کد خبر: ۱۳۱۱۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۸

پاراگوئه پس از ۳۲ سال در فینال کوپا‌آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم ملی فوتبال پاراگوئه با پیروزی بر تیم سخت‌کوش و شگفتی‌ساز ونزوئلا، به دیدار نهایی جام ملت‌های آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۱ راه یافت. 

تیم همیشه پیروز در ضربات پنالتی، ژاپن را در جام جهانی اخیر در ضیافت پنالتی‌ها حذف کرد. در کوپا آمریکای ۲۰۱۱ نیز بازیکنان برزیل و ونزوئلا را به همین سیاق، به خانه‌هایشان فرستاد.

هربار نیز خوستو ویلار ۳۴ ساله درون دروازه تیمش بود. او اگر همین روند در فینال هم ادامه دهد، سایه خوزه لوئیز چیلاورت افسانه‌ای را از بالای سرش کنار خواهد زد. 

در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی چهل و سومین دوره این رقابت‌ها، بامداد پنج‌شنبه تیم‌های پاراگوئه و ونزوئلا به مصاف هم رفتند. 

آن‌ها فقط یک هفته بعد از تساوی ۳-۳ در رقابت‌های مرحله گروهی این بازی‌ها، دوباره مقابل هم قرار گرفتند. 

نبرد اول، جدال برای صعود بود و دومین پیکار این دو تیم که در مندوزا برگزار شد، با هدف راهیابی به فینال. 

خوستو ویلار دروازه بان پاراگوئه که روزی رویایی را مقابل برزیل سپری کرده بود، این بار هم خوش درخشید. با این تفاوت که او فوق‌العاده خوش‌اقبال بود و ۳ بار در جریان بازی، توپ به تیر دروازه‌اش برخورد کرد و توی گل نغلتید. 

تیم آقای جراردو مارتینو می‌خواست طلسم ۳۲ ساله ناکامی در راهیابی به فینال را بشکند. آن‌ها چنان مصمم بودند که حتی برزیل را هم در مرحله قبل از گردونه بازی‌ها خارج کردند. 

پاراگوئه‌ای‌ها در تاریخ فوتبالشان ۲۰ بار به مرحله نیمه نهایی این جام راه یافته بودند اما ونزوئلا که همواره به عنوان ضعیف‌ترین تیم آمریکای جنوبی معرفی می‌شود، قبلاً هرگز به نیمه نهایی نرسیده بود. 

سرمربی پاراگوئه باتوجه به خشونت ذاتی رقابت‌های کوپا امریکا و محرومان و مصدومانی که گریبان تمام تیم‌های صعود کننده را می‌گیرد، ۴ تغییر در مقایسه با روز رقابت با برزیل اعمال کرد.

چیلاورت دروازه بان اسطوره‌ای پاراگوئه هنوز هم سایه‌اش بر این تیم سنگینی می‌کند 

سزار فاریاس سرمربی ۳۸ ساله ونزوئلا هم تیمش را با ۳ تغییر نسبت به بازی با شیلی روانه میدان کرده بود. 

در نیم ساعت اول، کنترل بازی در اختیار تیم بی‌ستاره ونزوئلا بود. بعد پاراگوئه‌ای‌ها جلو کشیدند. 

اما روز خوب مدافعان و دروازه‌بان‌های دو تیم، باعث شد ۱۲۰ دقیقه زمان بازی بدون ردو بدل شدن گلی سپری شود. 

گرچه پس از اخراج جاناتان سانتانا در نیمه اول وقت‌‌های اضافی، پاراگوئه‌ها این بازی را با تحمل فشاری مضاعف به پایان رساندند. کار به ضربات پنالتی کشده شد. 

اورتیگوزا، باریوس، ریوروس، مارتینز و ورون از هر ۵ ضربه پاراگوئه‌ای‌ها گل ساختند. 

ناکامی فرانکلین لوچنا که ضربه سوم تیمش را به خوستو ویلار تقدیم کرد، باعث شد پاراگوئه به عنوان دومین فینالیست این رقابت‌ها انتخاب شود. 

کریستین ریوروس بازیکن ۲۸ ساله تیم کایزری اسپور ترکیه، تنها عضو تیم پاراگوئه است که در هر سه بازی با ژاپن در جام جهانی و برزیل و ونزوئلا در کوپا امریکا، پنالتی زد و هر ۳ بار نیز موفق بود. 

حالا پاراگوئه و اروگوئه روزیکشنبه در بوئنوس آیرس برای فتح جام قهرمانی مبارزه خواهند کرد. 

سرمربی پاراگوئه، جراردو مارتینو اهل آرژانتین است؛ کشور میزبان بازی‌ها که از سال ۱۹۹۳ تاکنون نتوانسته کوپا آمریکا را فتح کند. 

پرو و ونزوئلا یک روز جلوتر در لاپلاتا برگزار کننده دیدار رده‌بندی خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین