کد خبر: ۱۲۹۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰

این کدام احمدی‌نژاد است؟

صادق زیباکلام
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه این هفته در"همایش بصیرت وجهاد علمی" که درسالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد در خصوص آقای احمدی‌نژاد اظهار داشت که «اگررای عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد مطرح می‌شد، بالاترین رای عدم اعتماد تاریخ رامی‌گرفت».

بنده وقتی این اظهار نظر در مورد رئیس‌جمهور را از جناب حجت‌الاسلام مجتبی ‌ذوالنور شنیدم واقعاً خشکم زد. برای یک لحظه فکر کردم شاید ما چند تا و دست‌کم دو تا احمدی‌نژاد داریم که یکی همان رئیس‌جمهوری است که ذوالنور و دوستان‌شان تا همین یکی دو ماه پیش برایش یقه چاک می‌کردند و یک احمدی‌نژاد دیگری هم داریم که اگرعدم کفایت سیاسی‌اش درمجلس به رای گذاشته می‌شد، به گفته آقای ذوالنور «بالاترین رای عدم اعتماد تاریخ رامی‌گرفت».

آیا این رئیس‌جمهوری که طرح بی‌کفایتی سیاسی‌اش‌ به زعم آقای ذوالنور بالاترین رای را در تاریخ ثبت می‌کرد همان است که ظرف قریب به شش سال گذشته و تا قبل از اردیبهشت امسال جناب ذوالنور و دوستان‌شان درد و بلای او را برسر همه مخالفان و منتقدانش می‌زدند؟

آقای ذوالنور، فراموش کرده‌اید که چگونه ‌شش سال تمام از سیاست‌های خارجی و داخلی احمدی‌نژاد با رگ‌های گردن بر آمده دفاع‌ می‌کردید؟

چه از ذوالنور و چه از مابقی چهره‌های اصولگرا که امروز با تیغ تیزجراحی به دولت احمدی‌نژاد حمله‌ورشده‌اند، جا دارد بپرسیم این‌ کدام احمدی‌نژاد است؟

آیا این احمدی‌نژادی که شما امروز این‌چنین خوار و سکه یک پولش دارید می‌کنید، همان احمدی‌نژادی نیست که هرکس انتقادی به وی در آن شش سال وارد کرد دهانش را دوختید؟

جناب ذوالنور، آیا این احمدی‌نژاد که امروز شما می‌گویید باید این دوسال را هرطور شده او را تحمل کنیم تا دوره‌اش تمام شود همان احمدی‌نژادی نیست که معتقد بودید برخلاف اصلاح طلبان و قبلی‌ها که سازش‌کار بودند و مرعوب غرب، شرق و آمریکا شده بودند، او توی دهان آمریکا زده بود و آن‌قدر به او افتخار می‌کردید؟

آیا این احمدی‌نژاد همان رئیس‌جمهور خط امامی نیست که معتقد بودید برخلاف اصلاح‌طلبان که بر سر برنامه هسته‌ای کشور کوتاه آمده بودند، او با همه وجود با غیرت و جسارت برنامه هسته‌ای کشور را به پیش برده بود؟

آیا این احمدی‌نژاد که امروز این همه دارید او را خوار و خفیف می‌کنید و بزرگترین مشکل‌تان این شده که این دوساله چگونه او را تحمل کنید، همان رئیس‌جمهوری نیست که می‌گفتید پا جای پای شهید رجایی گذاشته و خط امام (ره) را پس از 16 سال (هشت سال هاشمی‌ رفسنجانی و هشت سال خاتمی) دومرتبه احیا کرده است؟

آیا این احمدی‌نژاد که امروز او را با جن‌گیرها و رمال‌ها، دعانویس‌ها، شیطان‌پرستان، منحرفین و غیره محشور کرده‌اید، همان احمدی‌نژادی نیست که انتخابش برای کشور تنها راه نجات و حفظ انقلاب بود؟!

آیا این احمدی‌نژاد که هر روز یک فقره از مفاسد مالی و تجاوز به بیت‌المال از سوی اطرافیان و متحدانش را برملا می‌کنید، همان احمدی‌نژادی نیست که اجازه دادید همه را مفسد بداند و زیر سوال ببرد؟

جناب ذوالنور، آیا این احمدی‌نژاد که امروز این‌چنین بی‌صبرانه منتظرید تا دو سال باقیمانده‌اش هر چه سریع‌تر تمام شود، همان احمدی‌نژادی نیست که آن همه در بوق و کرنا دمیدید که آمده تا عدالت اجتماعی را که هاشمی‌رفسنجانی و اصلاح‌طلبان کنار گذاشته بودند سرلوحه دولتش قرار دهد؟

همان نیست که گفتید آمده تا با مفاسد اقتصادی و مفسدین اقتصادی بجنگد؟ 

همان نیست که آمده بود تا ساده‌زیستی را جایگزین به زعم شما «اشرافیگری» هاشمی رفسنجانی کند؟ 

همان نیست که به پرکاری‌اش، به سفرهای استانی‌اش، به ساده‌زیستی‌اش، به نان و پنیر خوردنش، به روحیه انقلابی‌اش، به شهید رجایی بودنش، به ولایی بودنش، به خط امامی بودنش، به از جنس مردم بودنش، به طرز صحبت کردن و ادبیاتش، به کاپشن سفید و رنگ و رو رفته‌اش آن همه در آن شش سال افتخار کردید و «احمدی‌نژاد» بودن را شبانه‌روز از رادیو و تلویزیون، بلندگوهای هیات مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، مطبوعات حکومتی و سخنرانی‌های‌تان تبلیغ می‌کردید؟

آیا این احمدی‌نژاد که امروزه حتی اجازه انتصاب یک معاون وزیر هم بهش نمی‌دهید، همان رئیس‌جمهور مردمی، محبوب و مکتبی نیست که شش سال تمام سیاست‌های بین‌المللی (خارجی)، داخلی،
اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‌اش را آن‌گونه تمام‌قد می‌ستودید؟

اگر احمدی‌نژاد همان است که در آن قریب به شش سال و تا اردیبهشت 90 می‌گفتند، اگر احمدی‌نژاد همان است که گفتید «معجزه هزاره سوم» پس این‌که امروز هست، کیست؟

مگر می‌شود رئیس‌جمهوری که ظرف آن شش سال شما آن‌گونه او را به عرش اعلی برده بودید یک‌شبه تبدیل شود به رئیس‌جمهوری که «اگر طرح عدم کفایت سیاسی‌اش به رای گذاشته می‌شد، بالاترین رای عدم اعتماد تاریخ را میگرفت»؟

مردم جناب ذوالنور، کدام روایت شما از احمدی‌نژاد را باید قبول کنند؟ آن که تا دیروز و تا قبل از اردیبهشت 90 می‌گفتید یا آن که یک‌شبه و از اردیبهشت به بعد دارید می‌گویید؟

نمی‌خواستم به این یادداشت پیرامون سخنان جناب ذوالنور در همایش بصیرت نکته دیگری بیفزایم اما هر قدر خواستم جلوی خودم را بگیرم نتوانستم.

ایشان در بخش دیگری از سخنرانیشان تقسیم‌بندی از نمایندگان مجلس کرده بودند. برخی را ضدانقلاب، برخی را بی‌خاصیت، برخی را محافظه‌کار، برخی را بی‌تاثیر و برخی را هم البته حزب‌اللهی و انقلابی تعریف کرده بودند.

من با روح انتقادات ایشان کاملا موافقم و معتقدم یکی از بزرگترین دردهای ما منفعل بودن مجلس است. اما سوال اساسی جناب ذوالنور آن است که مسبب حضور نمایندگان به تعبیر شما «بی‌خاصیت»، «بی‌تاثیر» و «محافظه‌کار» در مجلس کدام است؛ مردم یا نظارت استصوابی؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
0
حرف حق جواب ندارد .
ناشناس
|
Spain
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
0
اونهایی که هر شب و هر روز از ایشان حمایت کردند باید جوابگو باشند نه خود ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
0
مارو باش تو چه کشوری زندگی میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
0
استاد بزرگوار جسارت شما راتحسین میکنم می دانم که تاریخ از شما به نیکی یاد خواهد کرد 0
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
درود وسلام خدا برراستگویان دکتر زیبا کلام چه نیکو بیان کردند روز پریش آقایایان را!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
با سلام انتقاد خوب وسازنده است اما وقتی به اغراض وسلایق شخصی پیوند میخوره علاوه بر از دست دادن ارزش خود باعث بازتاب عکس میشود لذا منتقد هم باید از روی صداقت وحسن نیت انتقاد کرده واز اغراض شخصی پرهیز نماید تا تاثیر خودش را داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
حرف دل ما هم همین بود.مرسی استاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
اینجا مشخص میشه که اون 24میلیون رایی که داده شد از طرف چه کسانی بود
اگه مردم 24میلون رای را داده اندپس باید بگذاریم مردم از عملکرد منتخبشان انتقاد کنند نه افرادی خاص
پس شعار رای من کو؟درست گفته میشد
درود برشهیدان 88ایران
حذفش نکن آفتاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
سلام آقای زیبا کلام هم که انگار کپسول مخالفت با هرچه رنگ دین و مذهب است را قورت داده اند وهمیشه ساز مخالفت با این جور مطالب و اشخاصی که این گونه سخن می گویند را می نوازند. آدم حسابی انسان در طول مسیر زندگی اش عوض میشود و افکار و عقایدش تغییر میکند بنا بر این لزومی ندارد که انسان به طور کلی ودربست از یک نفر طرفداری کند بلکه تا موقعی که در راه حق و پای بند به خدا و پیغمبر و معاد و... بود و افکارش نیز مخالف عقل و دین نبود می شود از او دفاع کرد وگرنه دلیلی ندارد که از او طرفداری کنند . خدا نگهدار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
دمت گرم آق صادق حالامردم فهمیدن ....یا .... بله آقایان فهمیدن که عدالت چیست؟فحشانداریم دزدی نیست مال مردم خوردن نداریم اسلام همین است آقایان بدانیداین جهان تمام می شودوروزهست که ماهابایدجواب بدهیم درورزش درمسکن درخوردن وآشامیدن گرانی نیست تحریم ها هیچ اثرنداردچراإهم چیزمامال سپاه شده آیا ازخودپرسیده اید؟تاریخ رابیادبسپارید آقای صادق زیباکلام شماکه استاددانشگاه هستیدواقعاازلحاظ فکری واندیشه علم ودیگرعلوم کجای دنیا قرارداریم آیا ایران وایرانی بایددرجهان خوارباشد آیا ماتروریست هستیم مردم بدونیدمابه هیچ کس باج نمیدهیم چه خارجی وداخلی باشدایران مهدتمدن است ایران مهدادیان وخداپرستیس
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
0
احسنت استاد . مرحبا بر تو که ازاده ای و احق زیبا کلام .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
0
0
با سلام
دمت گرم استاد که از خود گذشتی و حق را گفتی خدا نگهدار تو باشد
متاسفم برای این آقایان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین