کد خبر: ۱۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۸

شمار کشته‌شدگان در کراچی به ۳۱ نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال خشونت‌های سیاسی و رقابت باندهای تبهکار در شهر جنوبی کراچی در پاکستان، در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۳۱ نفر در این شهر کشته شده‌اند. 

کشته‌شدن ۱۳ نفر از جمله یکی از نمایندگان سابق پارلمان پاکستان در روز چهارشنبه، ۱۷ اوت، بر شدت خشونت‌ها در کراچی افزود و مقامات رسمی پاکستان اعلام کرده‌اند که در طول چهارشنبه شب، جسدهای بیشتری کشف شده‌اند. 

مسئولان نیروی پلیس گفته‌اند که بسیاری از کشته‌شدگان، ابتدا ربوده شده‌اند و به نظر می‌رسد که تعدادی از قربانیان شکنجه شده باشند. 

به گفته آنها، بسیاری از قربانیان از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته‌اند. 

در عین حال، مسئولان نیروی پلیس رقابت بین باندهای تبهکار را هم دلیل کشته‌شدن این افراد اعلام کرده‌اند. 

این خشونت‌ها پس از آن آغاز شد که مسئولان جنبش متحد ملی، حزب سیاسی اصلی در کراچی، اعلام کردند که این حزب دوباره به دولت ائتلافی پاکستان می‌پیوندد. 

این حزب بعد از آن که مقامات حزب مردم پاکستان را متهم کرد که برای پایان دادن به خشونت‌ها به اندازه کافی اقدام نمی‌کنند، ائتلاف تحت رهبری این حزب را ترک کرد. 

بر اساس اعلام مقامات نیروی پلیس، این خشونت‌ها از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، مرگ ۳۱۵ نفر را به دنبال داشته است. 

سید شعیب حسن، خبرنگار بی‌بی‌سی در کراچی می‌گوید که جسدهایی که در کراچی پیدا شده است، در کیسه جاساز شده‌اند و در مناطق مختلفی در سراسر شهر کراچی پیدا می‌شوند. 

این قتل‌ها در ابتدا انگیزه‌هایی سیاسی داشتند، ولی الان به طور قابل توجهی به صورت تصادفی و حساب‌نشده انجام می‌شوند و زنان، کودکان و فوتبالیست‌های نوجوان هم از جمله کشته‌شدگان اخیر هستند. 

براساس اعلام مقامات نیروی پلیس، نشانه‌هایی از شکنجه شدید در اجساد قربانیان دیده می‌شود و حتی چشم‌های تعدادی از آنها از حدقه درآمده است. 

یکی از افسران پلیس کراچی گفته است که "جمع‌آوری اجساد از نیمه‌شب چهارشنبه شروع شده است و همچنان جسدهای بیشتری پیدا می‌شود." 

بیشتر قتل‌ها در منطقه لیاری کراچی رخ داده‌اند. واجا کریم داد، نماینده سابق پارلمان پاکستان هم روز چهارشنبه، ۱۷ اوت، زمانی که در یک قهوه‌خانه در کنار خیابان نشسته بود، مورد حمله مردان مسلح قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین