کد خبر: ۱۲۸۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
دادستان عمومی و انقلاب تهران:

300 قاچاقچی مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برای 300 متهم در رابطه با قاچاق مواد مخدر و کسانی که حداقل 30 گرم هروئین به همراه داشته‌اند حکم اعدام صادر شده است.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ناحیه 20 و دادگاه انقلاب با اعلام این مطلب افزود:‌ امروز دغدغه اول مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی بحث اعتیاد و معتادان است.

وی ادامه داد: تحقیقاتی که برخی انجام داده‌اند و پرس‌وجوهایی که انجام شده حاکی از آن است که دغدغه مردم، حضور معتادان در سطح شهر است زیرا نگرانی خانواده‌ها امروز این است که حضور معتادان در شهر باعث شده که دسترسی به مواد مخدر آسان‌تر باشد.

دادستان تهران با اشاره به حادثه‌ای که چند روز گذشته در استان آذربایجان رخ داد گفت: در این حادثه فردی معتاد اعضای خانواده خود را به آتش کشید و باعث مرگ آنها شد که این مورد به ما بیشتر از گذشته گوشزد می‌کند که باید مراقب معتادان باشیم و از پلیس توقع داشته باشیم در این مبارزه جدی‌تر برخورد کند.

دادستان تهران با اشاره به موضوع تصویب فعالیت کمپ‌های نگهداری معتادان که در اواخر سال گذشته به تصویب رسید، گفت: با توجه به ماده 16 قانون این کمپ‌ها این فرصت را ایجاد می‌کنند تا معتادان از شهر فاصله گرفته و چهره شهر مخدوش نشود.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در موضوع مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کنیم باید دولت در موضوع ایجاد کمپ‌ها به صورت جدی ورود پیدا کند تا قضات بتوانند معتادان را پس از دستگیری به این کمپ‌ها اعزام کنند.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اینکه بحث مواد مخدر روانگردان و صنعتی موضوع مهمی شده است، گفت: در این باره همه مسئولان دغدغه دارند و باید دادسرای انقلاب و دادگاه انقلاب سرعت بیشتری به اجرای احکام مربوط به این پرونده‌ها بدهد.

وی با اشاره به این مطلب که هنوز دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر روان‌گردان قابل قبول نیست، گفت:‌ درست است که دستگیری‌های ما افزایش پیدا کرده است اما هنوز صاحبان کالای قاچاق بزرگ دستگیر نشده‌اند.

وی یکی دیگر از مواردی که باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر به آن توجه ویژ‌ه‌ای شود، اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود به اموال محکومان مواد مخدر حمله شود و به قاچاقچیان ثابت شود که اموال آن‌ها از گزند ضبط و توقیف در امان نخواهد بود.

وی گفت: اگر مواد اموال یک قاچاقچی مواد مخدر ضبط شود دیگر او سرمایه‌ای نخواهد داشت تا با آن اقدامات غیرقانونی خود دست بزند، گفت: قطعا یک مالباخته تأدیب خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی یکی دیگر از اصول مبارزه با مواد مخدر را بحث پیشگیری از ورود مواد مخدر به کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخلاف آنچه در برنامه چهارم و پنجم توسعه عنوان شده نتوانستیم مبارزه پیشگیرانه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم از حمل و نقل و توزیع مواد مخدر در کشور جلوگیری کنیم و به تمام مسئولان حوزه پیشگیری از توزیع مواد مخدر این آمادگی را می‌دهیم که می‌خواهیم با آنها همکاری کنیم.

دادستان تهران با اشاره به این مطلب که 300 نفر از افرادی که در بحث مواد مخدر فعالیت داشته‌اند به اعدام محکوم شده‌اند، گفت: متأسفانه در بین این افراد کسانی که دانه‌درشت باشند به چشم نمی‌خورند و ما باید تلاش کنیم به سمت کسانی برویم که سردمداران توزیع و حمل و نقل مواد مخدر هستند.

وی همچنین به جریانات پس از انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: پس از این انتخابات تصمیم گرفتیم بحث جرایم امنیتی را از دادسرای انقلاب جدا کنیم و دادسرای شهید مقدس را به این ترتیب افتتاح کردیم.

وی گفت: به زودی هم بحث قاچاق سلاح و قاچاق کالا را از دادسرای انقلاب خارج خواهیم کرد تا در نهایت دادسرای انقلاب دادسرای تخصصی مبارزه با مواد مخدر باشد.

دادستان تهران همچنین به 250 پرونده‌ای که متهمان آن به اعدام و حبس ابد محکوم شده‌اند اشاره کرد و گفت: به تازگی گزارشی از این افراد تهیه شده و بر اساس اولویت‌بندی به مسئولان قوه قضاییه گزارش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین