کد خبر: ۱۳۲۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

اجرای بد هدفمندی، دولت را با کسری بودجه مواجه کرده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تحقق درآمد ۶۲ هزار میلیارد تومانی را در چارچوب اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها غیرمنطقی خواند و گفت: این درآمد به‌طور حتم تحقق نمی‌یابد و مشکلاتی را در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ایجاد می‌کند. 

محمدرضا خباز گفت: متأسفانه اجرای بد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت و بلند پروازی‌های حین اجرای این قانون دولت را با کسری بودجه روبه‌رو کرده است. 

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته دولت با تعلل ۹ ماهه در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مجبور به فروش بنزین ۷۰۰ تومانی به مردم شد که این فشار مضاعفی را به مردم وارد کرد. 

وی با بیان این‌که اگر دولت قانون را به موقع و از ابتدای سال اجرا می‌کرد شاهد افزایش فشار بر مردم نبودیم، گفت: دولت با تعلل ۹ ماه دراجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تنها فشار اجرای این قانون را بر مردم افزایش داد و جامعه را در شوک تورمی فرو برد. 

خباز افزود: دولت با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به دنبال تحقق درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومان بود که تحقق این درآمد در طول یک سال به راحتی و با بنزین لیتری ۲۵۰ تومان امکان پذیر بود. 

وی، بنزین ۷۰۰ تومانی را نتیجه تعلل دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خواند و تصریح کرد: دولت بعد از تعلل ۹ ماهه در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای تحقق ۲۰ هزار میلیارد تومان مجبور به فروش بنزین ۷۰۰ تومانی به مردم شد. 

نماینده کاشمر تأکید کرد: متأسفانه بلند پروازی‌های دولت در سال جاری نیز مشکلات را به همراه خواهد داشت. 

وی، درآمد ۶۲ هزار میلیارد تومانی دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را غیر قابل تحقق خواند و بیان کرد: دولت با بلند پروازی‌های خود درآمد ۶۲ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این قانون در نظر گرفته است که این رقم به طور حتم تحقق نمی‌یابد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: عدم تحقق درآمد ۶۲ هزار میلیارد تومانی به‌طور حتم مشکلاتی را همچون سال گذشته برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به وجود می‌آورد که حل آن مشکلات افزایش فشار بر مردم را به همراه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین