کد خبر: ۱۲۴۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۶

مردمسالاری: بودجه کلان تهیه و انتشار میلیونی سی دی «ظهور نزدیک است» چگونه به دست آمده است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه مردمسالاری در سرمقاله خود با عنوان «تلنگری برای مقابله با جریانات انحرافی» نوشت:  انتظار فرج و ظهور امام مهدی(عج) نوری است که در دل هر شیعه، شوق انتظار وصف ناشدنی برای او به ارمغان می‌آورد. این که شیعیان در سراسر جهان و به خصوص ایران اسلامی، نیمه شعبان را بزرگ‌ترین عید خود می‌دانند و گروهی رهسپار جمکران می‌شوند و گروه کثیری ندبه خوان مهدی(عج) هستند نشان از عشقی شگرف دارد. البته در این بین کم نبودند و نیستند افرادی که ادعای رابطه با امام زمان (عج) را دارند. برای این گروه طی طریقت‌الله موضوع مضحکی است، آنها با داستان‌پردازی و ربط دادن موضوعات بی‌ربط به هم می‌خواهند به منافع خود برسند. 

از یک ماه‌و‌اندی پیش مستندی توزیع شده است که به گفته محققان مهدویت و به خصوص پژوهشگاه تخصصی مهدویت به عنوان متولی اصلی آن، محتوای آن رد شده است. جالب اینجاست که کسانی که سخنان آنها مورد استفاده قرار گرفته یک به یک این مجموعه را رد کردند و مرکز مهدویت نیز مستنداتی را در این مجموعه بیان کرده است که شک و شبهه از یک توطئه را به میان می‌آورد. 

مشخص نیست کسانی که در تهیه این سی دی، روایات و گفته‌های غیرمستدل را از اعماق کتب مجعول استخراج کردند حدیث معروف کذب‌الوقاتون که در الغیبه شیخ طوسی و کتاب العتیبه نعمانی به نقل از امام جعفر صادق(ع) نقل شده است: «هر کس، به تو خبر وقت ظهور ما را داد، هیچ ابایی از تکذیبش نداشته باش، زیرا ما برای هیچ‌کس وقت را نمی‌گوییم.»
 
آنچه در مستند ظهور نزدیک است، مشهود است کنار هم گذاشته شدن سخنان برخی روحانیون با تحریف و تلقین برای القای یک ایده خاص است. 

به گفته برخی منابع خبری قسمت دوم این مستند با صرف بودجه کلان ساخته می‌شود تا پاسخ منتقدین این مستند داده شود که جریان فکری آن گویی از 1389 آغاز شده است. پرسش اینجاست که 2 میلیون نسخه این مستند با کدامین بودجه کلان تهیه و توزیع شده است؟ چگونه است که تنها یک جریان سیاسی خاص از آن دفاع می‌کند و رسانه‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در یک جبهه مشترک از آن انتقاد می‌کنند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین