کد خبر: ۱۳۰۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲

ابطال پروانه مهندسین ناظر دخیل در ریزش ساختمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر راه و شهرسازی گفت: پروانه مهندسین ناظر دخیل در ریزش ساختمان باطل می‌شود. 

علی نیکزاد در زمینه نحوه نظارت و برخورد وزارت مسکن و سازمان نظام مهندسی بر مهندسان ناظری که در حوادث ریزش ساختمان دخیل هستند، گفت: مردم در ساخت مسکن ناظری را از مهندسین انتخاب می‌کند که خیالش به لحاظ خدمات فنی و مهندسی راحت باشد.

وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: حال این مهندس ناظر از لحظه گودبرداری تا اتمام کار بر روند فعالیت‌ها اشراف داشته و در این زمینه مسئولیت مستقیم دارد.

وی در زمینه پاسخ‌گویی نهادهایی که به اشخاص مجوز نظارت می‌دهند نیز گفت: وقتی ما دانشگاه و استاد مربوط به این کار را داریم، باید هر عملیاتی بر اساس قواعد علمی و قانونی انجام شود.

نیکزاد در عین حال گفت: البته ما تاکید کرده‌ایم که نظام مهندسی و شهرداری‌ها به موضوع ریزش ساختمان‌ها جدی تر نظارت داشته و پیگیری کنند و به گونه‌ای اقدام کنند تا ما شرمنده مردم نباشیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نمی‌توان با موضوع ساخت و سازها سخت‌گیرانه تر برخورد کرد تا چنین حوادثی رخ ندهد و یا به حداقل برسد، گفت: الان شورای انتظامی پروانه خیلی از همکارانی را که قصور می‌کنند، باطل می‌کند.

وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: حتی در پی وقوع چنین حوادثی مواردی از ضبط تا یکسال توقیف پروانه بعضی از روسای نظام مهندسی استان‌ها را داشته‌ایم.

نیکزاد در عین حال افزود: برخورد ما با متخلفان تنها در حد صنفی و انتظامی است و اگر قصور مهندس ناظری منجر به خسارت جانی و مالی شود، قوه قضائیه هم آن فرد را به عنوان مسئول حادثه به دادگاه فرا می‌خواند.

وی در نهایت تاکید کرد: برخورد با مقصرین چنین حوادثی را در شورای انتظامی صنفی به جد پیگیری می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین