کد خبر: ۱۲۵۷۰۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

نحوه خرید بیمه دوره خدمت سربازی تشریح شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل تأمین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران گفت: تمام بیمه شدگان صندوق تأمین اجتماعی می‌توانند نسبت به خرید بیمه سربازی اقدام کنند.

داریوش صالح‌پور‌ اظهار داشت: بیمه شدگانی که مایل به پرداخت حق بیمه ایام خدمت سربازی هستند باید علاوه بر بیمه پرداز بودن قبل از تاریخ تقاضا، حداقل2 سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد صندوق تأمین اجتماعی داشته باشند، بنابراین تمام بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و سایر بیمه شدگانی که به هر نحو حق بیمه پرداخت می‌کنند به شرط دارا بودن این شرایط می‌توانند تقاضای پذیرش مدت خدمت سربازی را به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه به شعب تأمین اجتماعی ارائه دهند.

وی افزود: متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی که در آن بیمه‌پرداز هستند، فرم درخواست احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ تحمیلی را تکمیل تا امکان اقدامات بعدی برای آنها فراهم شود.

صالح‌پور خاطر‌نشان کرد: طبق ماده3 آیین نامه این قانون میزان حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه یا حضور داوطلبانه مشمولان در جنگ تحمیلی 30 درصد میانگین مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه آخرین 2 سال قبل از تقاضا به ازای طول مدت خدمت مورد نظر است که پرداخت هفت سی‌ام آن به عهده بیمه شده و 23 سی ام آن نیز توسط دولت پرداخت می شود.

مدیر کل شهرستان‌های استان تهران گفت: مبنای محاسبه مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه طبق آیین‌نامه، مدت زمانی است که به عنوان دوره سربازی در کارت پایان خدمت افراد ثبت شده است.

صالح‌پور افزود: در مواردی که به موجب گواهی‌های صادر شده از مراجع ذی‌صلاح مشمولان اعزامی به خدمت نظام وظیفه به دلایلی از ادامه خدمت سربازی معاف می‌شوند پس از دریافت مدارک مستند از جمله کارت معافیت خدمت و گواهی‌های مربوطه، پذیرش مدت خدمت سربازی انجام شده چنین افرادی از زمان شروع خدمت نظام وظیفه تا تاریخ ترک خدمت نظام وظیفه به دلیل معافیت با رعایت سایر شرایط مبنای محاسبه قرار می‌گیرد و در هر صورت اصل مدت خدمت سربازی انجام شده ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: در مواردی که در کارت پایان خدمت برخی متقاضیان عباراتی مانند مدت خدمت تشویقی، خدمت در مناطق عملیاتی درج شده باشد صرفاً اصل مدت خدمت انجام شده با توجه به تاریخ شروع و خاتمه ثبت شده در کارت پایان خدمت نظام وظیفه ملاک عمل خواهد بود.

صالح‌پور خاطرنشان کرد: در مواردی که به دلیل مفقود شدن، از بین رفتن بر اثر حوادث دسترسی به دفترچه یا کارت پایان خدمت مقدور نباشد، پذیرش اصل گواهی انجام خدمت نظام وظیفه صادر شده از مراجع ذی‌صلاح با ذکر تاریخ شروع و خاتمه خدمت سربازی بلامانع است.

وی یادآور شد: بیمه شدگان می‌توانند برای پذیرش مدت خدمت نظام وظیفه هر زمانی که تمایل دارند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند اما باید توجه داشته باشند که هر چه برای این منظور دیرتر اقدام کنند به دلیل افزایش سطح دستمزدها مبنای کسر حق بیمه میزان مبلغی که باید پرداخت کنند بیشتر خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران گفت: مهلت پرداخت حق بیمه مدت خدمت سربازی برای مشمولان دارای شرایط لازم حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه بدهی مربوطه که در برگ پرداخت حق بیمه درج می‌شود خواهد بود.

صالح‌پور خاطر نشان کرد: در صورتی که متقاضی درموعد مقرر از پرداخت حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه خوداری کند احتساب سوابق مورد نظر بیمه شده موکول به ارائه درخواست جدید خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
18
137
لعنت به شما . لعنت به منی که دو سال از عمرم رو به مملکتم خدمت کردم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
5
142
زمانی که ما به خدمت سربازی رفتیم زمانی بود که هر کسی پول داشت خدمت سربازی با پول خرید ما هم به خدمت سربازی رفتیم
اونایی که پول داشتن جای دوسال خدمت به کار پرداختند ولی ما الان هم دو سال خدمت کردیم هم باید پول زمان خدمت بپردازیم
عباس امین شرعی
|
Germany
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
6
121
من درزمان جنگ 26 ماه خدمت کردم والان باید حق بیمه پرداخت کنم ؟ امثال من زیاد است ایا این بود پاداش ما؟خیلی ممنونم از مسئولین مملکت جمهوری اسلامی ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
2
باسلام من نميدونم فرق مايي كه جلوي دشمن ايستاديم از جونمون كذشتيم كه دشمن به خاكمون نتونه تجاوز كنه با اوني كه توي شهرها و پادگانها و جاهاي عاري از هرگونه تير و تركش خدمت كرده چيه كه من هم بايد بيمه زمان سربازي رو بدم و اونا هم بدن چرا اين همه حق كشي ميشه لااقل يك فرقي در اين ميان بايد باشه يا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
واقعا انصاف نیست من 24 ماه خدمت کردم 21 ماه از آن را خط مقدم جبهه بودم وهر روز انتظار مرگ را می کشیدم بحمدالله جان سالم ولی از لحاظ روحی در شرایط بدی بودم حالا هم باید خدمت سربازی را بخرم سهم ما از جنگ ودفاع از کشور چه بوده فقط به یک عد کارت ایثار گری دارند که آنهم ارزشی ندارد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
خیلی خوب است 2سال شب وروز درکمین دشمن بودیم حالا پول هم بدیم. ولی آقا زاد ها حتی معنی کمین را هم نمیداند
سعیداکرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
تواون سرمای ارومیه خدمت کنی اخرشم پول بدی بیمه خدمت بخری معامله خوبیه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
سلامم.من 21ماه خدمت کردم بهترین خدمتو کردم .الانم باید پول بدم واقعا این حق کسی که به مملکتش خدمت کرده.بعدشم ن کارهس ن چیزی.فقط بایدپارتی داشته باشی تو همه جا
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
1
سلام من معافیت کفالت گرفتم ایا میتونم بیمه خدمت رو بخرم یا شامل معافیت نمیشه .؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین