کد خبر: ۱۳۲۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵

انتخاب رشته کنکور 90 از فردا آغاز می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از فردا دوشنبه 17 مرداد آغاز می‌شود و تا 23 مرداد ادامه خواهد داشت. 

دکتر سید جلال طباطبایی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، می توانند به صورت الکترونیکی و یا از طریق پست دفترچه‌های انتخاب رشته را دریافت کنند.

وی افزود: تمامی داوطلبان لازم است ابتدا در فرم پیش‌نویس، کد رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از اطمینان از صحت آن، برای درج در فرم نهایی به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

طباطبایی اظهار داشت: انتخاب رشته از روز دوشنبه 17 مرداد تا روز یکشنبه 23 مرداد ادامه دارد و داوطلبان دقت کنند تنها یک بار می‌توانند انتخاب رشته اینترنتی انجام دهند.

وی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ تحصیلی کنکور 90، می‌توانند کد رشته محلهای مورد نظر خود را برابر ضوابطی مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش یادآور شد: داوطلبان پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی شماره رمز 15 حرفی توسط سیستم به عنوان رسید دریافت می‌کنند که این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود و داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت انتخاب رشته و دریافت رسید 15 حرفی به هیچ عنوان اجازه تصحیح و یا انتخاب رشته مجدد را ندارند.

طباطبایی تاکید کرد: داوطلبان پس از دریافت رسید از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست کد رشته‌‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که بالای آن رسید 15 حرفی و شماره پرینت درج شده است، یک نسخه پرینت تهیه و آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کنند. 

یک میلیون و 132 هزار و 877 نفر در 5 گروه علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در روزهای 9 تا 11 تیرماه با هم به رقابت پرداختند که با احتساب تعداد حاضرین در جلسه 90.5 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. در نهایت 66 درصد کل داوطلبان در مراکز آموزش عالی پذیرفته می‌شوند که این تعداد 582 هزار نفر را شامل می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین