کد خبر: ۱۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۰
ضمن خبر دادن از برنامه اصلاح‌طلبان برای آشتی با نظام تا پایان مرداد بیان شد:

اذعان ذوالنور بر درستی پیش‌بینی هاشمی درباره احتمال بنی‌صدری شدن عاقبت احمدی‌نژاد

بسته شدن دفتر آیت‌الله مصباح یزدی به احمدی نژاد مربوط نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری کار ایران، ایلنا، متن کامل‌تری از سخنان دوشنبه‌شب حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قم را منتشر کرد.

یکی دانستن حمایت رهبری از احمدی‌نژاد و رفتار معصومین با طلحه و زبیر

بر اساس این گزارش، ذوالنور، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که نظر شما راجع به سخنی که مدت‌ها پیش آیت الله هاشمی گفته بود، در نهایت احمدی نژاد به بنی صدر دیگری تبدیل می‌شود، چیست؟، گفت: ممکن است، چنین اتفاقی بیافتد و ما این موضوع را رد نمی‌کنیم، اما انشاالله نخواهد شد.

 ذوالنور که دوشنبه شب در یکی از جلسات سلسله نشست‌های بصیرت در مسجد اهل بیت (ع) قم ، سخن می‌گفت، پس از آن که سخن چندی پیش آیت الله هاشمی مبنی بر این که در نهایت احمدی نژاد به بنی‌صدر دیگری تبدیل می‌شود را تأیید کرد، اظهار داشت: درست است که این احتمال وجود دارد اما حرف ما این است که از آقای هاشمی می‌خواهیم، که ایشان نیز با حرکت پشت سر رهبر معظم انقلاب، مشابه آن هایی نباشد که در سال های اول انقلاب از امام خمینی(ره) فاصله گرفتند. 

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که انشاالله ایشان (آیت الله هاشمی رفسنجانی) پشت سر رهبری باشند، گفت: آقای هاشمی باید این را مستحضر باشند و به خاطر بیاورند که هر کس از امام راحل جدا شد، اجتهاد در مقابل نص کرده و از مسیر ولایت و رهبری جدا شده است. 

وی افزود: ما فقط بنی صدر در تاریخ انقلاب نداشتیم، بلکه نمونه های مختلف افراد را داشتیم و از آن جمله مرجع تقلیدی بود که در جریان خلق مسلمان با سر به زمین آمد و نیز قائم مقام رهبری که سقوط کرد. 

ذالنور همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا درست است که آقای هاشمی گفته امیدواریم آینده ولی فقیه نداشته باشیم؟، گفت: سخن آقای هاشمی به این شکل نبوده، بلکه رقیق‌تر از این جمله را گفته اند. آقای هاشمی گفته معلوم نیست در آینده ولی فقیه داشته باشیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به این که آقای رحیمی در دولت آقای هاشمی هم بوده، احتمال ندارد که آقای هاشمی هم جزء انجمن حجتیه باشد؟، گفت: آقای هاشمی که حجتیه‌ای نیست. 

*بسته شدن دفتر آیت الله مصباح یزدی به احمدی نژاد مربوط نیست
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا درست است که آقای احمدی نژاد در دوران قهر 11روزه و برای بازگشت به محل کار 6 شرط از جمله بسته شدن دفتر آیت الله مصباح یزدی را داده بود؟، اظهار داشت: این‌ها که اگر آقای رئیس جمهور شرط هم بگذارد به او مربوط نیست و کسی هم گوش نمی‌دهد؛ اما این که ایشان 6 یا 5 یا 2 شرط داشتند، نمی‌دانم اما ظاهرا ایشان گفته‌اند من نمی‌بخشم کسانی را که گفته‌اند من شرط گذاشته‌ام. 

*در حال حاضر احمدی نژاد به وزیر اطلاعات میدان کار نمی‌دهد
ذالنور ادامه داد: اما این که بزرگواری مثل ایشان 11 روز برود خانه بنشیند معنی‌اش چیست؟؛ معنی‌اش شرط است که وزیر اطلاعات دیگر وزیر نباشد؛ کما این که ممکن است در حال حاضر هم میدان درستی به وزیر اطلاعات داده نشود؛ یعنی اعتقاد ما این است که خیلی تغییری حاصل نشده و این نوعی شرط است. 

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: متأسفانه برخی از مردم هم فکرشان متمرکز روی این جریان، شده و اصلا جریان فتنه را فراموش می‌کنند؛ یعنی فضای موجود زمینه تطهیر کسانی که با شعار انقلاب ضربات مهلکی را بر پیکره نظام و اسلام و اعتقادات مسلمان‌ها زدند و همچنین آن هایی که در زمان فتنه پشت سر دشمنان ما حرکت کرده و موضع غیر شفاف داشتند و به جریان فتنه کمک کردند؛ امروز برخی افراد، این جریان حادث شده را زمینه تطهیر آن سه گروه فوق قرار می‌دهند و یادشان رفته که برخی‌ها بودند که از اساس، انقلاب اسلامی را قبول نداشتند. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شخص سیدمحمد خاتمی، هم اظهار داشت: برای مثال آقای معمم سیدی که رئیس جمهور کشور بود، صریحا اعلام کرد که نظر من با نظرات ولایت فقیه امام راحل متفاوت است و من تابع مبانی مرحوم نائینی هستم؛ او می‌گفت من در این زمینه نسبت به آرا و افکار امام نقد دارم. از او پرسیدند پس چرا پرچم خط امام را در دست داری؟؛ او گفت برای این که امام را دوست دارم. 

وی افزود: همین آقا (محمدخاتمی) در سفری بودند که با اشاره به سخنان آیت الله مصباح یزدی در نمازجمعه تهران در مورد قصاص، و در سخنانی که چندین بار از تلویزیون پخش می‌شد، گفت که برخی‌ها دارند خشونت را تئوریزه می‌کنند؛ یعنی قصاص و حکم الله در زبان رئیس جمهور یک مملکت به عنوان خشونت مطرح می‌شود و در نهایت آیت الله مصباح یزدی لقب تئوریسین خشونت را می‌گیرد؛ متأسفانه امروز این‌ها دارد فراموش می‌شود. 

ذالنور با بیان این که برخی‌ها در ماجرای فتنه 88 رفوزه شدند، اضافه کرد: امروز فتنه و فتنه گران دارند تطهیر می‌شوند؛ امروز کسانی که آب در آسیاب جریان فتنه می‌ریختند دارند تطهیر می‌شوند. 

وی با بیان این که امروزه برخی هم عنوان می‌کنند مگر ما این انحرافات را نمی‌گفتیم و مگر نامه سرگشاده ما به رهبری غیر از این بود، گفت: باید به این‌ها گفت که بعد از آن نامه شما کجا رفتید؟ آیا پشت سر رهبری رفتید یا این که ستون خیمه فتنه گران و ضد انقلاب شدید؟؛ شما که تا همین چند وقت پیش بیانیه تسلیت و فرزند برومند به سران فتنه می‌دادید. 

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: شما کدام طرفی تشریف بردید و چکار کردید که می‌گویید مگر ما نمی‌گفتیم. 

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: کسانی در میتینگ های تبلیغاتی خودشان دست آوردهای انقلاب را با شعارهای حامیانشان که می‌گفتند "بسیجی دیکتاتور اخراج باید گردد" زیر پا له کردند و باز در میتینگ های تبلیغاتی خود در پاسخ به سؤال هایی در مورد جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی می‌گفتند که قانون اساسی که وحی منزل نیست و در شرایط خاص می‌شود آن را عوض کرد، نمی‌توانند امروز ادعایی داشته باشند، و از این رو نباید اگر خاکریزی از خاکریزهای ما دچار آسیب شد، سراغ دشمن برویم. 

ذالنور در ادامه سخنان خود با بیان این که اصلاح طلبان برای ورود به مجلس آینده به اشکال مختلف کار می‌کنند، گفت: آقای خاتمی رئیس جمهور سابق گفته به نفع همه هست که آقای میرحسین موسوی عذر خواهی کند؛ از این رو این ها، یک شیب آشتی با نظام را تا پایان مردادماه پیش بینی کرده‌اند. 

وی با بیان این که البته موفقیت آن‌ها بستگی به فعالیت خودی و غیر خودی‌ها دارد، گفت: یکی از شگردهای آن‌ها این است که باعث شوند تعدد حزب اللهی در میان کاندیداها به وجود آید تا خودشان در نهایت پیروز شوند و از این رو جریان خودی باید هوشیار باشد. 

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شگرد دیگر اصلاح طلبان این خواهد بود که افراد نسوخته خود را کاندیدا کنند و از طرفی در شهرهای کوچک آدم های سرشناس‌تر شان مانند وزرا، معاون وزیران، استانداران و ... که شورای نگهبان هم شاید نتواند آن‌ها را رد کند وارد می‌کنند تا رأی را مال خود کنند. 

*مشایی شأن خود را بالاتر از کاندیداتوری مجلس می‌بیند
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چقدر احتمال می‌دهید اسفندیار رحیم مشایی برای انتخابات مجلس کاندیدا شود؟، اظها داشت: بعید می‌دانم؛ چرا که ایشان شأن خودش را بالاتر از این می‌داند؛ فکر می‌کنم او به ریاست جمهوری فکر می‌کند. 

*شورای نگهبان بخواهد هم نمی‌تواند مشایی را تأیید صلاحیت کند
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه در پاسخ سؤال دیگری مبنی بر این که آیا آقای مشایی در صورت کاندیدا شدن، رد صلاحیت نخواهد شد، گفت: قطعا رد صلاحیت خواهد شد. 

او اضافه کرد: اگر شورای نگهبان عالم و آدم را بسیج کند که روزنه‌ای را برای تأیید صلاحیت مشایی پیدا کند این روزنه اصلا پیدا نخواهد شد و کلا فضا به گونه‌ای است که اگر شورای نگهبان بخواهد هم نمی‌تواند آقای مشایی را تأیید صلاحیت کند. 

*گذشته اسفندیار رحیم مشایی
ذالنور در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که گذشته اسفندیار رحیم مشایی، چه بوده است؟، گفت: او از نیروهای امنیتی بوده و از اول انقلاب هم در این مسیرها کار کرده ولی از کردستان به احمدی نژاد متصل شده است. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سرکرده اصلی انحرافی ایشان است یا او هم وصل به جایی می‌باشد؟، ابراز داشت: آن چه که در ظاهر امر نشان می‌دهد این است که رأس این جریان خود ایشان است اما این که بیگانگان از او سوء استفاده کنند منتفی نیست. 

*برخی می‌گویند مشایی ضربه گیر است و اصل ماجرا چیز دیگری است
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که با زکاوتی که جناب رئیس جمهور دارند، چرا عمق این انحراف را درک نمی‌کنند، تصریح کرد: این باعث نگرانی است که در این خصوص دو نظر وجود دارد؛ یک نظر این است که اصل رأس این جریان انحرافی آقای مشایی است و محبت رئیس جمهور به قدری شدید است که عیوب ایشان را نمی‌بیند و نظر بدبینانه دوم این است که وقتی مقام معظم رهبری موضع گیری و مراجع احساس نگرانی می‌کنند و بدنه دلسوزان انقلاب اظهار نارضایتی می‌کنند، به چه قیمتی باید او را نگاه داشت؟ لذا کسانی می‌گویند که این نمی‌تواند عادی باشد . برخی معتقدند مشایی ضربه گیر و خاکریز و یک پوشش است شاید اصل ماجرا چیز دیگری است که این هم نظری است. 

*نمی دانم ثمره هاشمی از اعضای اصلی جریان انحرافی هست یا نه
ذالنور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا ثمره هاشمی هم عضو اصلی جریان انحرافی است، گفت: نمی‌دانم او از اعضای اصلی جریان انحرافی هست یا نه. 

*پاکت های 150 تا 200هزار تومانی، هدیه دولت به اعضای جامعه وعاظ ولایی
ذالنور در مورد شخصیت امیری فر هم گفت: امیری‌فر از تصفیه شده های سپاه و وصل شده به این جریان انحرافی است که انگیزه های انقلابی ندارد و در مصاحبه‌اش هم گفت اصول گرا نیستیم. 

وی در مورد جامعه وعاظ ولایی هم گفت: جریان انحرافی به وزرا دستور داده بود بروید در جلسات وعاظ ولایی و سخنرانی کنید؛ هزینه جلساتشان را بدهید و پاکت 150 تا 200 هزار تومانی به هرکدام از روحانیونی که در آن جلسات شرکت می‌کنند هدیه کنید. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: جریان انحرافی به هیچ عنوان به روحانیت اعتقاد ندارد و فقط آن‌ها را به عنوان واعظ می‌خواهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
0
0
چه ذوق كودكانه اي كرده سايت افتاب
خوب هركسي "احتمال" داره عاقبت به شر بشه ديگه.
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
جریان انحرافی به هیچ عنوان به روحانیت اعتقاد ندارد و فقط آن‌ها را به عنوان واعظ می‌خواهد.
خوب درسته روحانیت باید بره کار مذهبی شو انجام بده نه تو سیاست شرکت کنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین