کد خبر: ۱۲۴۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۰

تهدید به انتشار متن یک مناظره با سازندگان فیلم"ظهور نزدیک است"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «اگربه بازی غیرمتعهدانه ادامه دهند همه مطالب جلسه مشترک را منعکس می‌کنیم.» 

سردبیر نشریه امان با بیان مطلب بالا خطاب به سازندگان "مستند ظهور نزدیک است" گفت: اگر سازندگان این مستند بخواهند این بازی را غیرمتعهدانه پیش ببرند ما همه مطالب جلسه مشترکی را که داشتیم منعکس می‌کنیم و ضعف‌های علمی آنها را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمد صابر جعفری، سردبیر نشریه امان در گفت‌وگو با رسا، بیان داشت: بحث ما با سازندگان مجموعه مستند "ظهور نزدیک است" یک بحث علمی است و ما در وادی توهین و تهمت وارد نخواهیم شد.

وی بیان داشت: ما بر این اعتقاد بودیم که گفت‌وگوی نزدیک با سازندگان این مجموعه می‌تواند رویه غلط سازندگان این مستند را اصلاح کند اما متاسفانه آنها باب توهین به مراجع را باز کردند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: ما نمی‌دانیم چه افرادی پشت این قضیه هست که به مخالفین تهمت‌های فرهنگی و سیاسی می‌زنند.

وی بیان داشت: چرا این افراد که ادعای مهدوی دارند دستور ائمه(ع) را مبنی بر مراجعه به روات حدیث کنار زد‌ه‌اند و در مورد دیدگاه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی این‌گونه نظر می‌دهند.

این محقق علوم اسلامی گفت: حضرت آیت‌الله مکارم قبل از اینکه توضیحات کافی را نشنیدند نظر ندادند و جالب است بدانیم نفی تطبیق از سوی علمای شیعه در طول تاریخ وجود دارد.

وی اظهار داشت: این گروه به سخن علامه مجلسی و تطبیق‌های این عالم بزرگوار استناد می‌کنند در حالی که علامه، دوران صفویه را دولت متصل به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) عنوان می‌کرد اما بعد از صفویه، نادرشاه حاکم شد و جامعه دچار تشتت شد.

حجت الاسلام جعفری گفت: ما به شخصیت علامه مجلسی احترام می‌گذاریم اما باید سخن دیگر عالمان را نیز ببینیم.

وی گفت: استناد به حدیث و روایت باید همراه با قواعد باشد و نمی‌توان وارد بازی شد اما قواعد بازی را رعایت نکرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین