کد خبر: ۱۲۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
ضمن دفاع از تحزب و مخالفت شدید با باندبازی بیان شد

پاسخ تند بادامچیان به صفار هرندی: این یک توطئه کثیف است

هدف از تفکیک اصولگرایان به سنتی و مدرن تضعیف روحانیت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که حسین صفار هرندی در اظهاراتی بی‌سابقه حزب مؤتلفه اسلامی را به دلیل دیدار با هاشمی رفسنجانی مورد شماتت قرار داده بود و گفته بود "این نشست‌ و برخاست‌هایی که اخیرا بعضی‌ از اصولگرایان با آقای هاشمی داشتند به نظر می‌رسد نوعی تعریض به گفتمان اصولگرایی از جانب همین آقایان اصولگرا هم هست که باید گفت اگر آنها هوس کرده‌اند این گفتمان را در مقابل گفتمان نوین اصولگرایی محک بزنند و از برخی سنت‌ها دفاع کنند، آن سنت‌ها با واقعه 3 تیر به نوعی مدفون شد و به تاریخ پیوست"، شب گذشته اسدالله بادامچیان از پرسابقه‌ترین اعضای حزب مؤتلفه اسلامی در اظهاراتی بی‌سابقه‌تر به سخنان صفار هرندی پاسخ گفت و افرادی که چنین تفکری را مطرح می‌کنند به تلاش برای تضعیف روحانیت در چارچوب یک توطئه کثیف متهم کرد.

به گزارش آفتاب، حسین صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نخست احمدی‌نژاد، سردبیر سابق روزنامه کیهان و مشاور فرهنگی سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسدراران، روز چهارشنبه در گفتگویی با یک خبرگزاری نزدیک به سپاه، گفته بود: «کسان دیگری هستند که از حرف‌هایشان می‌شود این چیزها را فهمید. کسانی که اخیرا از برخی ناکامی‌هایی که در دوستی با آقای احمدی نژاد حاصل شده و برخی ناملایمات و رفتارهای نامیمونی که در دولت دهم بروز کرد؛ این را بهانه کرده‌اند برای بازگشت به ارزش‌های قبلی و مثلا هم‌پیمانی با گفتمان سازندگی و شخصیت‌های آن دوره برایشان موضوعیت پیدا کرد. این نشست‌ و برخاست‌هایی که اخیرا بعضی‌ از اصولگرایان با آقای هاشمی داشتند به نظر می‌رسد نوعی تعریض به گفتمان اصولگرایی از جانب همین آقایان اصولگرا هم هست که باید گفت اگر آنها هوس کرده‌اند این گفتمان را در مقابل گفتمان نوین اصولگرایی محک بزنند و از برخی سنت‌ها دفاع کنند، آن سنت‌ها با واقعه 3 تیر به نوعی مدفون شد و به تاریخ پیوست و اگر دو مرتبه کسانی بخواهند به نوعی همین سنت‌ها را زنده کنند و سنت‌های جناح راستی قبل از اصولگرایی نوین را مطرح کنند مطمئن باشند که در چشم مردم این روش‌ها جلوه نمی‌کند. اگر کسانی می‌خواهند از این مسیر که متضمن تعهد به اصول و ارزش‌های انقلاب و امام است دو مرتبه باز گردند به سنت‌های ماقبل اصولگرایی به یک بخت‌آزمایی شکست خورده وارد می‌شوند که نتیجه آن را در آزمونی مثل انتخابات خواهند دید. هر کس که چنین سودایی در سر داشته باشد بعد از پایان انتخاباتی که حماسه‌سازان اصلی آن مردم هستند، می‌تواند برآوردها و توهمات خود را محک بزند. و باید گفت که وقتی چنین آزمونی به سرانجام می‌رسد دیگر فرصتی برای جبران اشتباهات نیست». 

در همین حال، اسدالله بادامچیان در پاسخ به این اظهارات حرکت در صراط مستقیم فقاهت،امامت، ولایت، روحانیت و مرجعیت را یکی از موفقیت‌های احزاب الهی برشمرد و اظهار داشت: اخیرا توطئه کثیفی به راه افتاد که اصولگرایی را به سنتی و مدرن تقسیم‌بندی می‌کنند.

وی که شامگاه پنجشنبه در اولین کنگره مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم سخن می‌گفت، ادامه داد: کسانی که این تفکیک را بیان می‌کنند می‌خواهند روحانیت را تضعیف کنند و می‌گویند روحانیت سنتی است. ما یک اصولگرایی ولایی داریم که در خدمت ولایت است و البته در آن خط و انشعاب رخ می‌دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر لزوم مواظبت از شکل‌گیری گروه و باند و سلطه‌گری در درون حزب تاکید کرد و در توصیه‌ای اظهار داشت: لطفا جلوی باندها را بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید.

وی دقت در حفظ هدف را مهم دانست و به اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری گفت: هرگز این هدف از یادتان نرود که می‌خواهید هماهنگی انجام دهید.

بادامچیان خلوص نیت را در انجام کارهای تشکیلاتی حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: باید مراقبت کنیم که غرور و افکار قدرت طلبان در تشکیلات حزبی شکل نگیرد.

وی عدم تحمیل دستورات تشکیلاتی بر اعضاء و حضور جدی در صحنه را از اصول مهم فعالیت حزبی دانست و افزود: یک مجموعه حزبی باید همیشه ناصر به زمان باشد و این نصرت و حضور بدون حضور ولی الله زمان میسر نمی‌شود.

بادامچیان با تاکید بر ضرورت همخوانی مواضع احزاب با ولایت فقیه اظهار داشت: ممکن است کسی بگوید که برای چی از یک جریانی حمایت کردیم‎، به خاطر اینکه خط ولایت از این جریان حمایت کرد و امروز هم خط ولایت مخالف است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: امروز شرایط تغییر یافته و وظایف عوض شد‎ و ما نه از گذشته پشیمان هستیم و نه می‌ترسیم، به خاطر اینکه از خودمان اراده داریم و در هر زمان بر اساس شرایط عمل می‌کنیم.

وی بدون اینکه به صورت شفاف نام جریان حاکم را بیان کند تصریح کرد: در این قضیه تغییر جهت سریع و به موقع لازم است و طبق شرایط کند یا تند نرویم.

بادامچیان بیان داشت: همه تشکلات الهی باید از افراط گرایی، سازش و نرمش بر روی ارزش‌ها و ستیز غیراخلاقی پرهیز کنند و در شناخت فتنه‌ها و انحرافات به خوبی عمل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان بنی‌صدر گفت: اگر حمایت امام از بنی صدر مصلحتی نبود مسلما اولین کسانی که لبیک گوی امام بودند بهشتی‌ها و یارانشان بودند ولی اینجا وقتی می‌بینیم ابوذر داد می‌زند باید بدانیم چه خبر است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: باید در زمینه شناخت جامعه فعالیت کرد؛ هر چند که کتکش را بهشتی‌ها می‌خورند.

بادامچیان در ادامه انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و حزبی را برای کسب قدرت نوعی شرک دانست. 

وی اظهار داشت: متاسفانه بعضی افراد معتقدند که کار حزبی و تشکیلاتی برای کسب قدرت است‏، در حالی که این تفکر نوعی شرکت است.

وی ادامه داد: حزب برای انجام تشکیلات دسته‌جمعی و الهی است و بحث قدرت و ثروت مطرح نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که تصور می‌کنند حزب از غرب آمده باید بدانند که از حزب به زیبایی در اسلام یاد شده و این زیبایی قابل مقایسه با تفکرات غربی نیست.

وی با بیان اینکه قدرت ابزار نیست، تاکید کرد: اگر کسی تشکلی ایجاد کند و برای دستیابی به قدرت به مردم خدمت کند، این شخص قدرت‌پرست است. 

بادامچیان تصریح کرد: کسانی هستند که دوست دارند رئیس جمهور شوند و کار زیادی هم انجام می‌دهند اما همه می‌دانند که این خدمت برای کسب صندلی ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: نفوذ افکار انحرافی در حزب، ظاهرش ساده است ولی اصلش این است که بنیان حزب را متزلزل می‌کند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی خطر نفوذ افکار انحرافی در احزاب را جدی دانست و تاکید کرد: به محض اینکه تشکلی به راه افتاد شیاطین سعی می‌کنند در آن نفوذ پیدا کنند.

وی تاکید کرد: باید مراقب بود که انسان‌های فرصت طلب و قدرت طلب در احزاب نفوذ پیدا نکنند.

بادامچیان با اشاره به صدور پروانه رسمی برای فعالیت مجمع پیروان امام و رهبری استان قم از کمیسیون ماده 10 اظهار داشت: تولد یک تشکل اسلامی پدیده مبارکی است، چون اراده جمعی در راستای وظایف اسلامی امری پربرکت است.

وی تصریح کرد: عنوان مجمع پیروان امام و رهبری بسیار پرمحتوا و با مفهوم است و اگر محور فعالیت این تشکل غیر از اینکه می‌خواهد یک حزب خدایی باشد، بر محور ولایت و امامت شکل گرفته باشد معلوم است که برکات الهی و عنایات امام زمان(عج) بر این تشکل که اگر صادقانه و مومنانه اقدام کند همواره خواهد بارید.

وی با اشاره به ویژگیهای تشکل‌های اسلامی گفت: تشکل اسلامی یک تشکل کمونیستی نیست که از بالا دستور صادر شود و عده‌ای بی‌چون و چرا اجرا کنند.

بادامچیان گفت: این تشکل‌ها مثل تشکل‌های غربی نیستند که در راستای منافع شخصی کار کنند و در چارچوب تشکل هضم شوند و یا به ابزار منافع سرمایه‌داری تبدیل شوند، بلکه انتخاب آگاهانه و آزادی برای رای دادن در احزاب اسلامی موجود است.

وی ادامه داد: مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری نیاز به هماهنگی و وحدت دارد؛ وحدتی که بر محوریت ولی فقیه و امامت عدل جامعه است و هماهنگی‌های شما در فهم این موضوع به طور جمعی راهگشاست. 

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گذشت نسبت به همدیگر را در موفقیت حزب موثر دانست و گفت: در تشکل ایمانی هر کس خودش را از برادر و خواهر ایمانی خود برتری بداند از نظر اخلاقی مذموم است.

وی بر لزوم تقویت مشترکات بین اعضای تشکیلات حزبی تاکید کرد و یادآور شد: مجمع پیروان امام و رهبری در اداره امور باید به جذب حداکثری و دفع حداقلی اهتمام بیشتری داشته باشد.

بادامچیان اضافه کرد: در نظام اسلامی نباید تشکیلات در خط سلطه و التقاط با مردم باشد، به خاطر اینکه نظام اسلامی نظام ضددیکتاتوری و ضد سلطه است.

وی با ابراز امیدواری از توسعه مجمع پیروان امام و رهبری استان قم اظهار داشت: این مجمع تا قبل از رسمی شدن، فعالیت‌های خوبی ارائه داد و امیدواریم از این به بعد فعالیت‌های این تشکل گسترش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
منافقین دیروز و جریانات انحرافی در تلاش حذف روحانیت انقلابی است و دوستان نیز آب به آسیاب آنان می ریزنذ.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
0
احسنت بر این آقای بادامچیان .

جناب صفار هرندی یک روزنامه نگار خوب است اما شم سیاسی ندارد . او برای کسب رای و قدرت نباید آن حرفهای سبک و بی معنی را میزد کمی انحراف دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین