کد خبر: ۱۲۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷

نگرانی سوء‌استفاده از بودجه فرهنگی رفع شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با رای امروز نمایندگان مجلس نحوه هزینه ‌کرد 1500 میلیارد ریال از بودجه فرهنگی کشور مشخص شد. 

این همان بودجه​ای بود که در لایحه دولت برای توسعه بخش فرهنگی تخصیص داده شده بود اما نحوه هزینه آن را تعیین نکرده بود. بودجه​ای که حسن کامران آن را به تلاش «جریان انحرافی» برای تامین اهداف خود نسبت می​داد و علی عباسپور خواستار تحقیق و تفحص از آن بود.

با تعیین تکلیف برای هزینه این بودجه 150 میلیارد تومانی، نگرانی سوء‌استفاده جریان انحرافی از بودجه فرهنگی رفع شد.

براساس این مصوبه مجلس نحوه هزینه‌کرد 1500 میلیارد ریال از بودجه فرهنگی کشور به این شرح تعیین شد؛ حوزه‌های علمیه در اختیار شورای عالی حوزه‌های علمیه 20 درصد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه هزینه اعزام مبلغ به استان‌ها 1 درصد، مساجد و حسینیه‌های روستایی و شهری 10 درصد، مصلی‌ها 5 درصد، کانون‌های فرهنگی بسیج 10 درصد، امور ورزش (تربیت بدنی 10 درصد- ورزش مدارس 5 درصد- جمعا درصد)، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی (ادارات کل استان‌ها- کانون‌های فرهنگی مساجد و فعالیت‌‌های قرآنی، عفاف، حجاب، ایثارگری) 18 درصد، سازمان تبلیغات اسلامی (کمک به هیأت‌های مذهبی و دینی) و حزوه هنری و خانه عالم 14 درصد، کتابخانه‌های عمومی روستایی 2 درصد، مرکز رسیدگی به امور مساجد 1 درصد، جامعه المصطفی العالمیه به صورت متمرکز 1 درصد و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به صورت متمرکز نیم درصد.

براساس این مصوبه مجلس همچنین مقرر شد که اعتبار در نظر گرفته شده در استان‌های قم، ‌خراسان رضوی و فارس صرفا در جهت ارائه خدمات زیربنایی به زائرین هزینه شود.

نمایندگان همچنین در این بند اصلاحی به لایحه بودجه 90 به شورای برنامه‌‌ریزی توسعه استان‌‌ها اجازه دادند؛ اجرای پروژه‌‌های موضوع این بند با اولویت مناطق محروم سپاه پاسداران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (قرب کوثر) واگذار کند. مشروط به اینکه قرارگاه مذکور معادل 100 درصد از منابع داخلی خود را به اعتباری دریافتی در اجرای پروژه‌ها اضافه و هزینه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین