کد خبر: ۱۲۳۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶

جنگنده‌های قطری برای حمله به لیبی وارد یونان شدند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک مقام مسئول در وزارت دفاع یونان اعلام کرد که دو جنگنده و دو هواپیمای ترابری قطر روز گذشته برای شرکت در جنگ کشورهای غربی علیه لیبی وارد دو پایگاه انگلیسی در خاک یونان شدند. 

یک مقام مسئول در وزارت دفاع یونان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که دو جنگنده میراژ از نیروی هوایی قطر به همراه دو هواپیمای ترابری از نوع سی.17 در جزیره کریت یونان به زمین نشستند. 

به گزارش رویترز، همچنین «ساموئل لوکلر» ژنرال آمریکایی در جمع خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد که جنگنده‌های قطری ماموریت خود را از ابتدای هفته آینده آغاز خواهند کرد. 

در حالی که آمریکا و کشورهای غربی به دلیل حمله به لیبی به بهانه مقابله با معمر القذافی، تحت فشار افکار عمومی هستند، قصد دارند با دخیل کردن کشورهای عربی در جنگ علیه لیبی، اقدام خود را کاملا مشروع نشان بدهند و وجهه خود را در میان مردم جهان عرب حفظ کنند. 

پس از آغاز حملات غربیها به لیبی که به موجب قطعنامه شورای امنیت به شماره 1973 مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان لیبی آغاز شد، قطر نخستین کشور عربی است که اقدام به اعزام تجهیزات و نیرو می‌کند. 

پیش از این اتحادیه عرب با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی موافقت کرده بود ولی پس از آغاز حملات، عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که هدف از این قطعنامه چیز دیگری بود. 

به گزارش رویترز، این مقام مسئول در وزارت دفاع یونان اعلام کرد: دو جنگنده قطر از نوع میراژ و دو هواپیمای ترابری از نوع سی.17 وارد پایگاه نظامی در سودا شدند.
بنا بر این گزارش، قرار است چهار جنگنده دیگر قطری نیز به نیروهای غربی در جنگ علیه لیبی بپیوندند ولی هنوز زمان آن روشن نشده است. 

گفته می‌شود که امارات نیز درخواست کرده است که 12 جنگنده اف.16 و 12 جنگنده میراژ نیروی هوایی این کشور در راه خود به سوی سودا در صقلیه سوخت‌رسانی شوند ولی هنوز این جنگنده‌ها نرسیدند. 

سخنگوی دولت یونان اعلام کرد که مقامات این کشور که با هرگونه استفاده از دو پایگاه نظامی انگلیس در این کشور در حمله به لیبی مخالفند، روز گذشته در ابتدا به جنگنده‌های قطری اجازه فرود ندادند ولی پس از آنکه اعلام شد سوخت آنان رو به اتمام است، فرودگاه را باز کردند. 

دیمیتری کریستوفیاس رئیس جمهور قبرس روز یکشنبه مخالفت کشورش با دخالت در عملیات نظامی علیه لیبی را اعلام کرده بود ولی اعتراف کرد که وی هیچ اختیاری برای ممانعت از استفاده از دو پایگاه انگلیسی در کشور خود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین