کد خبر: ۱۲۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۲۳:۵۵

اتهامات جدید سیاسی در ایران

آفتاب‌‌نیوز : عده ای بر این باور هستند که در عالم سیاست تقوا و پرهیزکاری جایی ندارد و برای بی اعتبار کردن رقیب می توان از هر حربه ای بهره گرفت اما گروهی هم وجود دارند که بر این مساله تاکید می ورزند که در جهان سیاست باید بیش از دیگر کانون ها به تقوا و پاکدامنی توجه کرده و در حقیقت بی گدار به آب نزد زیرا در این وادی حیثیت افراد مطرح است و هرگونه بی عفتی سیاسی و یا نادیده گرفتن واقعیت ها به منزله بی تقوایی بوده و کسانی که از این حربه ها بهره می گیرند فقط به فکر دستیابی به قدرت از هر طریق ممکن هستند. 

در هفته های گذشته متاسفانه مواجه با تحلیل ها و گزارش هایی از جانب جناح حاکم در ارتباط با دولت و دولتمردان پیشین بودیم که در برخی از رسانه ها و محافل مرتبط با این جناح مطرح شده و مورد تاکید قرار گرفت. بکار گرفتن این اتهامات و تحلیل ها علاوه بر این که تلاش ها و فعالیت های یک مجموعه را زیر سوال می برد سبب تخریب افکار عمومی هم می گردد. در حالی که در سیستمی که شعار عدالت پروری و رجعت به عدالت محور است نباید برای بیرون راندن رقیب از صحنه و یا بی اعتبار کردن مخالفین، به حربه هایی متوسل شد که نخ نما بوده و بی اعتباریشان به دفعات به اثبات رسیده است. 

به کار بردن واژه« مافیا» درباره برخی گروههای کاری در وزارتخانه های نفت و امور خارجه که از ابداعات جدید برخی از اعضای متمایل به جناح راست است علاوه بر این که ذهنیت منفی درباره این دو وزارتخانه مهم ایجاد می کند از نظر فرامرزی نیز چندان مقبول نمی باشد به این دلیل که این مساله را به مردم القا می کند که در این وزارتخانه ها همه فعالیت ها و تصمیم گیری ها باندی و گروهی بوده و مصالح و منافع جناحی بر نیازها و خواسته های ملی ارجح است. 

اگر چه این شیوه ها در جامعه ما منسوخ شده و جایگاهی ندارد اما این سوال مطرح است که آیا می توان بدون هیچ دلیل و مدرکی حیثیت یک گروه را به بازی گرفته و لگد مال کرد؟ آیا حالا که به قولی حاکمیت هماهنگ و یک دست شده و همه خودی هستند و خودی ها نیز دست به تغییرات وسیع و دامنه دار در چه چیزی می تواند سد راه مدیران جدید برای جابجایی و با برکناری قبلی ها شود؟ 

اصولا این حق برای مدیران محفوظ است که دست به تغییر و جابجایی همکاران خود زده و قبلی ها را برکنار کرد و افراد متمایل به خود را جانشین آنها کنند. در هفته های گذشته نیز مسئولین جدید اجرایی ثابت کردند که با کسی تعارف نداشته و بدون در نظر گرفتن سوابق، تجربیات و توانمندی ها، اقدام به جابجایی افراد می کنند. حال چگونه است که رسانه ها و افرادی که وابسته به آنها هستند سخت از مافیای قدرت و کارشکنی علیه دولت جدید در وزارتخانه های نفت و خارجه بر زبان می دانند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین