلاگش نوشت: هذیان در اصطلاح روانشناسی دربرگیرنده مفاهیمی است، که به باورهای غلط تکرار شونده غیرقابل اصلاح اطلاق می‌شود.

وقتی درعالم سیاست، رفتار و گفتار دیکتاتورها را با هم مقایسه نمائیم، به یک نوع اشتراک تفکر در آنها پی می‌بریم و آن اینکه تمام دیکتاتور از هذیان "شجاعت کاذب" برخوردار می‌باشند.

دیکتاتورها تا آخرین سرباز و گماشته‌ای که دور خود جمع کرده‌اند، دیگران را به ترسو بودن و اوصاف نادرست متهم می‌کنند، غافل از اینکه ترسوی واقعی خود دیکتاتورها هستند، که بخاطر ضعف ایمان به خدا و نگرش مادی صرف، همیشه در استرس پیش‌رونده، شنا می‌نمایند.

دیکتاتوری می‌آید، مخالفان سبک مدیریتی خود را به مصرف مواد روان‌گردان متهم می‌نماید و دیکتاتوری دیگر مخالفان مرام غلط خود را به اوباش و اراذل و..... می‌دهد تا شاید برای صباحی محدود بر اریکه ظلم خود بیشتر تکیه نماید، ولی هیچ‌وقت به این حکمت الهی واقف نمی‌شود که "عاقبت ظلم نابودی ظالمان" خواهد بود ولاغیر.

دیکتاتورها تا قدرت در دست‌شان است، رجز من مرغ طوفانم سر می‌دهند و اینکه چنین می‌کنم و چنان! ولی وقتی بنیان ظلم‌شان به واسطه "جهالت برهذیان شجاعت کاذب‌شان" در هم می‌شکند، از ترسوترین بندگان نیز ترسوتر می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین