کد خبر: ۱۲۸۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷

سیدحسن خمینی: امام هر وقت مرا می‌دیدند می‌گفتند برو آخوند شو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که در مراسم تجدید میثاق نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر سخن می‌گفت،‌ به ذکر خاطراتی از حیات اجتماعی امام پرداخت.

یادگار امام در ادامه با ذکر خاطراتی به تشریح ابعاد اخلاقی حضرت امام پرداخت و اظهار داشت: نه تنها من بلکه همه کسانی که با امام مرتبط بودند، امام را به شدت انسان مودبی می‌دانستند و او را مقید به مبادی اخلاق می‌دیدند. وقتی امام به ایران آمدند به مدت 10 سال، ما با امام در یک خانه زندگی می‌کردیم من روزی چندین بار خدمت امام می رسیدم در طول این 10 سال هیچوقت آشپزخانه منزل ما روشن نبود چون همیشه در خدمت امام بودیم یا اگر آشپزخانه ما روشن بود،‌ امام پیش ما بود. اما در این ده سال هیچوقت از جماران بیرون نرفتند تنها جایی که می‌رفتند، خانه ابوی ما بود.

وی افزود: کوچکتر که بودیم با توپ زندگی می‌کردیم هر وقت که توپ به دست از خانه بیرون می‌رفتم مرتبا امام را می‌دیدم ایشان بسیار منظم بودند روزی سه بار به مدت نیم ساعت ورزش می‌کردند هشت الی هشت و نیم، 10 الی 10 و نیم، 4 تا 4 و نیم. این نظم یک دقیقه هم جابجا نمی‌شد. ما در این زمان‌ها مدام با ایشان مواجه می‌شدیم می‌توانم بگویم ایشان تقریبا همیشه تا مرا می‌دیدند می‌گفتند "حسن برو آخوند شو".

یادگار امام افزود: ایشان نه تنها در خانواده که حتی نسبت به دشمن خود نیز مودب بودند. امام وقتی از ریگان یاد می‌کردند، ‌می‌‌گفتند؛ آقای ریگان.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین